Dat een D altijd maar bepaald waneer er gespeeld wordt is zeker niet altijd waar. Mijn vorige relatie was met een subje, maar gespeeld hebben we amper. Op het moent dat ik zin heb mo te spelen en hij zit zodanig niet goed in zn vel dat hij bij het woord spelen of BDSm al helemaal kriegel wordt, nou dan zit spelen er echt niet in. En ja dan kan je heel erg hard gaan stuiteren. Ik iig wel.
Nu heb ik een relatie met een Switch en ondanks dat hij voor mij altijd mijn subje zal zijn (ik switch zelf immers niet), gaat het echt niet luikkken om op elk gewenst moemnt maar te gaan spelen, als hij te druk met andere dingen bezig is en zich dus op dat moment helemaal niet onderdanig is, dan kan ik echt niet zomaar zeggen van hierkoemn jij kleren uit en we gaan beginnen. Daar zal eerst wat meer voor nodig zijn, kleine opmerkingen maken, dingen doen die hem wel weer onderdanig maken. Dat kan soms nog best wat tijd kosten, waar ik ook niet altijd maar zin in heb als ik wil spelen. Soms wil ik ook gewoion meteen hem mee sleuren en vastbinden en doen waar ik zin in heb. Gelukkig kan dit ook vaak genoeg, maar ik ben dus iig zeker niet de enige die bepaald wat er gebeurd en wanneer het gebeurd.
Behoeftig: sub vs Dom
Re: Behoeftig: sub vs Dom
Volgens mij is dit net een gevolg van de situaties waarin subjes meer behoeftig zijn dan hun D. Liefebeest's situatie lijkt dat te ondersteunen. Ook de vele perikelen op dating sites geven aan dat het niet de wanhopig-op-zoek-zijnde D's die beslissen wanneer er gespeeld wordt, maar de subs die al dan niet besluiten om erop in te gaan.nimueh schreef:En een mooi aangehaald voorbeeld: de D beslist wanneer er gespeeld wordt, is dus meer in controle en zal dus die behoeftes anders ervaren.
Re: Behoeftig: sub vs Dom
eh... bdsm is bij mijn weten tout court consensual. Moeten we nu echt gaan doorbomen over dingen waar iedereen het sowieso mee eens is? Jajaja, in bepaalde bdsm-relaties worden er dingen gedaan waarbij de ander geen zin heeft of dat niet wil doen om welke reden dan ook, maar waar het dus wel gebeurd 'tegen de zin in' (maar toch stiekum met de zin mee)... bladiebla, weten we óók al.
IK ga er van uit dat de D bepaald wanneer er gaat gespeeld worden: door initiatief te nemen (wat niet altijd zal resulteren in spelen, indeed) of door in te gaan op de vraag van de sub (of dat die nu al of niet letterlijk verwoord is).
Mais bon, nu the obvious weer obvious is, kunnen we terugkeren naar het onderwerp.
IK ga er van uit dat de D bepaald wanneer er gaat gespeeld worden: door initiatief te nemen (wat niet altijd zal resulteren in spelen, indeed) of door in te gaan op de vraag van de sub (of dat die nu al of niet letterlijk verwoord is).
Mais bon, nu the obvious weer obvious is, kunnen we terugkeren naar het onderwerp.