Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.
- kitten
Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.
Niet dus. Schijnbaar helpen zelfs de luizencapes niks: http://www.ggd.nl/actueel/nieuws/2011/3 ... eer-nodig/" onclick="window.open(this.href);return false;
Precies daar kom ik dus ook niet uit Ravelijne! De informatie die ik lees spreekt elkaar tegen. Maar liever geloof ik de makkelijke variant zonder het invriezen, eindeloos wassen van mijn hele huisraad en een kamer vol knuffels.
Oke, kammen, kammen, kammen, en chemische antiluizenshampoo it is then! (Arghhh, Krabt nog even op haar eigen hoofd)
Oke, kammen, kammen, kammen, en chemische antiluizenshampoo it is then! (Arghhh, Krabt nog even op haar eigen hoofd)
- juffie
- Site Admin
En let ook op met bijv de hangmat!
MILF 

- eireann
- Site Admin
Ik kom voorlopig even geen limonade drinken, goed?
Succes!

Succes!
**Self Rescuing Princess**
- kitten
Ik geloofde ook liever de makkelijke variant en we zijn luizenvrij geraakt. N=1...
Zou het ook helpen als ik gewoon heel hard: DIE! MOTHERFUCKERS DIE! roep tegen de hangmat?juffie schreef:En let ook op met bijv de hangmat!

Ik ga voor de N=1,5. (knuffels wassen die bij haar in bed hebben gelegen, en het beddengoed ritueel verbranden)
- Ravelijne
Als ik een beetje google vind ik dat luizen maximaal 2 dagen zonder voedsel overleven en dat neten maximaal een week levensvatbaar blijven, bij een lagere temperatuur dan hoofdhuid-temperatuur. Wat ik vond is dat je alles wat 2 dagen voor je een medicinale shampoo etc. gebruikt nog is gedragen, het beste wel kunt wassen bij een temperatuur van tenminste 55 graden. Andere dingen een weekje apart leggen, zou dan ook een redelijke maatregel moeten zijn op die basis.
En er bestaan gels met dimeticon, die luizen basically verzuipen. Dus niet giftig voor mensen (of luizen), maar wel effectief om hoofdluis weg te krijgen. Dimeticon is volgens mij een siliconen-spulletje wat ook in sommige haar-serums en anti-pluis-haar-spul zit. En in glijmiddel. Maar dat lijkt me dan redelijk vriendelijk, is niet super giftig voor mens en dier, maar wel effectief tegen luizen, kennelijk.
En er bestaan gels met dimeticon, die luizen basically verzuipen. Dus niet giftig voor mensen (of luizen), maar wel effectief om hoofdluis weg te krijgen. Dimeticon is volgens mij een siliconen-spulletje wat ook in sommige haar-serums en anti-pluis-haar-spul zit. En in glijmiddel. Maar dat lijkt me dan redelijk vriendelijk, is niet super giftig voor mens en dier, maar wel effectief tegen luizen, kennelijk.
Thanks Ravelijne! Ja, het dimeticon spul was ik ook al tegengekomen als beste en vriendelijkste optie! Het kapselt de luis in waardoor het beestje stikt, begreep ik.
- juffie
- Site Admin
Geen idee, maar film het ff!ruby-vita schreef:Zou het ook helpen als ik gewoon heel hard: DIE! MOTHERFUCKERS DIE! roep tegen de hangmat?juffie schreef:En let ook op met bijv de hangmat!
)

MILF 

- Daantje
- Contacteer:
Het zal vast opluchten.ruby-vita schreef:Zou het ook helpen als ik gewoon heel hard: DIE! MOTHERFUCKERS DIE! roep tegen de hangmat?juffie schreef:En let ook op met bijv de hangmat!![]()

Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
- tessie
- Contacteer:
Oh luizen, the horror. Ben ook al bang voor de dag dat dat hier ook zo ver is.
Sterkte ermee ruby!
Sterkte ermee ruby!
Ik heb alle knuffels in een vuilniszak gehouden voor 2 dagen en heb beddengoed verschoont na het wassen van het haar. Dat spul moest maar 1x gebruikt worden. Ik heb die luizen zelf nooit gevonden. School zei het. Ik herken ze niet
- perman
Veel gel en haarlak, zegt m'n schoonzus die kapster is, daar houden luizen niet van. Maar da's helaas alleen preventief...
Je zit nu wel weer in een relatief gunstige tijd. Geen sjaals, mutsjes, dikke jassen en zo.
Je zit nu wel weer in een relatief gunstige tijd. Geen sjaals, mutsjes, dikke jassen en zo.
.
Die week vuilniszak hielp bij mij indertijd prima, samen met wassen en kammen.
*Stemt ook voor de film die juffie voorstelde.*
*Stemt ook voor de film die juffie voorstelde.*

- phedre
- Contacteer:
extra veel cremespoeling in het haar doen voor het kammen, dan hebben de luizen en neten veel minder, tot geen, houvast op t haar en kam je ze er makkelijker uit
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken