tweedehands auto
- juffie
- Site Admin
Re: tweedehands auto
Aanvulling: die zijn er inderdaad ook, en dan maak je echt een schakel beweging. Kun je vaak kiezen of je hem op volautomaat of op semi zet.
Ik heb jaren in automaten gereden (taxi) en nu nog voor het werk en met allemaal kun je toch dat tikkie naar rechts voor op en tikkie naar links voor omlaag schakelen. En dat zijn dus wel gewoon volautomaten.
Ik heb jaren in automaten gereden (taxi) en nu nog voor het werk en met allemaal kun je toch dat tikkie naar rechts voor op en tikkie naar links voor omlaag schakelen. En dat zijn dus wel gewoon volautomaten.
MILF 

- eireann
- Site Admin
- cinderella
En de camper - automaat - in Amerika had weer een pook aan het stuur zitten. Daar hadden mijn ouders zo'n moeite mee dat mijn moeder denk ik maar 1 keer met het bakbeest gereden heeft.
toen doet er nu niet meer toe
- kitten
Ik heb ooit een half-automaat gereden. Dat was raar! Wel een pook, maar geen koppelingspedaal. Als je wilde schakelen, dan moest je je gaspedaal loslaten, de pook in de gewenste stand trekken en weer gas geven.
- juffie
- Site Admin
Nee Anne, echt niet, ik weet wat je bedoelt met een vliegtuighendel, en daar heb ik dagen mee gereden en nog. Dat zijn echt de volautomaten. Wat kitten beschrijft lijkt meer op een semi-automaat, want daar heb ik ook in gereden, taxibusje was zo. Alleen kon e die dan wel instellen, of volautomaat of semi. Mijn vader was de vaste chauffeur op die bus en die had hem altijd op handschakelen staan, want anders vond ie het rijden zo saai.
Ik rij nu nog in 'auto's' van de zaak, die allemaal zo'n hendel hebben met o.a. D, R, N, P, etc, en die kun je dus hele minimale tikjes geven naar links en rechts en daarmee kun je dus het op en af schakelen beïnvloeden. Echt waar.
Ik rij nu nog in 'auto's' van de zaak, die allemaal zo'n hendel hebben met o.a. D, R, N, P, etc, en die kun je dus hele minimale tikjes geven naar links en rechts en daarmee kun je dus het op en af schakelen beïnvloeden. Echt waar.

MILF 

-
Ik rij in deze auto voor het eerst met een halve automaat (of schakelrobot) en kan er wel aan wennen. Hij is soms wat traag en ik heb van die flippers naast mijn stuur om op en af te schakelen.
Ik vind het wel prettig. Zeker in de file.
Ik vind het wel prettig. Zeker in de file.
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
.Gutes oder boses?
Therapy?
- juffie
- Site Admin
Dat is inderdaad heel fijn aan automaat rijden, geen vermoeidheid in file.
MILF 

- Ravelijne
Ik merk bij rijles (in automaat) dat je ook de slag er van krijgt hoe je gas moet geven, om het schakelen te beïnvloeden. Te snel te veel, en hij doet er heel lang over om op te schakelen. Ietsjes rustiger, en hij trekt mooi soepeltjes vlot op. Maar dat ga je vanzelf automatisch doen, hoef je niet echt over na te denken, is mijn ervaring.
- Mack
Oorspronkelijk was ik niet zo dol op automaten maar sinds een tijdje hebben we een koekblikje met CVT. die heeft een zowat oneindige verzameling aan versnellingen tussen laag en hoog. Ik vind het (vooral in de stad) ideaal.
Het systeem zoekt met de stand van het gaspedaal de ideale verhouding tussen toerental en versnelling. je kan er heel relaxed mee rijden en ontzettend mee scheuren. Tot 60Km/u kan ik behoorlijk wat auto's eruit trekken.
Het systeem zoekt met de stand van het gaspedaal de ideale verhouding tussen toerental en versnelling. je kan er heel relaxed mee rijden en ontzettend mee scheuren. Tot 60Km/u kan ik behoorlijk wat auto's eruit trekken.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
- Peter^
- Contacteer:
- eireann
- Site Admin
eireann schreef:Ik gok tussen de 20.000 en 25.000 per jaar uitgaand van 35km van het werk weg wonen.
Kwam toevallig vandaag dit topic weer tegen. Toen ik hem kocht stond er 106.000 km op. Het is nu ongeveer een jaar later, ik ga fietsend naar m'n werk en toch staat de teller nu op 126.500.
26500 km in een jaar vind ik eigenlijk best veel voor vooral weekend rijden! Ik ga waarschijnlijk toch vaker naar Amstelveen dan ik dacht.
**Self Rescuing Princess**
- JerryM
Da's 20.500km , scheelt 20%.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM
"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
- STM
"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
- eireann
- Site Admin
- eireann
- Site Admin
oh! Met de originele 106.000 toen ik hem kocht?
oh ja, 20500, nog steeds 1700km per maand. Zonder woon-werk verkeer.
oh ja, 20500, nog steeds 1700km per maand. Zonder woon-werk verkeer.
**Self Rescuing Princess**