Jeejtje, Tweejtje & Threejtje
- Ravelijne
Re: Jeejtje en Tweejtje
Bah, wat naar, juffie! Zat je niet op te wachten. Ken je de Spinning Babies website? Misschien heb je daar nog wat aan. Er staan ook dingen op die je elke dag zelf kan doen. (En ik gok dat het veilige en betrouwbare info is, want mijn favoriete bewegings Phd dame beveelt het warm aan en dat wil meestal wel wat zeggen.)
Jakkes, ik kan mij voorstellen dat je daar niet op zit te wachten juffie, sterkte!
- Voleuse
Mijn moeder vertelt altijd dat ze, zwanger van mij, op weg naar de versie-afspraak even van de fiets moest stappen omdat ik dan moment had gekozen om om te draaien
. Hopelijk dat het draaien nog lukt!

I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
- thaliya
Hè bah
. Ik hoop dat het nog veranderd! Mijn broertje en ik lagen allebei in stuit maar waren kleine baby's en dus zonder problemen eruit gekomen. Ik hoop dus dat tweejtje aan de kleine kant blijft zodat dat in ieder geval nog een optie is!

And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
- Peter^
- Contacteer:
- tessie
- Contacteer:
Naar zeg, hopen dat hij nog draait!
Ai Juffie, ik lees net wat Jerry post in het andere draadje dat ik gestart was. Over bevallen vs. keizersnede bij stuitligging. Wat een duivels dilemma! Een keizersnede met alle nare gevolgen van dien waarvan je weet dat het hoogstwaarschijnlijk een onnodig zware procedure is, of een vaginale bevalling die vrijwel altijd goed gaat maar met een hééél klein risico dat het mis gaat.. maar dat je dan wel de rest van je leven weet dat je kindje waarschijnlijk nog zou leven als je voor een keizersnede had gekozen. Wat een ongelofelijke kutkeuze!!
Ik hoop voor jullie dat het kindje gewoon draait en dat jullie deze keuze niet hoeven maken.
Ik hoop voor jullie dat het kindje gewoon draait en dat jullie deze keuze niet hoeven maken.
- juffie
- Site Admin
Ja... dat inderdaad.
Het is gewoon klote...
Ik hoop het ook dat hij nog gewoon draait, of dat ze hem kunnen draaien en dat hij er gewoon op de normale manier uitkomt. Zo niet, tja.. Wat is wijsheid? Ook gezien een Jeejtje die hier nog rondloopt en die ik dan zeker 6 weken niet kan tillen enzo.
Gelukkig doen ze in Tiel wel aan 'Natuurlijke keizersnede', dat helpt in ieder geval al wel een beetje. http://www.zrt.nl/index.php?page=27&profilepage=1522" onclick="window.open(this.href);return false;

Het is gewoon klote...
Ik hoop het ook dat hij nog gewoon draait, of dat ze hem kunnen draaien en dat hij er gewoon op de normale manier uitkomt. Zo niet, tja.. Wat is wijsheid? Ook gezien een Jeejtje die hier nog rondloopt en die ik dan zeker 6 weken niet kan tillen enzo.

Gelukkig doen ze in Tiel wel aan 'Natuurlijke keizersnede', dat helpt in ieder geval al wel een beetje. http://www.zrt.nl/index.php?page=27&profilepage=1522" onclick="window.open(this.href);return false;
MILF 

- kitten
Whoa, watte? Als vaginaal niet lukt, kunnen ze nog steeds ingrijpen hoor! *link zoeken gaat*Pluu schreef:...of een vaginale bevalling die vrijwel altijd goed gaat maar met een hééél klein risico dat het mis gaat.. maar dat je dan wel de rest van je leven weet dat je kindje waarschijnlijk nog zou leven als je voor een keizersnede had gekozen.
- kitten
Ah, link gevonden. Hm, is inderdaad een moeilijke! Ik denk dat het verstandig is om ook te kijken naar je geboorteteam. Ga je werken met een gyn die ervaring heeft met stuitbevallingen? Of is het iemand die juist snel naar keizersnee neigt en daardoor minder ervaring heeft met de vaginale stuitbevalling? Dat heeft veel invloed op je uitkomst. Je kunt dus niet zomaar zeggen dat de cijfers uit die link in Nederland ook gelden. Dat zal zelfs per ziekenhuis verschillen.
- juffie
- Site Admin
Weet ik dus nog niet, want we moeten dat gesprek nog hebben. Dat zijn zeker vragen op ons lijstje. Daarnaast heeft het ook met persoonlijke omstandigheden te maken, grootte van de baby enzo. Wat in mijn voordeel is, is de hoofdomtrek van Jeejtje. Ik kan 37 cm schadevrij 'hebben'
aan de andere kant heb ik natuurlijk zeer zeker geen bevalling volgens het boekje gehad bij Jeejtje.
Maar nu, op dit moment, neig ik toch wel naar een keizersnee als hij niet draait en een draaipoging niet kan of mislukt. In Tiel doen ze aan 'natuurlijke keizersnee', dus die omstandigheden zijn zo gunstig mogelijk. Bovendien zou ik echt niet zitten te wachten op paniektoestanden en spoedkeizersnede. De kans dat een vaginale stuit fout gaat is niet enorm groot, maar veel kindjes die gehandicapt zijn door zuurstofgebrek bij de geboorte hebben dit wel vaak opgelopen bij een stuitbevalling. En sja, dan neem ik liever 3 maanden ongemak op me dan dat ik het risico neem dat er levenslang iets met ons kind is.
Ik zwabber nog veel heen en weer in mijn gedachtegang en ik probeer het nog maar een beetje van me af te zetten totdat we het gesprek hebben gehad waarin misschien al dingen voor me worden beslist, want wie weet zijn er wel gewoon zwaarwegende argumenten voor of tegen iets. En waar ik gewoon het meest op hoop: dat meneer spontaan is gedraaid of alsnog draait met een versiepoging. En ik dus gewoon, normaal via de natuurlijke weg kan bevallen.

Maar nu, op dit moment, neig ik toch wel naar een keizersnee als hij niet draait en een draaipoging niet kan of mislukt. In Tiel doen ze aan 'natuurlijke keizersnee', dus die omstandigheden zijn zo gunstig mogelijk. Bovendien zou ik echt niet zitten te wachten op paniektoestanden en spoedkeizersnede. De kans dat een vaginale stuit fout gaat is niet enorm groot, maar veel kindjes die gehandicapt zijn door zuurstofgebrek bij de geboorte hebben dit wel vaak opgelopen bij een stuitbevalling. En sja, dan neem ik liever 3 maanden ongemak op me dan dat ik het risico neem dat er levenslang iets met ons kind is.
Ik zwabber nog veel heen en weer in mijn gedachtegang en ik probeer het nog maar een beetje van me af te zetten totdat we het gesprek hebben gehad waarin misschien al dingen voor me worden beslist, want wie weet zijn er wel gewoon zwaarwegende argumenten voor of tegen iets. En waar ik gewoon het meest op hoop: dat meneer spontaan is gedraaid of alsnog draait met een versiepoging. En ik dus gewoon, normaal via de natuurlijke weg kan bevallen.
MILF 

- JerryM
Ik ben me door dit proefschrift aan het worstelen
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM
"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
- STM
"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
- juffie
- Site Admin
Morgenmiddag naar het ziekenhuis. Spannend, merk dat ik er nerveus van word... 
En, ik heb vanaf morgen officieel zwangerschapsverlof! 36 weken zwanger en nu de komende 7 maanden heerlijk thuis zijn en genieten! (Zwangerschapsverlof, vakantie en ouderschapsverlof)

En, ik heb vanaf morgen officieel zwangerschapsverlof! 36 weken zwanger en nu de komende 7 maanden heerlijk thuis zijn en genieten! (Zwangerschapsverlof, vakantie en ouderschapsverlof)
MILF 

Zeven maanden, dat klinkt heel lang! Geniet ervan, sterkte in het ziekenhuis en met de laatste loodjes.