Daantje schreef:Bitemarks^ )t( schreef:Het is vandaag rokjesdag!
Jammer dat die geniale
Wat als het leven een musical zou zijn. van BNN niet meer online staat. Die hebben rokjesdag bezongen op Jezus Christ Superstar.
Ik heb gewoon een broek aan vandaag, mijn werk is niet rokjes-vriendelijk. (helaas)
Ik vond hem!!! Vanaf de 11e minuut ongeveer:
http://www.uitzendinggemist.net/aflever ... 4/Voc.html. Ik zocht hem ook al want het is zo'n leuk liedje zo.
Mijn benen zitten nog in hun wintervacht. Geen rokje voor mij dus vandaag. Ik heb geen zin in mensen die mij met walging nastaren.
Ik vind het dubbel. Ik snap dat er standaarden zijn met betrekking tot persoonlijke hygiëne en overtollige lichaamsbeharing weghalen valt onder de noemer 'er verzorgd uitzien'. En ik wil er graag verzorgd uit zien. Aan de andere kant vind ik het jammer dat ik het gevoel heb dat je als vrouw meer moeite moet doen om er verzorgd uit te zien dan een man. Sure, voor iedereen geldt dat je kleding net is en niet vies, je niet ruikt naar oud zweet, je geen enorme rouwranden onder je nagels hebt, je haar gewassen is (en droog) en er niet uit ziet alsof je al 5 jaar geen kapper hebt gezien, je geen snotjes in je neus hebt, dat je niet uit je mond ruikt en je tanden er niet uit zien alsof er een bos peterselie is overleden.
Toch moeten vrouwen om er verzorgd uit te zien aan de make-up. En als je als man geen unibrow hebt (denk aan de wenkbrauwen van Bert. Ja, die van Ernie) hoeft het niet ge-epileerd. Vrouwen mogen geen verwilderde wenkbrauwen. Of gezichtshaar. Teveel fuzzeligge haartjes in de bakkebaard regio? Donkere haren op bovenlip en of kin? Weg ermee. Ik mag er als vrouw, wil ik er verzorgd uit zien, niet voor kiezen die haren te laten staan en in een mooi model laten knippen bijvoorbeeld. Niet dat er altijd genoeg haar is om dat mee te doen, maar tja, dat geldt voor sommige mannen ook.
Daarbij mogen vrouwen eigenlijk nergens behaard zijn behalve op hun hoofd en in een mooi lijntje boven de ogen. Dat is een behoorlijke lichaamsoppervlakte. Mijn hele lijf is bedekt in haar. Ieders lijf eigenlijk. De meeste haren zijn heel zacht en bijna niet zichtbaar, sommigen stug. Als ik het koud heb, en je kijkt naar mijn onderarmen, staat er een 'vachtje' van een cm hoog. En dat vind ik schattig van mezelf. Het helpt voor geen meter natuurlijk. Het is vooral een: heej, heb je het koud? Maar ik ben als kind al eens uitgemaakt voor gorilla vanwege mijn armhaar. Ik had toen een aardige juf die toen haar onderarmen liet zien en zei 'dan ben ik ook een gorilla' Ik was nog in de leeftijd dat de juf mijn heldin was dus dat was ontzettend win van haar.
Nu is het wel zo, en zeker in onze scene, dat van mannen ook verwacht wordt lichaamshaar te verwijderen. Een (op zijn minst) getrimde schaamstreek is wenselijk bij beide geslachten. Hoera. Steeds vaker ontdoen mannen hun oksels van haar en volgens mij is een behaarde rug ook not-done. En dat is eigenlijk wel ok. Maar toch... Het is zo'n gedoe, er verzorgd uit zien. Want stoppels, die zijn ook niet verzorgd.