Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!
- Voleuse
Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoeken
Succes met de sollicitatie tessie!
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
- Ravelijne
- juffie
- Site Admin
Ik zat daarnet in de auto en ik vroeg me iets af.
stel, ik raak mijn baan kwijt nu; ik heb 8 jaar fulltime gewerkt, dan heb ik recht op 8 maanden ww toch? Stel dat ik er 3 gebruik en dan een nieuwe baan vind, en na een jaar raak ik weer mijn baan kwijt. Heb ik dan 6 maanden ww (8-3 = 5 + 1 = 6) over? Of werkt dat anders?
stel, ik raak mijn baan kwijt nu; ik heb 8 jaar fulltime gewerkt, dan heb ik recht op 8 maanden ww toch? Stel dat ik er 3 gebruik en dan een nieuwe baan vind, en na een jaar raak ik weer mijn baan kwijt. Heb ik dan 6 maanden ww (8-3 = 5 + 1 = 6) over? Of werkt dat anders?
MILF 

- JJV
goeie
ik wist dat ze naar aantal dagen in een jaar keken.. maar zo specifiek wist ik zo even geen antwoord op
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... an-de-slag" onclick="window.open(this.href);return false;
kopje Herleving van de WW-uitkering
maar dat gaat over werkloos raken na half jaar
bedenk ik nu
bij die nieuwe ww als je langer dan half jaar gewerkt hebt kijken ze weer naar hoeveel je in de periode ervoor gewerkt en verdiend hebt en gaat t vooral om t bedrag
... volgens mij
ik wist dat ze naar aantal dagen in een jaar keken.. maar zo specifiek wist ik zo even geen antwoord op
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... an-de-slag" onclick="window.open(this.href);return false;
kopje Herleving van de WW-uitkering
maar dat gaat over werkloos raken na half jaar
bedenk ik nu
bij die nieuwe ww als je langer dan half jaar gewerkt hebt kijken ze weer naar hoeveel je in de periode ervoor gewerkt en verdiend hebt en gaat t vooral om t bedrag
... volgens mij
~\v/~
- JJV
overigens hebben wij (dacht dat we van dezelfde club waren) een vragenlijn bij de bond he...
zou zomaar iets kunnen zijn dat ze daar wel leuk kluifje vinden
zou zomaar iets kunnen zijn dat ze daar wel leuk kluifje vinden
~\v/~
-
Nee, na dat jaar heb je weer recht op evenveel maanden WW juffie, het wordt gezien als een nieuwe uitkering en je hebt dan dus recht op 9 maanden. Je moet wel in al die jaren minimaal 26 weken gewerkt hebben per jaar.
- juffie
- Site Admin
Ah okee Thanx!
Puur hypothetisch hoor, ik hoorde iets over ww en vroeg me dit af.
Puur hypothetisch hoor, ik hoorde iets over ww en vroeg me dit af.

MILF 

-
Overigens weet ik niet of er plannen zijn dit te veranderen. Zou best kunnen.
- JJV
dat deel niet zo te zien
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... passing-ww" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... passing-ww" onclick="window.open(this.href);return false;
~\v/~
-
Je kunt overigens als je met je digID inlogt bij 't UWV precies je arbeidsverleden nagaan en zien welke jaren meetellen voor een uitkering.
- isara
Pffft..... 3 weken afgestudeerd, 3 weken van UWV eisen, een paar sollicitaties, netwerken, af en toe wat pessimisme en stiekem een plannetje om me heel onbescheiden gewoon aan te bieden bij waar ik eerder al gesolliciteerd heb (als ze het geld hebben dan nemen ze me waarschijnlijk zo)
Heb ik nu een werkervaringsplaats ergens anders (als coach/orthopedagoog/coordinator) aangeboden gekregen met uitzicht op een contract als ik het goed doe en het iedereen bevalt. Van een maand.
Dus een maand werken voor niets, wel een kans op. Terwijl ik financieel heel erg krap zit.
Hmm.
Heb ik nu een werkervaringsplaats ergens anders (als coach/orthopedagoog/coordinator) aangeboden gekregen met uitzicht op een contract als ik het goed doe en het iedereen bevalt. Van een maand.
Dus een maand werken voor niets, wel een kans op. Terwijl ik financieel heel erg krap zit.
Hmm.
- Voleuse
Ik zou het doen denk ik, in dat werkgebied is het zoooooo moeilijk om iets te vinden op dit moment, als de baan leuk is en op niveau. Misschien kan je wel reiskosten vergoed krijgen ofzo? Of een stagevergoeding krijgen?
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
- isara
Reiskosten hoeft niet, want het is allemaal in de stad of in de buurt
Morgen even met het UWV praten, maar ik denk dat ik het wel ga doen. Blijft een gok, maar als het niets wordt is er ook niet zoveel verloren. Dan maar een maand op een houtje bijten. En ik kan in die maand nog verder kijken naar werk.
Wel grappig, ze hebben dus in zekere zin twee vacatures, maar dit is eigenlijk een extra ´hindernis ´die ze hebben om te kijken wie echt toegewijd is. Je moet ook wel heel erg passen in de cultuur daar, het gaat meer om je houding, kwaliteiten en die kunnen uitdragen, visie dan welke opleiding je hebt of wat je allemaal hebt gedaan. Dat bevalt me wel.

Morgen even met het UWV praten, maar ik denk dat ik het wel ga doen. Blijft een gok, maar als het niets wordt is er ook niet zoveel verloren. Dan maar een maand op een houtje bijten. En ik kan in die maand nog verder kijken naar werk.
Wel grappig, ze hebben dus in zekere zin twee vacatures, maar dit is eigenlijk een extra ´hindernis ´die ze hebben om te kijken wie echt toegewijd is. Je moet ook wel heel erg passen in de cultuur daar, het gaat meer om je houding, kwaliteiten en die kunnen uitdragen, visie dan welke opleiding je hebt of wat je allemaal hebt gedaan. Dat bevalt me wel.
- JJV