Ohja, voor de beeldvorming, dochter is 17, maar heeft licht verstandelijke handicap (hoop dat er ééntje nu tevreden is dat ik het zo noem *winkwink in juiste richting*

).
Hoort bij omgeving ook je eigen gezin?
Donderdagavond had ik een probleem. natuurlijk denk ik er wel eens over na wat ik moet vertellen....of ik in het stukje voorlichting aan eigen kinderen ook andere seksuele voorkeuren aan bod moet laten komen. Andere, bedoel ik dus anders dan puur zakelijk uitleggen dat een man en vrouw...samen...kinderen...voorbehoedsmiddelen....you know.
Mijn meiden weten vast meer dan ik ze heb verteld, maar ik heb bovenstaande dus verteld. Ook dat er m/m en v/v is en dus m/v. Ik ben niet ingegaan op echt seksuele handelingen.
Maargoed. Gisteren wilde mijn dochter iets hebben wat ik op zolder had staan. Ik zei, ik pak het zo...maar ze was ongeduldig. Dus zij gaat naar boven en kijkt in een klein en zwaar tasje met boekjes ipv een grote lichte plastic zak met herkenbare spullen.
Dat tasje met boekjes heb ik geleend, zijn oude Kerfstokken. (boekjes van VSSM)
Ik hoorde een dochter huilen en kreeg geen antwoord, ik kon slechts vermoeden wat er was gebeurd.
Ik heb eerst gevraagd wat ze gezien had, zodat ik het haar kon uitleggen. Er kwam niks aan antwoord.
Dus ik heb hardop geredeneerd, goh, je hebt iets gezien wat je niet wilde zien...enz enz...en je pakte dus bovenste boekje? Ik gekeken of het meest erge foto was....
Pfieuw...in mijn ogen onschuldige foto...
(foto van blote vrouw op knieën, ernaast een Domme in weinig verhullend zwart leren setje. Geen atributen.)
Daar kon ik nog wel eens mee weg komen.... En toen kwam het lastigste...snel nadenken wat kan wel en niet...risco inventariseren...en hoe herhaal ik vanaf nu nog twintig keer precies hetzelfde verhaal?
Ik heb verteld dat in mijn tijd seks nog niet zo besproken werd, er was niets over op TV, niet boeken vol erover... En mijn moeder heeft me vooral gewaarschuwd dat seks moest/niet fijn was/vooral stil moest/verboden onderwerp was/enzenz
Terwijl ik nu mijn kinderen wil meegeven dat je ervan moet genieten.
Dat ik nooit echt seks verhalen had gelezen en dat in deze boekjes zulke verhalen stonden.
Dus zij begint weer: jamaar zó en dit zijn niet zomaar verhalen.
Ik vragen..nee ze had ze niet opengedaan en niks gelezen.
Ik hoe vast aan mijn verhaal... "Dus ik lees nu seksverhalen. En die hebben niet altijd te maken met wat jij op de foto zag."
"jamaar dat jij zoiets doet en als je zo'n vrouw zo mishandeld" (overigens zie ik dat niet in die foto, dus ik ben er nog niet uit hoe zij daarop komt)
"Toen opa een vriend kreeg, heb ik ook boeken gelezen over homofilie, dat wil niet zeggen dat ik dat perse wil.
Ik wil weten hoe mensen denken en wat ze doen en waarom.
Nogmaals, ik lees die boekjes voor de seksverhalen. Kijk ze niet voor de foto's (dat was ook eerlijk!).
En {naam oudste} ik zeg toch ook niet dat ik dát wil? "
Afijn, zo herhaal ik in die strekking nog zes keer hetzelfde, eigenlijk lieg ik niet eens, ik vertel alleen niet de héle waarheid. Maar ze is niet echt gek...
"je zegt ook niet dat je het nÃet wil"

oops
ik: {naam} ik heb die boekjes om wat ik je vertel, ik wil graag verhalen lezen.
Daarna heb ik ook nog verteld dat wat mensen lezen en doen, niet openbaar hoeft te worden. Die snapte ze meteen

"je bedoelt dat ik het zeker niet mag vertellen tegen oma en F (vriendinnetje)?!"
Ze sloot nu af met de opmerking dat ze het verschrikkelijk zou vinden als ik dit zou willen en doen en het nooit zou kunnen begrijpen.
Ohja...

en ik heb gezegd dat snuffelen in andersman spullen nu eenmaal een zeker risico met zich meebrengt. Dan kun je dingen zien die je niet wil zien.
Zij begon toen: en toen oma hier was lag die tas er toen ook al? Want die kijkt altijd overal in :icon_confused:
ik: "ja die ligt er al een tijdje en zoals ik jou net vertelde: als je snuffelt in andermans spullen loop je het risisco iets te zien wat je niet wilde zien."
(ik hoop zo ontzettend dat mijn moeder het gezien heeft

)
Inmiddels kan ik er ook een beetje om lachen. Ik ken mijn dochter, als ze nu iemand ziet van "mijn" forum, dan zal ze die toch met andere ogen bekijken! Ze is vast niet overtuigd van mijn verhaal.

enigszins terecht
Ze vindt mij erg veranderd en ik hoop dat ze ooit in wil zien dat dat positief is voor mij. Tegen die tijd kan ik misschien ook vertellen dat de BDSM dat mede veroorzaakt heeft. Nouja, de mensen die ik leer kennen eigenlijk. Hoe veel sommige gesprekken betekenen, hoe veel meer ik mijzelf durf te zijn bij sommigen, hoe fijn het is als je een belangrijk stukje van jezelf mag delen met anderen WS-ers zonder veroordeling.
Volgens mij heb ik stukken vergeten. Gesprek was in ieder geval heftig. En plotseling.
Belangrijkste was dat ik weer heb verwerkt in mijn gesprek, dat seks erbij hoort, dat iedereen dat doet op de manier die hij en zij fijn vinden, dat je er wel over mag praten, maar moet weten met wie en hoe precies.