@Xay misschien is dit lijstje wat voor je? Heeft mij geholpen om gezondere snacks te nemen tussendoor.
Wel kosten nootjes wat punten maar als je een gezonder alternatief zoekt is dit lijstje wel ok.
Suc6!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Don't hide who you are to please others or fit in. Don't let your unique you be blown out.
If you light is ignored by some, remember there are always others who see it or want to see it.
Take me or leave me <3
Als ik wat kcal overheb, maak ik s avonds zelf tonijnsalade (400 kcal, klaagt het programma over de eiwitten). Heb ik iets minder over kan het ook een gekookt ei zijn (85 kcal). Kopje soep werkt ook maar dat is zoveel zout. (zout houdt vocht vast en vocht is gewicht)
Ik probeer mij te houden aan 50% koolhydraten 30% eiwitten en 20% vet
Ik probeer geen kaas te nemen. Het is altijd zwaarder dan dat je kan inschatten en er zit veel vet en zout in.
Ow en als ik trek heb in chocolade willen snack a jacks chocolade nog wel helpen
Op aanraden van Mink heb ik jeneverbescapsules (kruidvat) geslikt om vochthuishouding op orde te krijgen
Wauw, bedankt voor alle tips. Ik ga er deze week mee aan de slag. Nootjes zijn wellicht voor mij een goed alternatief. Dat eet ik weinig maar lust ik wel.
Volgens mij eet ik wel veel zout.
Hoe was het gesprek met de voedingsdeskundige, tippi?
Ik eet op advies van mink alleen walnoten. Maar vergis je niet in het vet
5 gram ongezouten walnoten is 34 kcal 1 koolhydraat 3 vet en 1 eiwit
Ik eet maar 49 vet maximaal per dag. Dus als ik handen vol neem blijf ik misschien wel onder mijn 1400 kcal maar qua vet ga ik er rijkelijk overheen
Gesprek was zozo. Ze had niet echt een bevredigend antwoord op mijn vraag over de (in mijn ogen) enorme hoeveelheid zuivel die ze aanraden. Ik geloof niet in het nut van melk producten. Moedermelk tot weet ik hoe oud, prima. Maar verder echt onzin volgens mij. En daar zal mijn allergie voor melk wel niet bij helpen.
En verder moest ik bij mijn mate van beweging maar een extra tussendoortje nemen als ik honger had. En voor het afvallen goed opletten wat ik bijvoorbeeld op brood doe.
Dus al met al niet echt wijzer geworden. Maar ik ga gewoon vrolijk verder met dit voedingsschema.
In ieder geval is het zo prima vol te houden en zit ik niet de hele dag te denken aan hoeveel ik wel of niet kan eten en hoeveel honger ik wel niet heb en dat ik toch zooooooooooo graag pizza wil eten maar dat niet mag.
knap hoor tippi. Ik zou dat niet kunnen Hier komt gewoon pizza en kant en klaar lasagne op tafel. niet heel vaak, maar kinderen blijven kinderen en ik eet (grotendeels) mee wat zij eten
Sinds mijn nieuwe dieet (wat niet echt een dieet is en ook niet bedoelt is om mee af te vallen maar goed) heb ik echt zo weinig energie. Ben nu ruim 1 maand bezig, en heb het gevoel dat het nu ietsjes beter gaat, maar nog steeds heel moe.
Dus ook al ruim een maand niet gesport :S
Maar het dieet zelf gaat best oke. Het is minder lastig dan ik had verwacht. En ik ben blij dat er toch nog recepten zijn voor koekjes enzo die ik mag.
Alleen uit eten is echt super lastig. Nu doe ik dat normaal ook niet zo veel, maar toevallig nu in deze periode wel, 3 keer al gedaan en nog 3 keer komende maand. Voelt echt wel bezwaard om in een restaurant met zo'n hele lijst aan te komen wat ik allemaal niet mag. Maar ja.
Ik ben heel benieuwd of ik er nog effect van ga merken qua gezondheid/me beter voelen. Tot nu toe nog niet dus.
Met sporten ga ik deze week of volgende week weer beginnen. Ik had me ingeschreven voor een soort personal trainings programma van een instructeur van mijn sportschool, die het als een soort stage project (gratis! :O ) doet. En ik kreeg net een mail dat ik ben uitgekozen. Dus wel heel spannend hoe dat zal gaan.
Ja, ik vind dat ook lastig hoor. Ik heb er verder geen begeleiding bij (het dieet dus) dus moet het een beetje hebben van ervaringsdeskundigen. En er zijn wel een aantal die zeggen dat dat er wel bij kan horen, en dat het juist een teken is van je lichaam wat de energie gebruikt om te herstellen enzo. Maar ja, geen idee of dat klopt.
Ik heb verder ook niet het idee dat ik ongezond eet ofzo, helemaal niet eigenlijk. Ik heb nog nooit zoveel groente gegeten, en ik eet nu ook weer fruit. En wat meer koolhydraten, maar niet teveel. Ik heb niet het idee dat ik echt dingen zou missen ofzo.
Die personal training (1 op 1 en in hele kleine groepjes) is denk ik idd wel motiverend. Vind het wel heel spannend, hoop dat ik het allemaal red. Scheelt wel dat het persoonlijk afgestemd gaat worden natuurlijk :-)