OV-chipkaart (geen gezwets)

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
eireann
Site Admin

Re: OV-chipkaart (geen gezwets)

Bericht door eireann »

uit intresse het hele artikel te lezen, waar heb je dat laatste paragraaf vandaan gekopieerd oeps?
**Self Rescuing Princess**
felicia

Bericht door felicia »

oeps2 schreef: Hetzelfde geldt trouwens ook voor de beveiliging van het OV als zodanig. Het heeft niets met de chipkaart an sich te maken, maar incidenten van aangevallen en zelfs neergestoken buschauffeurs blijven elkaar opvolgen.
En toch zijn er ook berichten dat de OV chipkaart positief is: er wordt minder zwart gereden in de metro's en het gevoel van veiligheid in de metro's is daardoor ook iets verhoogd!

Om te citeren: zo dan maar weer he.
oeps2

Bericht door oeps2 »

http://www.joostniemoller.com/2009/10/h ... hip-kaart/" onclick="window.open(this.href);return false;

asje anne

en dat terwijl t zwartrijden alleen maar makkelijker gemaakt is fel :clown:
kitten

Bericht door kitten »

Joh mensen, geef het op. Je kunt oeps niet overtuigen, omdat ze toch niet overtuigd wil worden. Simpel.

@oeps: :achosjie: Mopper maar lekker raak hoor meid.

:roll:
oeps2

Bericht door oeps2 »

:schater: :schater:
geweldig onderschrift kit ! :schater:
JJV

Bericht door JJV »

hij had vanmorgen ook weer zo'n sterke...

Maar zo offtopic hier
~\v/~
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

oeps2 schreef:iemand uit rotterdam fel ...

Ik heb in het hele bestaan van de ov-chipkaart in Rotterdam (eind 2005 geloof ik) 1 route gehad waarop ik minder kwijt was dan met een strippenkaart. Het was een route waarbij ik opstapte op een zonegrens en uitstapte op een zonegrens waardoor ik 4 strippen moest betalen. De vraag is hoe vaak dat voor komt, waarschijnlijk heeeeeel weinig. Alle andere ritjes zijn alleen maar duurder uitgevallen.
Sindsdien woon ik in Brabant, heb ik een auto en maak sporadisch gebruik van ov. In Brabant heeft men een goedkopere strippenkaart (zal straks ook wel geschiedenis zijn) waarmee je voor 30 cent per uur kan reizen. Dan kom je in Rotterdam aan en heb je toevallig geen chipkaart meer. Dan mag je in een enorme rij (allemaal toeristen) om een eenmalige chipkaart aan te schaffen aangezien er maar één loket open is. Uit wanhoop naar een automaat gegaan waar een net zo’n grote rij staat.
Kortom, het wordt er niet vriendelijker, gemakkelijker en goedkoper (al zou het maar dezelfde prijs blijven) op. En dan hebben we het nog niet gehad over reizen die in combinatie met de persoonsgegevens worden opgeslagen. Ik ben er niet blij mee, maar straks met het invoeren van de kilometerheffing is er geen ontkomen meer aan (of we moeten massaal thuisblijven).
Zoals gebruikelijk drukt de regering alles er vrolijk doorheen en hebben we de pech Internet te hebben, waardoor protesten te veel verspreid worden en daadwerkelijke acties nauwelijks indruk maken. En toch blijf ik hopen dat er een aantal politieke partijen zijn die een helder moment krijgen….

die problemen zijn trouwens in amsterdam
die hadden ze in rotterdam ook en om t maar es gewoon door te voeren naar amsterdam hebben ze niet eens geprobeerd om ook maar iets van vooruitgang te bedenken
nee ze houden de oude fouten en lossen t pas op als iedereen de ovchip moet gaan gebruiken
Nu geef je alweer de chip ergens de schuld van. Terwijl die er echt totaal en helemaal niets mee van dfoen heeft. Het "De Bus Beter Dus" project van de provincie noord brabant staat compleet los van de nationale strippenkaart of ov chip. Die groene kaarten zijn in Rotterdam ook gewoon niet geldig. Dan moet je ook in de rij bij de toeristen gaan staan om een blauwe te kopen.

En dan nog reis je niet voor 30 cent per uur. Maar 60 cent per rit in de daluren en 90cent in de spits. Voor de lange afstanden gelden weer andere tarieven. Breda-Utrecht is met de bus bijvoorbeeld 2 dagkaartjes per persoon per enkele reis (wat nog steeds goedkoper is dan per trein). Ik hoop dat de ov-chip ook snel in brabant ingevoerd gaat worden en compatible gaat zijn met de provinciale tarieven. Scheelt een hoop ge-etter met de twee verschillende strippenkaarten die ik nu heb.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
oeps2

Bericht door oeps2 »

oeps2 schreef:http://www.joostniemoller.com/2009/10/h ... hip-kaart/

asje anne

ook voor fix dus
oeps2

Bericht door oeps2 »

nog een leuk linkje
want ooo wat zijn we blij met de ov chip

http://weblogs.nrc.nl/discussie/2009/10 ... chipkaart/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://frontpage.fok.nl/nieuws/120228" onclick="window.open(this.href);return false;

dit zijn links van vandaag en gisteren heel actueel dus
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

oeps2 schreef:
oeps2 schreef:http://www.joostniemoller.com/2009/10/h ... hip-kaart/

asje anne

ook voor fix dus
Waarom ook voor mij? In dat hele artikel wordt met geen woord gerept over de brabantse provinciale tariefstructuur. Jij klaagt daarentegen over de verschillende betaalwijzen in brabant en rotterdam. Je geeft daar de ov chip de schuld van zelfs. Terwijl er met of zonder chip geen enkel verschil is. Want de goedkope brabantse strippenlaart lust de RET toch niet.
oeps2

Bericht door oeps2 »

fixertje schreef: Nu geef je alweer de chip ergens de schuld van. Terwijl die er echt totaal en helemaal niets mee van dfoen heeft. Het "De Bus Beter Dus" project van de provincie noord brabant staat compleet los van de nationale strippenkaart of ov chip. Die groene kaarten zijn in Rotterdam ook gewoon niet geldig. Dan moet je ook in de rij bij de toeristen gaan staan om een blauwe te kopen.

En dan nog reis je niet voor 30 cent per uur. Maar 60 cent per rit in de daluren en 90cent in de spits. Voor de lange afstanden gelden weer andere tarieven. Breda-Utrecht is met de bus bijvoorbeeld 2 dagkaartjes per persoon per enkele reis (wat nog steeds goedkoper is dan per trein). Ik hoop dat de ov-chip ook snel in brabant ingevoerd gaat worden en compatible gaat zijn met de provinciale tarieven. Scheelt een hoop ge-etter met de twee verschillende strippenkaarten die ik nu heb.
drom gaf ik je ook ff die 2 linkjes hierboven ...
felicia

Bericht door felicia »

Mag jij me uitleggen hoe het zwartrijden in de metro makkelijker is gemaakt...
Lucifer Morningstar

Bericht door Lucifer Morningstar »

Iemand nog popcorn? :popcorn:
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

oeps2 schreef:
fixertje schreef: Nu geef je alweer de chip ergens de schuld van. Terwijl die er echt totaal en helemaal niets mee van dfoen heeft. Het "De Bus Beter Dus" project van de provincie noord brabant staat compleet los van de nationale strippenkaart of ov chip. Die groene kaarten zijn in Rotterdam ook gewoon niet geldig. Dan moet je ook in de rij bij de toeristen gaan staan om een blauwe te kopen.

drom gaf ik je ook ff die 2 linkjes hierboven ...
Zwak hoor!

Je geeft de ov-chip de schuld van het ongemak dat wordt gecreerd door speciale laagtarief strippekaarten waar je zelf van zegt dat ze handig zijn. Ik wijs je erop en dan verwijs ji naar een of andere blog die over totaal andere onderwerpen gaat.

Ik maak er geen woorden meer aan vuil. Laat ik maar lekker van LM's popcorn meegenieten kijkend naar de zuurpruimberichten van je.
silence

Bericht door silence »

Jemig fixertje, doe even normaal.
Dit is een topic over de ov-chipkaart.
Mensen verwachten daar iets over te lezen ipv persoonlijke aanvallen.
Plaats reactie