Ik doe aan SM...

eireann
Site Admin

Ik doe aan SM...

Bericht door eireann »

Als je bij de dokter/physio moet zijn, en het is onverwachts. Wat zeg jij dan als er over strepen en blauwe plekken wordt gevraagd?

Het is bij mij nog niet voorgekomen maar ik vermoed dat 'ik doe aan SM' -op vrolijke, hoera wat een feest, toon gezegd- best een goed antwoord kan zijn.

In de Sauna/zwembad, zou ik het niet zo gauw weten of ik dat als antwoord zou geven, dat is dan vaak met vrienden die je vaker ziet en die het verder niet hoeven te weten, dan zou ik eerder de situatie zien te vermijden. Met zorgverleners kan dat niet altijd natuurlijk.

Wat is jouw antwoord?
**Self Rescuing Princess**
kitten

Re: Ik doe aan SM...

Bericht door kitten »

In de sauna zou men het niet gauw vragen, denk ik. Maar als een hulpverlener het op de man af vraagt en zich niet laat wegsturen met een grappend "ach ja, iets te ruw geweest he? ;) " dan denk ik dat ik toch mijn lef bijeen schraap en de waarheid vertel. Mijn moeder kjik ik doorgaans aan met een blik van "geen vragen stellen waar je het antwoord niet op wil weten!" Waarna jongetje steevast de schuld krijgt! :biggrin:
JJV

Bericht door JJV »

..wat jongetje dan weer 'lekker' vindt.. Qua genant.

ik denk dat t bij hulpverleners idd even doorbijten wordt idd.. En zelfs dan vraag ik me af wat t voor effecten geeft..
Blijft toch beetje raar sfeertje om hangen in de koffiekamer.
~\v/~
Wever

Bericht door Wever »

Ik zou het zeker wel zeggen. Meer zelfs: het heeft niet zoveel gescheeld of ik had het ook gezegd. Dat was enkele dagen na het weekend waarin Boefje me onder handen genomen had, en ik moest naar de dokter voor (als ik me goed herinner) een griepje. Of alleszins iets waarvan ik moeite had goed te ademen.

...ik had er alleen niet aan gedacht dat zo'n dokter natuurlijk ook vraagt om je bovenkleding uit te trekken om met een stethoscoop beter naar je ademhaling te kunnen luisteren.
Nu weet ik wel dat ik niet snel teken (en dat tekens ook nog eens niet lang blijven zitten), maar ik had totaal geen idee of er nog enige striemen zichtbaar zouden zijn. :bloos:
...het bleek niet nodig te zijn. :)

In een sauna ga ik eigenlijk alleen samen met mensen die het reeds weten. De andere mensen mogen denken wat ze willen. 8-)
(nota: waarschijnlijk ga ik wat minder stoer doen als ik INDERDAAD met striemen of een of andere geinige tekst op mijn lijf naar de sauna dreig gestuurd te worden ;) )
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Wever schreef: In een sauna ga ik eigenlijk alleen samen met mensen die het reeds weten. De andere mensen mogen denken wat ze willen. 8-)
(nota: waarschijnlijk ga ik wat minder stoer doen als ik INDERDAAD met striemen of een of andere geinige tekst op mijn lijf naar de sauna dreig gestuurd te worden ;) )

Was dat een verzoek? :hypocrite:
elise

Bericht door elise »

Mijn huisarts weet er van, net zoals de peut in het VU.
Ik maar er totaal geen geheim van en als een hulpverlener het zou moeten weten vertel ik het gewoon.
Maak er uberhaupt geen geheim van, wie langer als een half uur met mij kletst weet al snel genoeg dak zo'n enge SM-ert ben :)

Ik heb zelfs aan mijn huisarts gevraagd of het martelen/slaan van ontluikende borsten schadelijk zou kunnen zijn.
Antwoord was erg onbevredigend overigens: Niet meer of minder dan volgroeide borsten.
Dawasnie wat ik wilde horen natuurlijk !
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

En wat was dan de reactie van de artspersoon? - Dat zal natuurlijk per artspersoon verschillen, maar best fijn te horen dat je niet gelijk het gesticht bent in gestopt- :)
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Ik heb ooit eens gehad dat ik op mijn borsten was geslagen, en wel dusdanig (incl afbinden) dat er een ader dik bovenop lag. Daarna waren mijn borsten ook écht bont en blauw!

Ben toen toch maar aan de huisarts wegen vragen of dat kwaad kon (vooral die ader). Heb tegen hem gezegd dat ik 'van kinky spelletjes hield' en dat het er daardoor zo uit kwam te zien... Hij vond het niet heel vreemd, althans, hij liet het niet merken. Heeft me geadviseerd op te letten, maar het kon verder geen kwaad. En raadde aan arnicazalf in huis te hebben voor het geval dat...

Mijn fysio weet het ook, ik wil graag in een suspension hangen en ik wilde weten of dat i.v.m. mijn hypermobiliteit (verschuivingen van wervels, ribben en bekken) kon, en zo ja, hoe dan. Heb het gewoon gevraagd. Ik moest opletten bij bepaalde houdingen, sommige dingen waren not done en op diverse plekken moest ik steun hebben. Maar, zei hij vorige week donderdag, de eerste keer dat ik weer bij hem was nadat hij 3 weken op vakantie was geweest: 'Van het weekend hoef je niet kinky te gaan doen hoor, ik zorg er wel voor dat je nu al beurs genoeg bent... 8-) '. En zo was het ook... Oef, achterstallig onderhoud...

Mijn ervaring is dus: hoe makkelijker jij er mee omgaat, hoe minder 'raar' de reactie van de ander is. Ik wil gewoon dat mijn fysio niet schrikt als ik een keer bij hem kom en de strepen staan op mijn rug. Fijn idee dat hij weet dat het vrijwillig is en dat ik thuis niet mishandeld wordt...
MILF :grin_ani:
phedre

Bericht door phedre »

huisartsen heb ik gewoon verteld, destijds op sportschool met sauna zag ik ook mensen kijken, een kwam het vragen.. .gewoon verteld. Snap niet zo goed waarom niet eigenlijk:) ik heb verder niks met de mensen van de sportschool, zal ze buiten die sauna of zo ook niet zien en als ze er moeite mee hebben, is dat hun probleem:)
Boefje

Bericht door Boefje »

Omdat het me verstandig leek mijn psycholoog maar alles te vertellen, heb ik dat ook gedaan. Inclusief het poly verhaal. Ze deed er verder niet raar over maar het is verder ook niet meer ter sprake gekomen.
cmeermin

Bericht door cmeermin »

En dat vind ik dan weer raar....dat ze er nooit meer op teruggekomen is :roll:
elise

Bericht door elise »

eireanne schreef:En wat was dan de reactie van de artspersoon? - Dat zal natuurlijk per artspersoon verschillen, maar best fijn te horen dat je niet gelijk het gesticht bent in gestopt- :)
m'n huisarts fronste een wenkbrauw, en zei toen lachend: dus ik hoef niet het ergste te denken als ik blauwe plekken zie?

En, wat juffie ook al zegt: Hoe normaler je er zelf over doet, des te normaler de reacties.
Als je het zelf schichtig en schimmig maakt, het geheimzinnig verteld, dan maak je er zelf al iets donker freakachtig weirds van wat anderen vervolgens snel oppikken.

Sm is voor mij net zo normaal als boodschappen doen, en mensen merken dat als ik het vertel en dus vinden ze het ook niet meteen raar.
Deleted User 178

Bericht door Deleted User 178 »

Ik ben er ook wel heel open over eigenlijk..

Hoewel, toen de psych er naar vroeg toen ik het net 2 weken van mezelf wist was het wel even slikken.. :P
Waarop hij reageerde met iets in de trant van "ach.. dat is toch lekker!".. :clown:

Ik denk dat je naar hulpverleners end. beter gewoon open kunt zijn! Die mensen hebben volgens mij al zoveel rare dingen gezien, die kijken van een paar sm-ers met blauwe plekken of striemen echt niet meer op! :)
Boefje

Bericht door Boefje »

cmeermin schreef:En dat vind ik dan weer raar....dat ze er nooit meer op teruggekomen is :roll:
Maar waarom zou ze? Ik ben onder behandeling voor een depressie. Ik had de insteek nodig naar onze poly want die gaf me begin dit jaar een hoop stress. Dat leek me relevant. En BDSM gaf de aanleiding tot die poly. Dat heb ik allemaal kort uitgelegd. Maar wat verder niet relevant is, wordt niet nader uitgediept. Lijkt me eigenlijk niet meer dan logisch.
SMart

Bericht door SMart »

In een ver verleden toen ik nog in de kast zat ging ik bij mijn huisarts te rade.
'Meneer de doktor...wat moet ik met mijn sm gevoelens'? 'Gewoon uitproberen', was zijn antwoord....'dan gaat het vanzelf over'. :shock:
Onnodig te vertellen dat hij niet lang meer mijn huisarts was
Gesloten