Leren Masseren

Gesloten
Heerscher-vd-nacht

Leren Masseren

Bericht door Heerscher-vd-nacht »

Kitten en ik spelen al een poosje met het idee om ooit een keertje een cursus masseren te gaan volgen. Dit omdat we beiden wel eens echt "goed" zouden willen kunnen masseren. Nu is het probleem dat ik niet echt een goede cursus kan vinden. Wat ik kan vinden zijn (semi-)beroepsopleidingen, vreselijk zweverige bedoelingen of de "feestmassage" (google maar).

Heeft iemand een tip waar we een cursus masseren voor koppels kunnen vinden, in Brabant, mag licht-erotisch :oops: en liever niet te zweverig noch te duur?
Penny: "Where are you going?"
Sheldon: "wherever the music takes me, kitten."
JJV

Re: Leren Masseren

Bericht door JJV »

~\v/~
kitten

Bericht door kitten »

Wauw. Dat klinkt al heel erg niet-geil. :clown:

*doet toch van klik*
JJV

Bericht door JJV »

hmnee.. maar ze zijn ook niet zweverig .. èn niet duur

dat erotische leer je er dan elders maar weer bij
~\v/~
Simbor

Bericht door Simbor »

als beroeps-masseur zou ik hier willen aan toevoegen:
- er zijn vele mogelijke cursussen die men volgen kan in nederland alsook in belgië
deze cursussen zijn ideaal wanneer je later therapeutisch te werk wil gaan
- aan de nieuweling, degene die wil ontdekken zou ik zeggen:
masseer vanuit je buik, masseer zoals je voelt, de beste massages vindt je bij verliefde koppels (dus ook bdsm-relaties!), zij hebben geen cursussen nodig, zij volgen hun gevoel
dit is naar mijn mening de mooiste massage die een persoon geven kan...

dus jongetje
wanneer je kitten mag maseeren, volg gewoon jouw gevoel
dus kitten
wanneer je jongetje wil masseren, volg gewoon jouw gevoel
resultaat is gewoon: 'hemels'
en niet te evenaren met the so-called proffesionals
geniet!

ik dacht nu even:
zou een 'massage-meet' geen idee kunnen zijn voor de toekomst?
indien daar vraag voor is.................
wil ik deze met veel plezier iedereen aanleren
als een basis om verder jouw gevoelens in te leggen

daar ik ver weg van de gemiddelde WS-er woon wil ik graag mijn kunnen verder doorgeven ergens in het zuiden van nederland (Brabant?)... enig idee waar?

indien geen reactie op mijn voorstel dan was het gewoon een aanbod, niets meer
'
geniet samen!'

Simbor
Wever

Bericht door Wever »

Ik geloof niet dat Simbor bedoelt dat verliefde mensen een soort garantie hebben op hemelse massages...techniek is uiteraard niet te onderschatten. Maar het element 'verliefdheid' is IMO toch een niet te onderschatten bonus.

Ik schaar me in elk geval achter Simbor: door gewoon wat uit te proberen kom je een heel eind. Zelf vind ik het ook best leuk, maar buiten het boekje "massage voor dummies" (geschreven door Capellini en Van Welden) heb ik geen referenties nodig. Ik haal er ideetjes uit om te proberen en hou extra aandacht bij wat ik moet vermijden (en waarvan het grootste gedeelte voor zich spreekt), en verder doe ik lekker mijn zin. Boefje is er in elk geval heel tevreden over*.

Wat is ook "goed" masseren? Voor mij is zowat de helft van mijn werk de juiste sfeer erin brengen (lekker ontspannen laten liggen, zacht muziekje, eigen handen mooi opwarmen, wierookstaafje, zacht en geruststellend toepraten, en dat soort stuff). Om echt stress of spierpijnen eruit te masseren moet je niet bij mij zijn...daarvoor zou ik hoe dan ook een professionele masseur aanraden.

@Simbor: ik ben zeker geïnteresseerd in een massage-meet. :icon_biggrin:

*ik maak me uiteraard geen illusies: D-D is een betere masseur...met een professionele opleiding mag dat ook wel. :)
cmeermin

Bericht door cmeermin »

Ik heb een iets andere ervaring. Zelf vind ik zowel het geven als het ontvangen van een massage heerlijk. Mijn D is echter van de iets hardere aanpak. Hij is echt zo'n kraker die me af en toe onder handen neemt. Als het nodig is. Dat ziet hij aan mij, aan mijn houding, hoe ik beweeg. Op de een of andere manier ziet hij precies wat hij moet doen en dat verbaasde mij zeer in het begin. Hij heeft er absoluut niet voor geleerd, hij heeft het van nature.
Dus ik vond het best eng om mij daar aan over te geven. Als hij bijv. aan mij vroeg om vóór hem te gaan zitten en mijn handen in mijn nek te leggen en totaal te ontspannen....mij vervolgens in een bepaalde greep nam en trok tot je 'krak' hoorde. Tjeez, het zweet brak mij uit! Maar ik heb er zeer goede ervaringen mee. En het is ook heel fijn als iemand dit voor je kan doen.

Simbor, doe jij dit soort dingen ook, of is dat weer een hele andere weg?
Simbor

Bericht door Simbor »

Simbor schreef:
Simbor, doe jij dit soort dingen ook, of is dat weer een hele andere weg?
cmeermin, dank voor jouw reactie
neen dat soort dingen doe ik niet, dit laat ik aan osteopaten, mensen die hierin opgeleid zijn
ik heb mij in binnen- en buitenland bekwaamd in 'oosterse massages'... (ayurveda, sabaaydi,pindasweda, chirodhara...)
in de nabije toekomst vertrek ik terug naar mijn ayurvedische guru in india, om me verder te bekwamen, want alles ken je nooit!... fingers crossed!
Boefje

Bericht door Boefje »

Wever schreef:*ik maak me uiteraard geen illusies: D-D is een betere masseur...met een professionele opleiding mag dat ook wel. :)
Maar nu doe je jezelf te kort, jongen, want dat is geen eerlijk vergelijk. D-D heeft een opleiding sportmassage gedaan. Dat is bedoeld om pijnlijke spieren weer soepel(-er) te krijgen. Wat jij geeft is een ontspanningsmassage. En ik kan je wel alvast vertellen dat zo'n massage tien keer prettiger is (lees: vooral minder pijnlijk) dan die van D-D :mrgreen:
En ik heb inderdaad geen klagen. Een paar warme handen die over mijn lichaam gaan.... Hmmmmmmm. :grin_ani:
Simbor

Bericht door Simbor »

ericadventure... het tijdstip... hoogstwaarschijnlijk de namiddag tot (vroege) avond, dacht ik.. sorry hoor!
S.
ericadventure

Bericht door ericadventure »

Simbor schreef:ericadventure... het tijdstip... hoogstwaarschijnlijk de namiddag tot (vroege) avond, dacht ik.. sorry hoor!
S.

Dan zijn wij er waarschijnlijk niet bij helaas.

Veel plezier en wie weet een volgende keer
Bitemarks

Bericht door Bitemarks »

Berichten over de massagemeet zijn afgesplitst naar de agenda.
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
kitten

Bericht door kitten »

Oh wel gesplitst zie ik! :bloos:

Nja, kunnen wij idd rustig verder zoeken. :)
kwebbel

Bericht door kwebbel »

Om te beginnen ben ik het met Simbor eens, masseren komt uit je zelf , je hebt het of je kan het leren , alleen zonder hulp, als je niet echt weet wat je met je handen moet doen en waar ze moeten zijn .. lastig. Kijk misschien even hiernaar http://www.garagetv.be/video-galerij/ji ... es_2_.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Gesloten