Als ik de deur uit ben dan doe ik het jasje uit en mag ze naar buiten. Ze vindt het niet leuk als ik het weer aan doe, maar ze staat het wel toe. En als ze het aanheeft dan zit ze zo ongeveer aan me vast geplakt op schoot, in m'n nek, naast me op bed. Ze is altijd al aanhankelijk, maar nu nog veel meer! Erg lief <3
Weet je waar het door komt anne? Korstjes die maar terug blijven komen wijzen vaak op een allergie. Katten kunnen allergisch voor vanalles zijn, graan is het meest veelvoorkomend.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Maar meestal doen ze dat toch niet eindeloos als de jeuk niet van allergie of iets dergelijks komt. Anders zouden katten nooit korstjes laten helen, want ze kunnen bij 99% van hun lichaam met nagels en/of tanden. Ik had dezelfde gedachte die Voleuse had vandaag ook al.
Poes heeft gisteren de eerste muis van het seizoen doodgemarteld. Met een sip gezichtje, want waarom liet ik hem nou niet binnen...
Meteen een vraagje voor de poezenkenners trouwens: er zijn nieuwe buren met een nieuwe kat bijgekomen hiernaast. Vroeger was ons katertje het lefgozertje van de buurt, die met een blij gemoed alle andere katten wegjoeg uit de tuin. Maar hij is nu een stuk rustiger en/of de kat van hiernaast is gewoon groter, sterker en zelfverzekerder. De onze is nu duidelijk gestressed. Wil wel naar buiten, maar rent ook weer naar binnen met een hoge rug en als hij niet meteen naar binnen kan (want geen kattenluikje mogelijk in de tuindeur, dus afhankelijk van menselijke portier) zie je gewoon aan hem dat hij gestressed is. Zijn oortjes en snorren zijn dan twitchy en hij kijkt telkens over zijn schouder en zo. Terwijl hij eerst gewoon heel relaxed ging zitten wachten, dan keek hij alleen ongelukkig als het toevallig ging regenen of zo.
Ik vrees eigenlijk dat het een gevalletje 'niks aan te doen' is, want de buurtpoezen uit de tuin houden is onmogelijk (alles afschermen is niet praktisch haalbaar). Maar zijn er nog dingen die we kunnen doen om poes minder gestressed te maken?
Hier gister weer dierenartsdrama. Thuis niet het mandjes in willen, bij de dierenarts makke lammetjes die niet weten hoe snel ze weer dat mandje in moeten! Gelukkig was alles in orde, alleen wat onstoken tandvlees wat even in de gaten gehouden moet worden. Duimen dat het bijtrekt want bankrekening trekt kiezen trekken nu even niet!
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Bij mij is een van de katten wat meer van slag (waarschijnlijk door de zwangerschap enzo) en hij lijkt er wel weer rustiger mee te worden. Heb ook wel van anderen gehoord dat het kan werken. Ik vond de stekker de eerste dag wel een beetje ruiken (kan ook omdat er wat stof in zat) maar na een of twee dagen was die geur helemaal weg. Je doet ongeveer 1 maand met een flesje en hebt een verdamper nodig.
Ik heb het gegoogled, lijkt niet voor iedereen te werken maar ook wel veel goeie reviews gezien. Binnenkort even langs de dierenwinkel of anders combineer ik het met nieuw kattegrit bestellen.
Een van de katten heeft een nieuwe slaapplek gekozen... De toiletmat... En nu steeds verontwaardigd opkijken en mauwen als hij moet opstaan omdat ik tig keer naar de wc moet. Echt, kies dan ook een andere plek beest...
Dat zie je verkeerd meeko, *jij* moet even een andere plek zoeken. Dat iemand een toilet heeft gebouwd vlakbij een slaapplek in inderdaad een beetje onhandig, maar daar kan kat ook niks aan doen
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Update over de poes: ik merkte al even dat hij weer relaxed naar buiten liep en ik ontdekte af en toe bij het aaien een korstje hier en daar dus ik vroeg me al af of hij gevochten (en gewonnen) had. Laatst was poes gewoon binnen en hoorden we ineens buiten 2 katten krijsen. De onze rende meteen naar buiten zonder een greintje angst, hij moest er op af. Er werd zonder hem gevochten en dat kon niet! Ik denk dat hij weer de onbetwiste koning van de achtertuinen is.
In ander nieuws, hij kan nu ook volwassen vogels vangen, hij heeft er al twee te pakken gehad. Dat is wel een beetje jammer, want de vogels hebben het ook door dus het is wat stiller in de tuin. Maar ik kan het hem niet kwalijk nemen en het is wel weer een teken dat poes goed gedijd, dus dat nemen we dan maar voor lief.
Ik ben in ieder geval blij dat hij weer relaxed is.