WS valt af!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
tessie
Contacteer:

Re: WS valt af!

Bericht door tessie »

Ik vind het wel zorgwekkend dat ik met al mijn inspanningen niks afviel en later zelfs aankwam. Maar ik maak me momenteel nog geen zorgen over dit eetpatroon. Ik doe het nu 2,5 week en merk echt nog niks van dat het slecht is. Weet natuurlijk niet wat het op lange termijn doet.
Crownless

Bericht door Crownless »

Zo ga je toch geen doorverwijzing krijgen voor een endocrinoloog? Je huisarts gaat nu zeggen 'zie je wel, sporten helpt, dag mevrouw'.

Nog even los van dat het helemaal niet gezond klinkt. Ik weet niet of ik het goed heb onthouden, maar volgens mij doe je al jaren Atkins en ben je eigenlijk niet echt verder gegaan met het herintroduceren van koolhydraten. Dus je eet al jaren nauwelijks koolhydraten. Je komt aan als je een fucking appel eet. Dat lijkt me niet normaal.

En nu ga je je lichaam uithongeren. Je ging sporten voor de verwijzing, en ik dacht dat het kwam omdat je je zorgen maakte om je lichaam en gezondheid.

Ik wéét dat ik makkelijk praten heb. Ik val af als ik ervoor zorg dat ik tussen de 1700 en 2000 calorien zit. Maar eerlijk? Ik maak me zorgen zo. Ik zie mijn moeder over de jaren heen jojo-en. Ik heb van een voedingsdeskundige moeten leren wat normaal eetgedrag is, wat normale porties zijn, want mijn moeder at alles of was bezig met een of ander crashdieet wat dan in de mode was.

Mijn moeder kan ik niet zeggen dat het niet gezond is wat ze doet. Ze luistert niet. Ze weet het ook gewoon. Ze doet het toch. Het is een obsessie. Ze voelt zich goed als ze afvalt, ze voelt zich kut als ze bij is gekomen.

Ik maak me zorgen Tessie. Het klinkt niet goed. Het klinkt als het verneuken van je stofwisseling.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Mijn stofwisseling is volgens mij al verneukt. Ik ga niet 3 maanden lang aankomen. Als ik na 1 week sporten al 2 kg aankom, dan ga ik daar dus gewoon niet mee door. Ik woog gewoon weer meer dan 100 kilo, daar pas ik voor. Verwijzing of niet. Ik ben me niet voor niets al bijna 3 jaar uit de naad aan het werken om van dat gewicht af te komen. En als dit is wat er voor nodig is, dan doe ik dit.
Ik weet wel dat dit niet de meest gezonde manier is, maar blijkbaar is het de enige maner. Het is echt niet nodig dat iemand zich zorgen maakt, want ik weet het zelf ook wel. Maar ik zie ook gewoon geen andere manier.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Het is juist omdat je het zelf ook wel weet, en toch doet, dat ik me zorgen maak.

Je bent nog jong, zo kan je toch niet 40 jaar door?
**Self Rescuing Princess**
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Over 40 jaar ben ik 73. Dan mag ik wel gewoon dik zijn hoor :D
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Maar nog 10 of 20 jaar zo door is geen probleem?
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Ik dacht toen ik aan het koolhydraat arme dieet begon ook niet dat ik het zo lang vol kon houden en ondertussen is het al bijna 3 jaar. Ik kan niet in de toekomst kijken. Ik vind het nu (al een hele tijd) belangrijk om slank te zijn. Mss vind ik dat over 10 jaar wel helemaal niet meer belangrijk. Mss tegen die tijd dat er al lang een arts serieus heeft gekeken naar wat er mis is met mn lijf en is er al een andere oplossing.

Momenteel is de situatie zo dat ik aankom, niemand (qua artsen) wil me helpen, ik heb zelf meerdere verstandigere opties geprobeerd, ik bleef aankomen. Tot ik op een gewicht kwam wat voor mij gewoon onacceptabel was. En daarom doe ik nu dit. Niet omdat ik dit zo'n goede optie vind. Maar omdat dit de enige optie is. Heel simpel.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Ik vond de optie: sporten proberen en die doorverwijzing krijgen naar de endi-loog figuur, hopelijk iemand die je wel kan helpen, beter klinken. En als je nu afvalt is er de kans dat de huisarts zegt 'zie je wel, sporten werkt'. Wat Crownless ook zei.

Ik denk ook dat je langdurige gezondheid belangrijker is dan slank zijn.

Ik hoop heel erg dat de 'I told you so' aan jou kant zit over een tijdje, dat onze bezorgdheid onterecht is.
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Ja die optie leek mij ook goed. Tot ik in 1 week 2 kg aankwam en meer dan 100 kg woog. Dat was voor mij de grens.
Nala

Bericht door Nala »

Ik hoop voor je dat die verwijzing naar die arts er nog wel in zit voor je Tessie, want dit klinkt inderdaad zorgwekkend. Ik ben blij voor je dat het nu werkt. Je zag er overigens prima uit donderdag!
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Thnx Nala :)
kitten

Bericht door kitten »

*hart onder je riem* Ik heb zelden iemand gezien die zo volhardend en gemotiveerd bezig was. Jouw strijd is zwaar, maar je voert hem en je houdt vol! Dat bewonder ik. En ik kan wel begrijpen dat je na 3 jaar ook dit soort diëten gaat proberen. Ik denk dat je ten onrechte bent geschrokken van die 2 kilo tijdens een week sporten. 2 kilo in 1 week is namelijk bizar veel en eerder een schommeling door vocht vasthouden dan daadwerkelijk aankomen. Ik verwacht dan ook dat dit afvallen van nu meer een correctie is op de 2kg aankomen. Maar ik snap, in jouw situatie, dat je je rot schrok. En dat je afweek van het sporten-en-doorverwijzen plan... Ik wens je vooral toe dat je je strijd wint.
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Groenten en multivitaminen zijn tof, maar denk je ook aan de vetoplosbare vitaminen? En de essentiële vetzuren moet je ook ergens vandaan halen (visolie supplement, bijvoorbeeld, heb je meteen minder last van vervuiling).

En... Ik hoop dat je het niet erg vind dat ik dit zo zeg, maar toch:
tessie schreef:Mss vind ik dat over 10 jaar wel helemaal niet meer belangrijk.
Als je er over tien jaar nog bent.

Da's niet compleet overdreven. Je lichaam compleet de vernieling inwerken is een reëel risico. Overtrainen gekoppeld met hongeren is echt slecht voor je hart. En je schildklier, ook.

Ik hoop dat als je besluit om dit voorlopig wel vol te houden, dat je in ieder geval net zo veel energie stopt in het zoeken van een endocrinoloog die je wel verder kan helpen, of welk pad dan ook waarmee je je lijf, hormonen en metabolisme weer de gezonde(re) kant op krijgt. Zodat je ook op termijn nog van je lichaam kunt genieten.
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Thnx kitten :-)

@ravelijne Die verwijzing krijg ik op zn vroegst pas over 2 maanden en een week. En 3 of 4 keer per week een uur sporten kan je niet echt overtrainen noemen hoor. Mn hart doet het nog prima ook tijdens het sporten is m'n hartslag gewoon goed.
Zolang ik nog de energie heb om 3 x per week te sporten en alle dingen te doen die ik normaal ook doe, maak ik me nog niet zoveel zorgen.

Voor ik zwanger werd van Erwt1 deed ik ook een soort gelijk dieet alleen had ik toen niet door te weinig calorieën ik at omdat ik alleen op de koolhydraten lette. Heb ik toen ook ruim een half jaar gedaan, tot ik zwanger werd.
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Als je plots veel meer gaat sporten dan eerst, is het risico er wel. Ik zou er in ieder geval goed op letten. Het is een beetje net als een auto met een laag oliepeil. Als je het echt begint te merken, heb je al best kans dat er dingen stuk zijn. Nou ja, ik hoop voor je dat het op de een of andere manier werkt voor je, zonder al te veel problemen op te leveren.
Plaats reactie