Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
Pluu

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Pluu »

Wij hebben een dakterras, dus deze zomer gaan we BBQ-en! We zitten er over te denken om nu een iets betere te kopen dat het allermeest cheapoo model van de blokker. Aanraders?

Onze criteria:

-Moet het echt goed doen, makkelijk aan te steken zijn, gelijkmatig verwarmen - dus qua beluchting/model goed, onze ervaring is dat dit per model nogal verschil maakt
-Stevig en duurzaam - moet 's winters op het balkon kunnen blijven staan zonder dat hij wegroest (want weinig ruimte in huis) en als Kotertje hem een keer te pakken krijgt (als hij niet aan is uiteraard) dan moet hij niet direct kapot zijn
-Liefst compact op te bergen als we hem niet gebruiken ivm ruimte balkon (dus als het even kan een rechthoek met inklapbare poten ofzo?)

Wie-o-wie heeft een goed advies?
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Als je iets wilt dat buiten kan blijven staan moet je een weber nemen, zo'n klassiek bolletje. Vanaf de silver line omhoog (compact is door de constructie wat roestgevoeliger). Webers zijn geëmailleerd en niet zoals die blokker dingen geverfd. Je brandt er dus niet de eerste keer de verf af waarna het roesten begint. Geëmailleerd plaatstaal is wel kwetsbaar voor stoten en vallen, de enige barbecue die kotertje bestendig is is geen barbecue.

Daarnaast goede briketten gebruiken.goedkope briketten zijn van slechte kwaliteit en bevatten veel vulling, zoals zand. Goede briketten branden stabiel en gelijkmatig. Houtskool moet je alleen gebruiken als je een kamado-variant (zoals de green egg) als barbecue neemt. Oh en aanmaken met een goed aanmaakblokje op paraffinebasis. Geen spiritus, geen benzine of andere vloeistoffen. Dat geeft een nare smaak, is giftig en bovenal gevaarlijk. Die aanmaakschoorsteentjes werken als een trein.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Weber hoor ik idd altijd goeie dingen over. Je hebt ook nog interessante dingen als The Big Green Egg en dat soort dingen, maar dat is weer net even anders. In plaats van aanmaakblokjes kun je soms ook houtblokjes van een snelgroeiende houtsoort met onwijs veel hars er in kopen. Helemaal natuurlijk en werkt geweldig goed.
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Het voordeel van weber is dat je ergens terecht kan met problemen en dat ze garantie geven. Je kan er dus een ook echt een paar jaar mee doen. Big green eggs zijn geweldig! En hun geld echt waard, maar denk erom dat deze eitjes beginnen bij ruim € 500,- (en 15 kg) voor het mini tafelmodel.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Oei, dat ze zo duur waren was ik even vergeten! :D
JerryM

Bericht door JerryM »

Het belangrijkste met snel aansteken is zo'n schoorsteen. even wachten op bbq seizoen en ze liggen weer voor een paar euro bij de aldi of lidl in de schappen.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
JerryM

Bericht door JerryM »

Daantje schreef:Het voordeel van weber is dat je ergens terecht kan met problemen en dat ze garantie geven. Je kan er dus een ook echt een paar jaar mee doen. Big green eggs zijn geweldig! En hun geld echt waard, maar denk erom dat deze eitjes beginnen bij ruim € 500,- (en 15 kg) voor het mini tafelmodel.

Wat wij voorlopig doen is wel het goedkoopste model van de blokker ofzo kopen, en daar dan 2 jaar mee doen, en dan weer een nieuwe. Voordat je zo'n weber eruit hebt moet ie het toch zeker 10 jaar uithouden.
Het rooster hou ik goed schoon, de rest is niet zo interessant, die verf help ik een handje na de eerste brandbeurt.
- STM

- Abraham Lincoln
Pluu

Bericht door Pluu »

Dat groene ei heb ik ook gezien, maar dat is buiten mijn budget... zeker gezien het aantal keren per jaar dat ik barbeknoei.

Weber is dus wel de extra prijs waard? Ik zoek bij voorkeur wel zo'n langwerpig model, maar volgens mij heeft Weber die ook.
JerryM

Bericht door JerryM »

Wij hebben deze: Mats

misschien is deze iets voor jullie: Weber Go-Anywhere
- STM

- Abraham Lincoln
JJV

Bericht door JJV »

Ik begrijp van mn stagelopers dat mensen bij bv praxis of gamma ook echt training krijgen om webers te verkopen. .. klinkt als de moeite van informeren

wij gebruiken Jerries truck.. steeds sinds we hier wonen gebruiken we een lemen vuurpot van de leenbakker. Enige wat idd belangrijk is is t rooster. Roostertje. Zo groot is ie niet.
maar voor de vier of vijf man die hier komen bbqen is t zat.
~\v/~
ruby-vita

Bericht door ruby-vita »

Help, krijg nou de neten! Tot nu toe zijn we de hoofdluizendans steeds keurig ontsprongen, maar helaas moet minivita er nu ook aan geloven! Ze heeft hoofdluis. :evil:

Ze heeft het nooit eerder gehad en ik heb al wat opgezocht op internet maar zie door de luizen het bos niet meer?! Welk spul helpt nu eigenlijk, en is het nog zo dat ik het beddengoed en 80.0000 knuffels ( oww men! ) ritueel moet verbranden cq grondig uit moet wassen? En helpt dat dan ook echt?
Wie weet raad? ( ernstige aanval van psychologische jeuk krijgt bij het woord luizen :nopompom: )
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

O god... Ik vrees de dag dat het hier zo ver is.
Geen idee trouwens met betrekking tot je vragen, maar ik voel met je mee!
MILF :grin_ani:
ruby-vita

Bericht door ruby-vita »

Ah fijn! Ik was steeds zo blij als de hele klas luizen had en minivita niet! De horror van die kleine beestjes op haar hoofd en een huis dat nucleair ontsmet moet worden....damn. Is kaal scheren nog een optie? :clown:
kitten

Bericht door kitten »

Wassen/invriezen is achterhaald! Niet moeilijk doen! Laatste keer deed ik dat niet en gingen ze ook weg. Vooral kammen, kammen, kammen. Ik heb er ook de goed chemische shampoo bij gebruikt destijds, dat wel. Maar schijnbaar gaat het vooral om het kammen. Eindeloos kammen met dat gemene kammetje...
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Is dat echt achterhaald? Ik had hoofdluis toen ik waterpokken had, en toen mocht de goed-chemische shampoo niet. Met 2 keer per dag kammen met de stof- èn netenkam ging het niet weg. Pas toen ik geen blaasjes meer had en die akelige shampoo kon gebruiken, was het over. Maar is het echt achterhaald dat er nog eitjes in sjaals en mutsen kunnen zitten? Want zo loop je ze toch ook op, of niet?
Plaats reactie