Post hier over je dier!

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
juffie
Site Admin

Re: Post hier over je dier!

Bericht door juffie »

Mick was ook je 'suikerkat' toch?
MILF :grin_ani:
Feline
Contacteer:

Bericht door Feline »

Ja. Dat is wel raar. Ik zal nooit meer dat alarm horen dat ik hem moet prikken. Niet meer standaard om bepaalde tijd thuis moeten zijn voor de Mickprik. Geen flesjes insuline meer in de koelkast. Geen spuitjes meer, geen naaldencontainers met lancetjes, teststrips etc. Het is er nu nog wel, maar het kan allemaal weg :(.
Emmy

Bericht door Emmy »

He meis, ook van mij hier nog een dikke knuffel en uiteraard ook voor Luna!
Dit kost gewoon ff tijd. Veel sterkte!
chats

Bericht door chats »

Sterkte Feline
cinderella

Bericht door cinderella »

Sterkte Feline, en een dikke knuffel voor de andere poes.
toen doet er nu niet meer toe
pluis

Bericht door pluis »

Ach, wat zonde. Veel sterkte. Een huisdier verliezen is nooit makkelijk en je had zo'n innige band met Mick.
Feline schreef:Ja. Dat is wel raar. Ik zal nooit meer dat alarm horen dat ik hem moet prikken. Niet meer standaard om bepaalde tijd thuis moeten zijn voor de Mickprik. Geen flesjes insuline meer in de koelkast. Geen spuitjes meer, geen naaldencontainers met lancetjes, teststrips etc. Het is er nu nog wel, maar het kan allemaal weg :(.
Ik weet niet of je hier al klaar voor bent, maar het plaatselijke asiel zal vermoedelijk veel baat hebben bij die spullen. Toen onze kat overleed (na nierfalen) hebben we al zijn spulletjes naar het asiel gebracht en met name het dieetvoer was heel erg welkom - dieren met medische problemen zijn vaak een grote postenkost voor een asiel en donaties van medische goederen zijn vaak erg welkom. Kan Mick postuum nog een ander katje helpen.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Aaaagh! Ik krijg de vlooienplaag niet onder controle thuis!

Ik stofzuig en was me een ongeluk, de poes heeft druppels in d'r nek. Maar ze laat zich niet echt goed kammen met een vlooienkam. Nu dan toch maar van dat 'huis behandel spul' aanschaffen, heeft iemand een aanbeveling van een product?
**Self Rescuing Princess**
cinderella

Qua huis behandel spul niet, maar wij hebben nu grijze bandjes van Bayer die 9 maanden tegen teken en vlooien helpen. Is een aanschaf - 25 E via internet, 35 in de winkel - maar het helpt wel. Sinds we nieuwe poes hebben alleen lopende teken (een paar) gezien, in plaats van ca. 5 zuigende per dag per poes.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Teken heeft ze niet, t zijn alleen vlooien. En ik vind t niet prettig een bandje om d'r nek als ze buiten rondloopt. Met die warmte lijkt het wel vechten tegen de bierkaai.

Ik ga iig nog een andere vlooienkam halen, kijken of ze zich toch laat kammen. Ik zie ze soms bij haar lopen op d'r buik. Maar ook; als poes niet in de buurt is dan springen ze op mij. Dus toch iets voor het huis nodig denk ik?
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Gatver, krijg er gewoon instant jeuk van! :)
MILF :grin_ani:
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Het klinkt erger dan het is! het gaat om 1 vlooitje per dag, soms 2 die op m'n enkel springen. Geen 100!

Maar irritant is het wel!
cinderella

Ze helpen ook tegen vlooien, tekenspul werkt daar altijd tegen, andersom niet. Tekenspul werkt zelfs vaak niet tegen teken - ik had inmiddels de moed al opgegeven - dus het is spul wat echt langdurig werkt. En het bandje is zo'n slipbandje, dus ze kunnen er niet aan blijven hangen, en ze stinken ook niet.
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Als ze al in je vloerbedekking zitten, helpt een middel voor de poes alleen idd niet meer. Bij de dierenwinkel hadden ze vroeger wel van dat poeder wat je moest laten intrekken en stofzuigen. Zal wel mega-giftig zijn en mogelijk ook niet kind/baby-veilig. Ik heb ook gehoord van gebruik van food-grade diatomecious earth, maar geen ervaring mee, zelf. Misschien even de dierenarts bellen, vragen wat zij aanraden?
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

kind/baby vriendelijk is voorlopig nog niet belangrijk :) Ik google even op jullie suggesties :)

En morgen na het werk even naar de dierenspeciaalzaak.
isara

Bericht door isara »

Ik heb ineens tientallen nieuwe huisdieren..... fruitvliegjes! :twisted:
En als ik dan na het confisqueren van het fruit in de fruitschaal, het schoonmaken van zowat elk oppervlak in de keuken en het buitenzetten van het vuilnis naar het park vlucht wordt ik daar opgegeten door de muggen.

:frusty:
Plaats reactie