WS valt af!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
tessie
Contacteer:

Re: WS valt af!

Bericht door tessie »

Fijn dat je in elk geval genoten hebt Heleen.
Die Atkins dingen zijn best wel vies. Het is een dieet waarbij je in de eerste fase bijna helemaal geen koolhydraten mag eten en daarna mag je wel iets meer, maar nog steeds heel weinig koolhydraten. En die zitten in eigenlijk alles wat zoet is, ook fruit, en in aardappels, pasta, rijst, brood, dat soort dingen. Ook in de meeste zuivelproducten trouwens. Je mag wel veel vlees en bijna alle groentes, en ook vette dingen als mayonaise en dus salades enzo.
Ik kan het je echt niet aanraden. Het is dat dit voor mij echt de enige manier is om af te vallen, normaal gezond eten/lijnen werkt helaas niet. Anders zou ik het niet zo snel doen. Wel gewoon koolhydraten minderen, maar niet zo extreem.
Crownless

Bericht door Crownless »

Vanavond sporten... Geen zin. Oh well. Over een kwartiertje op de fiets stappen, om half 10 ben ik weer thuis.

*zucht*
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

:static: Go Crownless, You can do it! Go Crownless :static:
Heleen

Bericht door Heleen »

OK. ik ben vegetariër.. dus dat Atkans valt dan af. Balen voor je tessie, als je dat zo vies vindt.

Ik zal idd eens op zoek gaan naar wat lekkerder low fat hapjes. Ik heb nu een paar keer als tussendoortje zo'n chocolade modifast-reep genomen en dat was best lekker eigenlijk.

(ps ik kijk nu naar benelux next top model.. een meisje maatje graatmager wordt als te dik gezien.. wat erg zeg)
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Nou ja, héél vies is het niet, maar smakelijk is anders. Die crackers smaken naar karton, of nee meer hardboard haha, zo zien ze er ook uit. Maar met tonijnsalade ofzo erop goed te doen. En die ontbijtreep is klef met nepchocola.. maar het vult wel hoor. En die ontbijtreep vind ik wel praktisch, lekker snel en makkelijk ontbijten.
faery

Bericht door faery »

Wat goed dat je dat dan vol kan houden!

Ik merk bij mezelf heel sterk dat als ik dingen moet eten die ik niet echt lekker vind, mijn gehel eet-motivatie naar beneden gaat, en ik veel eerder geneigd ben tot snacken. Nog afgezien van het feit dat ik me dan geestelijk ook een behoorlijk stuk minder voel. Voor mij is het dus erg belangrijk dat ik eet wat ik echt wil eten op dat moment, al probeer ik daar natuurlijk gezonde keuzes in te maken, en dat lukt redelijk. Zou iets beter mogen, maar de drukte van de laatste tijd staat goed avondeten maken nog wel eens in de weg, helaas. Hopelijk gaat dat over een week beter :)
Crownless

Bericht door Crownless »

De sensei vond het blijkbaar niet nodig om ons om kwart over negen eruit te schoppen, dus we gingen door tot iets over half tien. Gratis een extra half uur.

Ondertussen voel ik mijn kuiten omdat ik steeds mijn houding moest corrigeren met een 'beide voeten moeten naar voren'. Want dat is op lange termijn beter voor je knieën. Op korte termijn kweekt dat schijnbaar kuitspieren. Gelukkig is het wel heel gezellig in de kleedkamer enzo.

Ondertussen voel ik me echt onzeker over mijn lichaam. Mijn oma zei laatst toen ze bij mijn ouders binnen kwam toen ik er ook was meteen 'goh, je begint wel spek te krijgen zeg'. Ik kon mijn oren niet geloven. Dus ik deed alsof ik het niet verstaan had. Twee keer. Ze herhaalde het ook doodleuk twee keer. Stomme ouwe taart. En ik was natuurlijk zo van mijn a propos dat ik in plaats van 'nou, dat is ook niet aardig van u' iets stamelde in de trant van 'nou, ga zitten, wat wilt u drinken.'. En uiteraard waren mijn ouders niet in de buurt, dus die hoorde het niet.

Gelukkig kleed zo'n judopak mooi af. Hoef ik daar niet mijn buik in te houden. Het is gewoon belachelijk. Ik ben echt niet dik, ik heb een beetje een buik en een beetje meer dijen en ja, de broeken die ik twee jaar geleden droeg passen me niet meer, maar waarom ben ik dan zo fucking onzeker aan het worden? En hou ik als ik bij mensen ben en me bewust ben van mijn buik mijn buik in?

Zou je daar buikspieren van krijgen?

Maar ik ga er wel van via mijn borst ademen. Ook niet goed. Oh well. Kutzooi.

Bedankt voor de support dames! En ik vind het echt keiknap dat je dat vol kunt houden tessie, ik zou zoveel gaan missen.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
kitten

Bericht door kitten »

Neeheehee, waar halen die mensen het vandaan? :shock: :shock: :shock:

Crownless, jij hebt zo ontzettend geen dikke buik!! Een vrouwelijk buikje en niks meer! Een anatomisch correct vrouwenbuikje. Die zijn nie plat!

*doet wel een cheer voor volhouden* om zoveel redenen goed van je!! Goed gevoel over jezelf, gezond, beter voor je algehele humeur enzo! Go Crownless! :static:
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

:bloos: Jullie hoeven nog niet voor mij te juichen hoor. Ik hou het pas 3 dagen vol. Moet nog maar zien of ik het net zo lang vol hou als de vorige keer.

Wat ik op zich juist wel fijn vind van dit dieet, dat je sowieso geen zoetigheid mag. Zoals bij de WeightWatchers ofzo, dan mag je bijvoorbeeld van die knappertjes (koekjes). Alleen dan mag je er één. En dat kan ik echt niet. Ik kan niet één koekje eten. Dan moeten het er gelijk 3 of 4 zijn. Hier mag het gewoon niet. Klaar. Ook geen bakje yoghurt nu, met stiekem dan wat teveel zoetstof of toch maar wel met ´een beetje´ cruesli, geen paar druifjes wat dan een hele bak wordt, want fruit is toch gezond :hypocrite: . En ook kwa drinken, je mag water of thee zonder cafeine (of theine hoe noem je dat). Dus ook niet een extra glaasje van een of ander vast ook weer ongezond soort van light sapje en dat soort dingen. Dit dieet is wel lekker duidelijk. En aan weinig eten wen je op zich wel snel vind ik. Zeker nu ik sowieso toch niet zoveel honger heb. Is dat stomme schildklier gezeur toch nog ergens goed voor :clown:

Vanavond voor het eerst sinds lange tijd vis gegeten. Was erg lekker! Met spinazie en een eitje. En gister spareribs met gegratineerde bloemkool. En dat was echt zó lekker. Dat compenseert wel heel erg voor die ontbijtreep en de crackers vind ik.

Crownless, goed man, en zelfs nog een extra half uurtje!

Faery, kan me voorstellen dat je niet altijd tijd/zin hebt om een gezond avondmaal te koken voor jezelf. Als ik zelf zou moeten koken, zou er echt niks van terecht komen.
faery

Bericht door faery »

Normaal vind ik voor mezelf koken niet vervelend hoor. Zeker omdat ik altijd direct voor 3 keer maak, waarvan dus 2 porties in de vriezer gaan. Ik kook dus sowieso maar 2 of 3 keer per week, maximaal, en de rest is dan of vriezer of eten in de mensa op de uni of eten bij iemand anders (waar ik dan vaak wel kook, maar dat is toch anders ;))

En wat tessie had, had ik vroeger ook erg. Tot ik alles restricties los liet, dat ik niet meer maar 1 koekje mocht, of 1 stukje chocola, maar "gewoon" eten wat goed voelt. Nu kan ik het wel (nu ja, al een paar jaar eigenlijk). Totdat ik mezelf weer eet-restricties opleg, zoals in die paar maanden dat ik vrijwel niet snoepde: mijn zelfbeheersing was toen totaal naar de klote.

Ik ben er dus steeds meer van overtuigd dat dieten om die redenen ook niet werkt: als je weer meer gaat eten (want dieten hou je nooit levenslang vol), gaat dat toch mis. Leren wat je nodig hebt, wanneer je echt honger hebt, en wanneer je eet om een andere reden. Dat leidt bij mij niet tot alleen maar ongezonde meuk, want ik merk dat ik ook steeds vaker behoefte heb aan salade en groente, zeker als ik een dag veel vet heb gegeten. Wat ik ook minder vaak probeer te doen, want vaak ben ik een vette hap als friet of dingen van de chinees, na 2 happen al zat.
nijntje

Bericht door nijntje »

Even vooral voor de mensen die mij afgelopen zaterdag gezien hebben..... Afgelopen week was er op m'n werk weer iemand die heel enthousiast vroeg of ik zwanger was..... *zucht*

Ik ben toch niet zo dik? Ik heb wel een buikje, maar dat is toch geen zwangerschapsbuikje????
kitten

Bericht door kitten »

Nee nijn, jij bent niet dik. 't Is bij jou volgens mij houding, vooral. Maar zeker geen overgewicht!
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

@faery, nee ik zou dit ook niet mijn hele leven doen hoor. Al heeft Atkins wel zo´n 3e fase die bedoelt is voor de rest van je leven. Maar waarom ik af wil vallen is voor de PCOS/vruchtbaarheid. Afvallen voor het schoonheidsideaal is voor mij niet genoeg motivatie om zoiets mijn hele leven te doen. Dan maar liever dik en genieten van lekker eten. Tuurlijk ik zou liever slank/dun zijn, maar nóg liever geniet ik gewoon lekker van mijn leven, en daar hoort voor mij lekker eten ook bij.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Ik ben gister avond los gegaan aan de suiker :) en zondag avond een klein beetje... T was vreselijk lekker :) Eens kijken of we dat weer kunnen indammen

het excuus wat ik gister avond had bedacht om zo lekker te snoepen was dat ik toch niet wou dat m'n lichaam in spaarstand zou raken :) :hypocrite:
**Self Rescuing Princess**
faery

Bericht door faery »

tessie schreef:@faery, nee ik zou dit ook niet mijn hele leven doen hoor. Al heeft Atkins wel zo´n 3e fase die bedoelt is voor de rest van je leven. Maar waarom ik af wil vallen is voor de PCOS/vruchtbaarheid. Afvallen voor het schoonheidsideaal is voor mij niet genoeg motivatie om zoiets mijn hele leven te doen. Dan maar liever dik en genieten van lekker eten. Tuurlijk ik zou liever slank/dun zijn, maar nóg liever geniet ik gewoon lekker van mijn leven, en daar hoort voor mij lekker eten ook bij.
Ik weet dat voor jou de motivatie anders is :) Maar eh, even een persoonlijke vraag dan, je wilt nog een erwtje erbij? :)
Plaats reactie