De wondere wereld der mobiele techniek

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
eireann
Site Admin

Re: De wondere wereld der mobiele techniek

Bericht door eireann »

Dat is fijn om te horen Voleuse.

Nu nog 4 maanden zelfbeheersing om niet toch te verlengen voor een nieuwe shiny telefoon...
**Self Rescuing Princess**
kitten

Bericht door kitten »

Ik ben met Swift key aan het prutsen. Werkt best fijn, volgens mij. Eerste indruk is goed.
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Hoe langer je hem gebruikt, hoe makkelijker hij werkt vind ik :-) Omdat ie dan dingen van jou overneemt en dus beter gaat voorspellen :-)
Peter^
Contacteer:

Bericht door Peter^ »

Mijn teamleider wees me op het bestaan van Telegram. Een Whatsapp, maar dan versleuteling van gegevens. Ideaal voor de werksituatie. Maar of ik nu zo blij ben om met mijn collega's te whatsappen....
Merk nu dat ze dat ook in het weekend doen.
Geniet van de positieve momenten.
BlackMyth

Bericht door BlackMyth »

Volgens mij gebruiken ook steeds meer mensen het sinds de overname van Whatsapp.
kitten

Bericht door kitten »

Eh... volgens mij niet. Destijds wel een goed aantal die eraan begonnen, maar ik heb hem er weer afgegooid, want vrijwel iedereen zat ook op WhatsApp of bleef uitsluitend op WhatsApp en ik had geen behoefte aan twee zulke apps. Alsof zo'n vage, Russische partij wel te vertrouwen is met je gegevens.
BlackMyth

Bericht door BlackMyth »

Ik was te lui om het te proberen, om eerlijk te zijn. Nou gebruik ik WhatsApp met een redelijk klein groepje mensen, dus ik heb me er nooit in verdiept.
Ik merkte alleen dat heel veel het erover hadden in die tijd. Goed te weten dat het een minder groot ding was dan ik dacht :)

En inderdaad, met vage, Russische factoren weet je het nooit (waar wel mee, overigens?).
isara

Bericht door isara »

Argh, help!

Ik wil mijn Iphone 4 vervangen door ook een Iphone 4, maar dan zonder barsten in het beeldscherm. Ik wil uiteraard eerst backups maken, liefst zowel op pc als in Icloud. Ik heb met Itunes een reservekopie gemaakt, maar waar kan ik die nu terugvinden op mijn pc?

Verder heb ik te veel bestanden (11GB) voor opslag in Icloud nu (5GB). Is de enige oplossing extra ruimte in Icloud bijkopen? Het is vnl. muziek wat er op staat, maar dat ga ik er dus niet af halen.

Ik snap het even niet meer. Wat is een handige manier om dit te doen, voor ik mijn simkaart in de nieuwe phone doe?
Peter^
Contacteer:

Bericht door Peter^ »

Misschien een rare vraag, maar is het wellicht goedkoper om een nieuw scherm in je telefoon te laten zetten? Er zijn 'repair' shops die dat kunnen.
Geniet van de positieve momenten.
isara

Bericht door isara »

Dat denk ik niet, want ik kan een simlock vrije Iphone overnemen van mijn moeder. Simkaart er in en klaar, tenminste, dat is het idee.

Iemand die meedenkt is zeer welkom. iCloud zegt dat hij een kopie heeft gemaakt van maar 2GB, lijkt me een beetje vreemd, zeker omdat de telefoon zelf zegt bezig te zijn met een kopie en dit nog 90 uur gaat duren....... En voor ik zelf kan nagaan dat hij back ups heeft gemaakt ga ik die simkaart niet overzetten,
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Sorry, laatste keer dat ik mijn telefoon vervangen heb is zo lang geleden... Doe je de backup over WiFi of via de kabel? Er zijn wel apps waarmee je via je computer bestanden over kunt zetten naar je harde schijf. Heb ik ooit gedaan toen ik een code uit een SMS nodig had om mijn nieuwe telefoon te kunnen laten bezorgen, en het scherm van de oude stuk was (echt zwart, niets meer op te zien). Maar ik zou niet meer weten hoe dat programma heette en of dat nog steeds de handigste is. Maar als je zoiets googled, kun je de muziek gewoon overzetten naar de computer, bijvoorbeeld.
Crownless

Bericht door Crownless »

Google fu to the rescue! Ik zou het via iTunes doen. Zie halverwege onderstaande link:

https://support.apple.com/nl-nl/HT2109" onclick="window.open(this.href);return false;
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Tigerlily

Bericht door Tigerlily »

Tigerlily schreef:Sinds dinsdag nieuwe telefoon :) Sony Xperia Z3 Compact.
Ik moet er wel nog aan wennen na 4 jaar een htc desire hd te hebben gehad, de sony is van glas, ontzettend licht en plat.
Daarnaast zitten er tig apps op waarbij er een boel dubbele op zitten voor mijn gevoel bijv: 3 verschillende apps om muziek af te spelen.
Maar welke dan het beste is of het makkelijkst daar ga ik nog even op moeten puzzelen.
tips zijn welkom

voor muziek heb ik: walkman, Play music. dat zijn er toch maar 2.
voor foto's heb ik: Album, Foto's, File Commander.
als ik dan ergens mee bezig ben dan krijg ik zoveel opties.
Net als dat je op de laptop ook verschillende programma's hebt doen zo goed als hetzelfde ed alleen welke wil je gebruiken (bijv acrobat reader of foxit reader of een ander).

ik heb gewone functie apps, sony apps en google apps, naast de paar apps die ik dan zelf gedownload heb.
Even mezelf gequote naar het goede topic.

Ik zie door de verschillende apps het bos niet meer op mijn nieuwe telefoon.
Je krijgt er zoveel apps bij, van sony en van google en liefst zou ik er een groot deel vanaf pleuren omdat ik ze toch niet wil gebruiken/ga gebruiken maar dat zal vast niet kunnen.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Heel veel kan je er niet afgooien nee... en dat vind ik echt bijzonder stom! Ik heb daar een mapje 'ongebruikt' van gemaakt, beter als niks.
**Self Rescuing Princess**
dbj

Bericht door dbj »

Dit is wel iets waar veel mensen zich aan ergeren. En zowel de fabriekanten als Google (die het besturingsysteem levert) zetten er een heleboel op. En inderdaad, de meeste mensen gebruiken dat niet.
Je kan ze wel "verbergen" maar je krijgt daar geen -extra- geheugenruimte voor.
De roep om kale smartphones, dus zonder al die overbodige apps, is er al tijden lang maar de fabriekanten luisteren niet naar hun gebruikers.
Plaats reactie