WS valt af!
- juffie
- Site Admin
- kitten
Re: WS valt af!
8 per maand moet je inderdaad niet willen.
voor nu wel lekker motiverend, lijkt me. Hou dat vast als het minder snel gaat! Want je weet nu al dat dat zal gebeuren.
Heerser heeft een digitale weegschaal met Wi-Fi. Ik kan inloggen op een website en dan jaren terugkijken naar mijn gewichtsverloop, best cool.
34 vd 49 week extra punten overhouden is volgens mij gewoon ok. Het mag op, moet niet.

Heerser heeft een digitale weegschaal met Wi-Fi. Ik kan inloggen op een website en dan jaren terugkijken naar mijn gewichtsverloop, best cool.

34 vd 49 week extra punten overhouden is volgens mij gewoon ok. Het mag op, moet niet.
Ik begrijp dat dat enorm motiveert hera, maar ik zou daar wel mee oppassen. 8 kg in een maand is echt heel veel. Zeker als je bedenkt dat 5 tot 10% van je lichaamsgewicht per jaar nog gezond schijnt te zijn. Helaas is het zo dat als je zo snel zoveel afvalt de kans dat je het weer terug krijgt met extra's groter is.
Het gaat bij mij de eerste weken altijd heel hard. En daarna gaat het echt per ons en heb ik moeite de motivatie te houden. Maar geen frisdrank meer drinken helpt onwijs goed bij afvallen als je zoveel dronk als ik. (Drink alleen nog maar water) en ik ben gewoon mijn 1600 kcal blijven eten. Dus geen honger alleen een week onwijze suikerafkickverschijnselen gehad
- eireann
- Site Admin
Als er heel veel afmoet kan het in het begin zo snel gaan. Dan valt er veel Te winnen zonder te hongeren.
**Self Rescuing Princess**
- kitten
@tippi: 5-10% per jaar, is dat een max van wat nog gezond is?
- isara
Of dat de max is qua gezondheid weet ik niet zeker, het is wel een richtlijn voor veel klinieken. Toen ik na mijn eetstoornistherapie ging afvallen mocht ik inderdaad in zes maanden (maar daarna 6 maanden stabiliseren, dus inderdaad in 1 jaar) 5-10% afvallen, op deze manier is de kans op weer aankomen als je stopt/jojoën het kleinst.
Zo heb ik het wel begrepen kitten. Ik vind het klinken als heel weinig. Maar goed, ook ik wil behoorlijk wat kilo's kwijt zonder daar 8 jaar over te doen. 

ik heb mij er op ingesteld dat mijn dieet van 1,5 liter frisdrank niet meer terug mag komen. Dus ik probeer niet te lijnen maar gewoontes aan te passen. Deze maand was dat de frisdrank. Deze maand komt er een andere slechte gewoonte erbij die ik ga aanpassen
- isara
Dat klinkt wel echt als de goede aanpak, iets dergelijks heb ik ook altijd gedaan. Verandering van leefstijl, maar niet te veel ineens of te snel achter elkaar.
Bedankt voor de reacties over weegschalen. 
Hera, goed bezig met het schrappen van frisdrank! Dat scheelt dus echt veel. Wat ga je deze maand aanpassen, als ik het vragen mag?
Gisteren was voor mij wel een extreme dag wat betreft eten. Met een verjaardag (een stuk taart van 8 punten!), een pannenkoek voor lunch en een halve pizza (16 pp) voor avondeten.
Zaterdag hadden we ook al een verjaardag. De weekpunten gaan wel hard zo. Vandaag maar lekker fruit tussendoor en salade als avondeten. 

Hera, goed bezig met het schrappen van frisdrank! Dat scheelt dus echt veel. Wat ga je deze maand aanpassen, als ik het vragen mag?
Gisteren was voor mij wel een extreme dag wat betreft eten. Met een verjaardag (een stuk taart van 8 punten!), een pannenkoek voor lunch en een halve pizza (16 pp) voor avondeten.

Hoe gaat het met de andere afvallende ws-ers?
Ik ben nu ongeveer 3 kg kwijt in 5 weken. Misschien niet bizar veel, maar wel geheel zonder honger of dingen niet mogen. Lijf lijkt goed te reageren op 6 eetmomenten.
Ik ben nu ongeveer 3 kg kwijt in 5 weken. Misschien niet bizar veel, maar wel geheel zonder honger of dingen niet mogen. Lijf lijkt goed te reageren op 6 eetmomenten.
- eireann
- Site Admin
Netjes tippi! Het Is er ook niet overnacht aangekomen, zo rustig afvallen Is prima! Helemaal als je je er prettig bij voelt, geen honger Is fijn
**Self Rescuing Princess**
- kitten
Ik ga met ongeveer hetzelfde tempo, nu ongeveer 4 kilo minder kitten.
hier is het -10,5 kilo. Hoewel er vandaag wel weer iets aanzit (date kwam niet opdagen ivm een onverwachtse klus, maar geen excuus ofzo)