Wat eten we vandaag?
Re: Wat eten we vandaag?
Ik at bij mijn ouders en die hadden het maandmenu bij de chinees gehaald. Morgen zal ik weer eens een poging tot koken wagen, maar dat gaat momenteel niet echt fantastisch (iets met te weinig energie en niet echt veel zin in eten)
- cinderella
fail is bij ons de laatste tijd soep met een of ander afbakbrood. En dat is dan eigenlijk weer gewoon gezond, want de soep hier is gewoon eigengemaakt en geweckt. Gewoon even doorkoken en ik ben klaar. We hebben een tijdje wel chinees gedaan, en een keer pizza, maar uiteindelijk ben je dan toch een tijd bezig voor je eindelijk eten in huis hebt. Dan is de soep toch een stuk makkelijker.
@pluis: alleen de pastinaken schil ik, en van de bietjes snijd ik de ruwe bovenkant bij. De aardappelen (uit eigen tuin, dus onbespoten) snijd ik in wedges, net als de bietjes. De wortel en pastinaak snijd ik in ongeveer even grote stukken. En dat gaat met de smalle worstjes op 240 graden in de oven, ik schat 30-40 minuten. Met dikke worsten zou ik ze apart bakken.
@pluis: alleen de pastinaken schil ik, en van de bietjes snijd ik de ruwe bovenkant bij. De aardappelen (uit eigen tuin, dus onbespoten) snijd ik in wedges, net als de bietjes. De wortel en pastinaak snijd ik in ongeveer even grote stukken. En dat gaat met de smalle worstjes op 240 graden in de oven, ik schat 30-40 minuten. Met dikke worsten zou ik ze apart bakken.
toen doet er nu niet meer toe
- Mack
Vandaag in de afdeling spectacu...
Stoofschotel van wild-zwijn-in-rode-wijn, rode kool, appelmoes, kastanjes, en risotto.
Schandalig!
Toch morgen nog even langs de makro gaan als die aanbieding wild zwijn er nog ligt.
Stoofschotel van wild-zwijn-in-rode-wijn, rode kool, appelmoes, kastanjes, en risotto.
Schandalig!

I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
- kitten
Wij hadden Chellsausmacaroni. 

- eireann
- Site Admin
- Ravelijne
Mmmm, pannekoeken.
Ik zal zo eens stamppot bietjes met peer en geitenkaas gaan maken...

- cinderella
-
Pompoenkerrierisotto <3 met rucola en een kipfiletje in spek
- Dreamer74
Turks brood met shoarma, shoarmasaus en zelfgemaakte knoflooksaus...mmmmmmmmm
Don't judge a book by it's cover... discover what you can do with the book.. 
The best way to make your dreams come true is to wake up....

The best way to make your dreams come true is to wake up....
- cinderella
Die pompoenkerrierisotto klinkt goed chell! Ik denk dat ik het vanavond ook ga proberen, maar dan met zelfgemaakte kipsaté en rucolasla (dus met dressing).
toen doet er nu niet meer toe
-
@cinderella: hij is superlekker. Ik maak 'm trouwens met pompoenpuree met geroosterde knoflook. Die zachte knoflook maakt 'm nog veeeeel lekkerder. Ik vind de rucola er gewoon zo bij erg lekker, vanwege de pit van de rucola. Maar als sla is vast ook lekker erbij 

- JJV
Jaaaren oude rumtoph. In vla met peren sap.
( als nagerecht. Hoofdgerecht was boontjes piepers met blinde vinken)
( als nagerecht. Hoofdgerecht was boontjes piepers met blinde vinken)
~\v/~
Boerenkool van mama Lotus. Kreeg ik toen mijn vader mij ophaalde van het ziekenhuis.
Was yummy (de boerenkool dus)
Was yummy (de boerenkool dus)
- Mack
De oven is schoon dus eindelijk weer eens een lasagna gemaakt. Mijn oude favoriete recept: met spinazie & zalm. 

I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.