Ongecontroleerde rant topic!

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
silence

Re: Ongecontroleerde rant topic!

Bericht door silence »

Knuff (een warme) nijntje, ook ik heb alles via de kabel en toen mijn internet het niet deed moest ik dus mobiel bellen met UPC en even geklaagd, ze hadden de verkeerde afgesloten zeiden ze en binnen drie werkdagen zou alles weer in orde zijn, een tijd erna kreeg ik de afrekening van die maand, en zag dat ik twee dagen (dat was precies de duur dat ik afgesloten was) niet hoefde te betalen.
kitten

Bericht door kitten »

Da;s allemaal wel vet irritant nijntje! Ik hoop dat het vlot weer gaat werken.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Ik wou net een rant neerzetten dat ik nijntje miste :)
**Self Rescuing Princess**
kitten

Bericht door kitten »

Serieus, hoe doen mensen dat die lager opgeleid zijn of die de taal niet spreken?? Een halve universitaire studie is het! :evil: :evil: Wie kan er nog wijs uit belasting formulieren? ik had het hélemaal uitgeplozen, dacht alles nu goed op orde te hebben, oh btw, je hebt een schuld van 4K. Pardon!? :shock: :shock: :shock: Ja, 1 getalletje verkeerd ingevuld, 4 toeslagenformulieren, dat tikt aan. :evil: En dan kun je zeggen: ga naar een belasting adviseur, maar mijn vader is mijn belastingadviseur, dat heeft niet voorkomen dat dat getalletje verkeerd werd ingevuld. Niet zijn fout, maar ook niet iets wat hij of welke belastingadviseur dan ook had kunnen voorkomen. Bovendien, dan ben je er nog niet! Nederland is een papieren land. Dat zeiden de vluchtelingen al, toen ik nog vrijwilligster was bij vluchtelingen werk. Stuk voor stuk klaagden ze erover. Nederland is van papier!

Voorbeeldje zeg je?? :)

Ik moet nu opgeven hoeveel uren opvang ik in 2010 nodig heb. Ik mag dan kiezen uit: ( :smiley_panic: )

pakket A
o alleen BSO excl vakantie opvang
o BSO met (vul in) dagdelen
o geen BSO, maar wel (vul in) dagdelen voor schoolvrije dagen of vakantie

pakket B
o BSO met 8 weken vakantie opvang
o extra vakantie opvang op de dagen (vul in)
o (vul in) dagdelen voor schoolvrije dagen
of
o geen BSO opvang, maar wel 8 weken vakantie op de volgende dagen (vul in)

pakket C
o BSO met 4 weken vakantie opvang
o extra vakantie opvang op de dagen (vul in)
o (vul in) dagdelen voor schoolvrije dagen
of
o geen BSO opvang, maar wel 4 weken vakantie op de volgende dagen (vul in)

Als ik de verkeerde kies, wordt dat duur! Als ik te weinig heb, moet ik duur bij kopen. Kies ik teveel, dan krijg ik het niet terug. Goed, ik moet pakket B hebben, zo ver ben ik. Maar dan? Er staan 3 rondjes OF 1 rondje. Zo lees ik het althans. Ligt dat aan mij? Moet ik nu 1 van de rondjes inkleuren? Of 2 of 3? Of moet ik kiezen uit de 1e 3 rondjes OF het 4e rondje? Moet ik bij het 2e rondje aangeven hoeveel dagen ik vakantie opvang wil? Wat nou als ik dan het 1e rondje inkleur en het 2e niet? Of moet ik er aangeven hoeveel dagen ik EXTRA wil? En hoezo "de dagen (vul in)" dan?? 14? Donderdag? 8 en 9 mei? Wat willen ze nou weten!! En hoe weten ze dan hoeveel dagen in de week ik BSO nodig heb? En hoe moet ik nu al weten hoeveel ADV dagen ze gaan hebben t/m december 2010?? De schoolkalender loopt maar tot augustus!

En dat maal 3!!! :smiley_panic:

En geen belastingadviseur die daarbij kan helpen hoor!

...hoe doen mensen dat toch... die laag opgeleid zijn of die de taal niet spreken... Hoe DOEN ze het???
Litha

Bericht door Litha »

DAT noem ik nog eens een rant kitten.
succes er mee :icon_confused:
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Wat een gezeur kitten.... Je zou het haast allemaal maar gewoon zelf gaan betalen dan weet je waar je aan toe bent.

Eigen rant:

De stomme tandarts ! Ik zeg haar DEZE tand doet erg zeer bij koud en warm, ik heb slecht genoege tanden om te weten wat uitstraalpijn is en wat niet, ik heb duidelijk aangegeven dat het DIE tand is en hoe het dan voelt.

Gaat ze het toch nog even testen. Met een watje met stikstof Weet je wel hoe gruwelijk zeer dat doet als de zenuwenen al gevoelig zijn?? Wat een ***** actie zeg !

Nu is het gewortelkanaalt, maar tering.... t deed echt zeer, en zonder reden !
phedre

Bericht door phedre »

@kitten:
het woordje 'of' staat er volgens mij alleen maar omdat je keuze hebt uit 1-2-3 of 4.. dat maakt het taalkundig beter dan keuze uit 1-2-3-4. Dus dat woordje 'of' kan je er gewoon tussenuit laten en dus heb je keuze uit ee drietal keuzepakketten, met daarbinnen een x aantal keuzes, waarvan je er 1 aan moet geven.

Hoe je dat met de dagen oplost, weet ik ook niet.. varaibelen zijn niet van te voren te voorspellen.. helaas. ALs overheid hier over half jaar besluit alle scholen dicht te gooienv oor 2 weken ivm met een of andere hindoestaans griepvirus heb je gewoon een probleem. 't is niet anders
kitten

Bericht door kitten »

@phedre: ook een leuke interpretatie! Maar die klopt ook niet, want ik weet dat ik extra "strippen" (dagdelen dus) nodig heb voor de ADV dagen. Dus meot ik van pakket B minimaal bolletje 1 én 3 inkleuren. En wat bedoelen ze dan met bolletje 2?

Naja, ik zocht er ook geen antwoord op. Enkel stoom afblazen om wéér zo'n onmogelijk formulier!!

@eireanne: auwauwauwauw!! Dat lijkt me echt vreselijk pijnlijk!! :shock: :shock:
Kiyan

Bericht door Kiyan »

awwww eireanne dat doet zeer :cry:

sterkte...
faery

Bericht door faery »

De pijn, eireanne, de pijn! Echt stom van de tandarts!
En ik ben zo blij dat ik qua belastingen nog maar weinig hoef in te vullen...

Maar nu even mijn eigen rant: mijn #%%$^%&!!@()%!$^#-fiets! Of beter gezegd, fietsenmakers.

Een kleine twee jaar geleden kocht ik een nieuwe fiets. Wel de allergoedkoopste die ik kon vinden, maar toch, nieuw. Nu piepte hij alleen heel erg. Ik had zelf al gekeken of hij niet aanliep, en dat was niet het geval, dus ging ik naar de fietsenmaker op de universiteit. Die zei echter dat het hem boven de pet ging (ze plakken daar voornamelijk banden en doen simpele reparaties), en stuurde me door naar een andere fietsenmaker.
Deze man was de arrogantie zelve: "Hij loopt aan."
"Nee meneer, dat heb ik zelf..."
(word onderbroken) "nee, hij loopt aan, wil je er om wedden?"
"Nou dat is goed..."
(weer word ik onderbroken) "nee, met mij moet je niet wedden want ik heb toch gelijk"
Wat hij natuurlijk niet had, maar wat hij toch niet toegaf. Hij zette de ketting wat losser, want dat was volgens hem het probleem (volgens fietsenmaker 1 trouwens niet, maar goed), en ik rij weg. Binnen 100 meter *squeak* begon m'n fiets weer. Wel minder erg dan eerst, maar toch.
Dat was woensdag, en vandaag ging ik weer naar de arrogante kwal. Die me weer steeds niet liet uitspreken, en niet even toegaf dat hij het mis had gehad, maar gelijk riep dat de rem het niet deed (klopt, dat het probleem de rem was, vermoedde ik woensdag ook al) en dat hij het schoongemaakt moest worden, maar dat hij nu geen tijd had, maar dat ik hem volgende week donderdag (!) langs kon brengen.
Ik heb wel een afspraak gemaakt, maar besloot onderweg dat ik zo pissed was op die man, dat ik een andere fietsenmaker ging zoeken. Die vond ik, dicht bij huis, en die man draaide mijn fiets om, duwde wat tegen mijn wiel, zei dat er speling in zat, en besloot dat ik een nieuw achterwiel moest. Wat 62,50 zou gaan kosten! En dan vond ie het nog raar dat ik geirriteerd raakte ook!

Dus nu ga ik de zaak waar ik mijn fiets gekocht heb maar bellen (Halfords) eens kijken wat zij hiervan maken. Misschien kan ik er nog wat garantie tegenaan gooien, want dit is compleet achterlijk allemaal.
oeps2

Bericht door oeps2 »

gooit een bom in de fietsenmakerij van fairy :rotop:

halforts is ook zoooon kluns !!
ik kocht een fiets voor oudste dochter daar zon oma/bananenfiets
na een maand of 4 pomp ik de banden op
zij fietsen ............ na een half uur staat ze op de stoep
maaa fiets is lek
binnenband dr uit... zit dat rare ding opgevouwen in de buitenband
binnenband is veel te grote maat voor die fiets
nou vraaaaaaaaaaaaaaaag ik je ???????????? :gekkie:

je kan wel in je stad of dorp kijken voor de kleine fietsenmakerijen hoor
die zijn echt altijd beter !

euhh misschien die van jou dus niet :shutup:

:schater:
pluis

Bericht door pluis »

Jesus Fucking Christ..

Dat je vrij neemt in verband met de verjaardag van je koter.. a la.. moet kunnen.. Dat je vervolgens toch naar kantoor komt.. ach ja, doen we niet moeilijk over. Dat je het drie-jarig mormel meeneemt.. lijkt míj geen goed idee.

Natuurlijk.. dan gaan we met zn allen voor hem zingen (wat dat kind helemaal niet wil). Ach, vooruit..

Maar vervolgens moet het mormel natuurlijk achter een van de laptops geparkeerd worden zodat ie een van de mensen heir van t werk kan houden (want die kan nu niet bij zn laptop) en dan wordt er natuurlijk door koter himself volop geblerd. Ohja en nee, alleen een laptop is nog niet genoeg.. Kiddo moet natuurlijk ook n koptelefoon voor de filmpjes die ie wil zien. En nee, hij heeft geen eigen.. Hij mag toch zeker die van jou wel even, pluis?

*zucht*

Dus ik geef mijn (best wel behoorlijk dure..) koptelefoon af aan moederkloek..En vervolgens lijkt het háár een schitterend idee om de koter al laptopscherstarend een boterham te laten eten. Laptop van collega (en bureau van collega) vol met kruimels.. en mijn koptelefoon vol met vegen chocoladepasta en halfgekauwd brood.

Waarna moeder en kind were vertrekken.. en ik dus zometeen mn koptelefoon kan gaan staan afsoppen.

Gadver. Asociaal gedrag.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Sociale Chantage. Dat is het ! Eigenlijk moet je daar toch ook gewoon nee tegen kunnen zeggen. En dat zo'n mens het dan niet zelf even schoonmaakt/netjes achterlaat.
oeps2

Bericht door oeps2 »

misschien gewoon die vieze koptelefoon met choco en al op dr buro leggen voor morgen ?

sterkte dr mee

oepz !
silence

Bericht door silence »

Grrrrrr...mensen die hun afspraak niet nakomen zonder bericht (en ik ben een geduldig persoon die er nog op wacht ook).
Mja, zegt meer over diegene dan over mij.
Plaats reactie