WS valt af!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
eireann
Site Admin

Re: WS valt af!

Bericht door eireann »

Volhouden Hera!

Ook keigoed kitten! Het is er ook met onsjes tegelijk aangekomen!
**Self Rescuing Princess**
Oppergodin_Hera

Bericht door Oppergodin_Hera »

hier is het in de afgelopen dagen in onsjes erbij gekomen. Maar ouders zijn weer weg. Ik kook zelf toch wel met veel minder boter enzo
Xay

Bericht door Xay »

Het scheelt wel als je zelf kan bepalen wat er op tafel komt (en hoe dat is klaargemaakt). Ik ben thuis ook degene die boodschappen doet en kookt, dus kan mijn punten heel precies tellen en onder controle houden.

We gaan in het weekend wel vaak uit eten of bij vrienden eten, dan gebruik ik de extra weekpunten. De rest van de week mag ik van mezelf max. 3 punten over het dagtotaal.

Goed zeg, 20 cm kwijt!!
En Kitten, onsjes naar beneden is ook naar beneden. ;-)
BlackMyth

Bericht door BlackMyth »

Zo, ik meld me hier ook maar even :) Heb ik in ieder geval iets van een stok achter de deur.

Deze week weer begonnen met koolhydraatarm eten, even een paar dagen minder energie (want lichaam is zo gewend aan suikers enzo), maar ik weet gat het straks veel makkelijker gaat (juist meer energie).

Hoe gaat het met anderen?
Oppergodin_Hera

Waarom koolhydraatarm eten? Het is voor je lichaam niet echt goed om dat langdurig te doen (tenzij je lichaam er niet tegen kan)
Wat voor dieet je ook doet, het gaat toch om een negatief energiebalans?
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Hoe kom je erbij dat dat niet goed zou zijn voor je lichaam, Hera?
BlackMyth

Bericht door BlackMyth »

Omdat ik merk dat ik me er goed bij voel (meer energie, minder opgeblazen gevoel, etc.) :) Daarnaast weet ik dan zeker dat ik mijn zwakke plek aanpak (pizza :bloos: )

Ik vind het fijn omdat ik dan geen calorieen hoef te tellen, dan sla ik door (heb het een geriode gedaan, maar toen stond ik mezelf niet meer dan 1000 kC toe, dat is helemaal ongezond).

Maar ieder z'n ding om af te vallen, denk ik. Daarnaast is geen enkel dieet goed op lange termijn.
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Je kan wel bloemkoolpizza maken he :-) Das kh-arm en erg lekker. Of een pizzabodem met amandelmeel :-)
BlackMyth

Bericht door BlackMyth »

Ik heb de bloemkoolpizza op FB gezien, ik ben erg benieuwd, maar heb m nog niet gemaakt :) Ik houd niet van amandelmeel, dus die vermijd ik :P
Oppergodin_Hera

ik heb in de wachtkamer bij de huisarts diverse onderzoeken gelezen dat geheugen, haar enzo er op reageren als je geen koolhydraten eet. (en dan heb ik het over de langere termijn), net als geheel geen vet eten. Voor een gezond lichaam (zoals mijn vader eet met zijn suikerziekte wel koolhydraat arm maar niet koolhydraatvrij) is de schijf van 5 toch nog het beste.
En je kan heel erg koolhydraat arm/vrij eten, dan nog moet de aantal kcal in minder dan de kcal uit zijn. Als je iedere dag 3 kilo aan gehaktballen gaat eten enz val je niet af. Eet je te kort kcal gaat je verbranding opslot en val je ook niets meer af.
Bij ww zijn de kcal vervangen door punten maar het systeem is hetzelfde.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Die schijf van vijf is ook alweer neergeschoten door onderzoek toch? Vooral de zuivel?
**Self Rescuing Princess**
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Je kan nooit kh-vrij eten, dat is onmogelijk.
En het hele kh-arme idee is niet gebasseerd op het kcal verhaal, het gaat er juist om dat je lichaam in ketose komt en dan vet verbrand. Bovendien eet je vrij vet en eiwitrijk met een kh-arm dieet, waardoor je automatisch ook minder honger hebt en dus niet zo snel teveel eet

De schijf van 5 is echt hopeloos ouderwetsch.
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Maar waren dat niet ook juist de klachten die jij had, tessie; haaruitval en slecht geheugen?
MILF :grin_ani:
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Ja, met nog 100 andere klachten die allemaal bij mijn schildklierziekte horen.
BlackMyth

Bericht door BlackMyth »

Ik ben eerder afgevallen door kharm te eten, maar had totaal geen bijwerkingen. Maar de uitleg van tessie klopt inderdaad.

En Hera, alles waar 'te' voor staat is verkeerd, natuurlijk moet je geen 3 kg gehaktballen per dag eten.
Plaats reactie