Ongecontroleerde rant topic!

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Voleuse

Re: Ongecontroleerde rant topic!

Bericht door Voleuse »

Mja, maar is 'kamper' niet een ontzettend beledigende discriminerende term? Vond t ook een beetje een rare opmerking.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

JerryM schreef:
Daantje schreef: ik vind die diarreebruine kamper best onsmakelijk tussen mijn boodschappen.
wha?
Ik doe boodschappen bij de Jumbo, daar hebben ze een foto Roy Donders op de klantscheidingsbalkjes geplakt. Iedere keer krijg ik daar weer rillingen van.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Crownless

Bericht door Crownless »

Kamper heeft volgens mij inderdaad nogal een negatieve lading. En ik moet zeggen dat ik er wel een naar onderbuikgevoel van kreeg toen ik het las. Omdat ik het lastig vind om op te maken of Daantje Roy Donders vies vindt omdat hij een kamper is, of omdat hij zo'n gehypet figuur is met een nep zonnebrand kleur en dat stomme glinstersterretje dat a la tandpastareclame in zijn glimlach is geshopt. Zoals je een hekel kunt hebben aan bijvoorbeeld Paris Hilton of Patty Brard ofzo.

Ik gaf Daantje na het lezen het voordeel van de twijfel maar omdat ik het elitair over vond komen ging het grappige effect verloren dus reageerde ik niet. Ondanks dat ik een hekel heb aan het hele wk gedoe en ik Roy Donders nou ook niet het meest appetijtelijke personage ooit vind.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Ik heb ook op mijn handen gezeten om niet een opmerking te maken. Vond het ook niet kunnen.
MILF :grin_ani:
chell

Bericht door chell »

Bij mijn Jumbo is het hoofd van Donders van alle balkjes afgescheurd :D
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

[quote="Crownless"of omdat Daantje Roy Donders vies vindt omdat hij een kamper is, of omdat hij zo'n gehypet figuur is met een nep zonnebrand kleur en dat stomme glinstersterretje dat a la tandpastareclame in zijn glimlach is geshopt. Zoals je een hekel kunt hebben aan bijvoorbeeld Paris Hilton of Patty Brard ofzo.
[/quote]
Dat dus aanduiding van het stereotype, als karikatuur.

juffie schreef:Ik heb ook op mijn handen gezeten om niet een opmerking te maken. Vond het ook niet kunnen.
Maar je vind het wel kunnen om hier op het forum te komen verkondigen dat je een trans hebt gezien. In het wild. En ze had nog een baan ook. Alsof het net een echt mens was.

Deze zal wel niet in goede aarde vallen. Maar hiervan kan ik echt niet op mijn handen blijven zitten. Vinden dat ik een stereotype benaming als kamper niet mag gebruiken, maar wel zulke dingen zelf posten.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Zo, dat is ff een oude koe! Wauw. Even teruggezocht, die is van oktober. En als je die zo opgevat hebt, mij best maar je trekt het wel enorm uit zijn verband! Jij zei: ik wist bijna zeker dt de ander trans was. En ik zei toen: grappig, dat had ik vandaag ook. That's it. viewtopic.php?f=26&t=7&start=35790#p255021" onclick="window.open(this.href);return false;

En ik word nu boos van jouw post want eigenlijk zeg je me nu dat ik transen discrimineer.
MILF :grin_ani:
Crownless

Bericht door Crownless »

Nou Daantje ik vind het niet netjes wat je nu doet. Allereerst is dit een oude koe, en het was handiger geweest dat je als je dat vervelend vond het meteen had gezegd. Of gezegd had losstaand van een huidige opmerking die je nu als vervelend ervaart. Ik kan me ergens nog indenken dat je je nu in de heat of the moment je ineens herinnert of er bewust van wordt dat dit je dwars zat. Dan nog is het geen stijl om daar op zo'n manier mee te gooien. Zeker als je al eens op normale toon op die opmerking gereageerd had.

Daarnaast is het argument 'jij moet je mond houden want jij zegt ook stomme dingen' alleen schattig als het gaat om basisschoolkinderen. Het zegt mij alleen maar dat je op je tenen getrapt bent en je om je heen aan het schoppen bent. En ik zou je willen vragen om even na te denken of dit nou het meest handig is om te doen en of je daar echt op lange termijn mee bereikt wat je wilt.

Ik begrijp helemaal dat je lid bent van een minderheidsgroep die gediscrimineerd wordt. En dat er in die groep wel geaccepteerd is dat je zegt 'ik zag een andere trans' en dat iemand buiten de groep dat zegt een faux pas maakt in de ogen van de groep. Net zoals zwarte mensen elkaar wel mogen aanspreken met nigger en witte mensen dat niet mogen. Zoals homoseksuelen wel zichzelf mogen parodiëren en heteroseksuelen dat niet mogen. Zoals wij bdsm-ers elkaar mogen uitmaken voor pervert als grap en niet-bdsmers niet. Het is een dunne lijn en ik snap hem ook niet helemaal. Ik denk dat voor de term kamper dat ook geldt.
Maar om daar nu op terug te komen terwijl juffie iets zei over een opmerking van je Daantje die je niet had willen horen vind ik niet ok. Ik denk dat ik kan begrijpen waar het vandaan komt (en als het niet zo is, verbeter me alsjeblieft) maar ik vind het niet tof van je.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Peter^
Contacteer:

Bericht door Peter^ »

Wat een gedonder en gebliksem hier.
Geniet van de positieve momenten.
seleena

Bericht door seleena »

Delhaize sluit 30 winkels. Te weinig omzet en ze moeten bezuinigen.
Pffff tjeetje je bent potverdorie ontzettend duur en nu maak je weinig omzet??
Leuk hoor voor al die mensen die zonder job komen te zitten omdat je vooral naar je eigen vermogen kijkt, bah!
Don't hide who you are to please others or fit in. Don't let your unique you be blown out.
If you light is ignored by some, remember there are always others who see it or want to see it.
Take me or leave me <3
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Delhaize is al een paar jaar niet meer de duurste (dat zijn Carrefour en Eurospar). Delhaize lijdt nu onder concurrentie van onder andere Albert Heijn. Maar ik weet niet hoe blij ik met de prijsconcurrentie van de AH en soortgenoten ben: die krijgen dat voor elkaar door hun leveranciers te dwingen goedkoper te leveren (vaak op hele nare manieren, zoals achteraf nog korting afdwingen, nadat er al geleverd is en zo). Het komt dus niet uit hun eigen zak, maar ten koste van de boeren en tuinders en zo. :( Maar het blijft balen natuurlijk, zowel wat je kwijt bent aan boodschappen als dat de filialen sluiten.
seleena

Bericht door seleena »

Voor de boeren en tuinders vindt ik het inderdaad ook niet fair ze krijgen, zelf ook weinig voor Delhaize verkoopt het best wel duur aan de consument.
Mja dat zal overal wel zo een beetje zijn geloof ik. Gaan ze bij jou sluiten Ravelijne?
Ik vraag me af hoe het komt dat een potje hak spinazie room bij de AH 1.39 kost (en in Nederland denk ik goedkoper?)
En bij Delhaize vragen ze 2.19. Invoerrechten? Zou het echt dat zijn? :shock:
Don't hide who you are to please others or fit in. Don't let your unique you be blown out.
If you light is ignored by some, remember there are always others who see it or want to see it.
Take me or leave me <3
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Het is dus vooral de AH die hun leveranciers zo enorm onder druk zet, daar komen al die lage prijzen bij de AH vandaan. Van de Delhaize weet ik het niet. Als ze moeten sluiten, is het kennelijk niet allemaal extra winst die ze in eigen zak steken.

Oh wacht, ik heb het even opgezocht: Delhaize betaald hun werknemers gemiddeld 33% meer dan de concurrentie. Daar zit het 'm in. En daar gaan ze nu mee stoppen door (o.a.) gedwongen ontslagen, omdat ze wel moeten. Want ze moeten nu concurreren met de andere supermarkten (zoals AH & Colruyt, Aldi, Lidl etc.) die hun personeel dus gemiddeld een derde (!) minder betaald.

Ik betaal ook graag minder voor mijn boodschappen, maar het prijsverschil gaat helaas eerder ten koste van werknemers en leveranciers, het komt niet uit de zak van de supermarkt. De AH verdient net zoveel per potje Hak spinazie, ze halen allen het verschil weg bij de leverancier en hun eigen personeel, ipv bij de klant...
seleena

Bericht door seleena »

Ow gosh dat wist ik allemaal niet. Mja hoe dan ook het riekt naar onrecht en daar kan ik echt niet tegen :(
Take me or leave me <3
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Ja, geen leuke tijden als je bij de Delhaize werkt of je buurtsuper kwijtraakt...
Plaats reactie