WS valt af!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Ravelijne

Re: WS valt af!

Bericht door Ravelijne »

Vetvrij is wel slecht voor je geheugen, lage koolhydraten juist goed (heb laatst nog onderzoek gelezen over ouderen en dit dieet en geheugen). Hoe ver je gaat qua percentage koolhydraten en welke voedingstoffen je vervangt en hoe divers je voedingspatroon is, is dan weer een ander verhaal.

Ik had door PCOS ook haaruitval en met koolhydraatarm eten ben ik helemaal van de PCOS afgekomen en is de haaruitval ook gestopt.
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

@tessie; okee, het deed een belletje rinkelen omdat ik me juist die dingen herinnerde uit een writing van je.
MILF :grin_ani:
kitten

Bericht door kitten »

Meanwhile, elsewhere in the dungeon...

Punten tellen raakt in een slob. Ik sta al een hele poos weer stil. Vooral bijzondere omstandigheden zijn moeilijk en er zijn veel bijzondere omstandigheden. Verjaardag hier, vrijgezellenfeest dat, heerschappij tussendoor, totale ritme kwijt tijdens elke bevalling... Er zijn altijd wel bijzondere omstandigheden. En die zullen er ook altijd zijn.

Meest frustrerend: In goede werken verlies ik 200-300 gram, in een slechte week kom ik er gerust 1600 aan! :eerie:

Opnieuw! 88kg gisteren.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Heeft ww geen blogs/tips over hoe het makkelijker Is om wel te tellen tijdens uitzondering dagen?
**Self Rescuing Princess**
Deleted User 178

Bericht door Deleted User 178 »

Jammer kitten dat het even minder lukt.

Hier gaat het langzaam maar omlaag. Zolang ik blijf opletten dat ik voldoende en vaak genoeg eet. En natuurlijk niet te vaak kies voor het ongezonde alternatief gaat het goed. Het is prima vol te houden. Het voelt ook niet echt als dieet maar als een gezonde eetpatroon.

Sinds januari is er nu 7 kg minder tippi.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

:static: tippi!
**Self Rescuing Princess**
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Ik ben weer begonnen met sporten, nu onder begeleiding van een personal trainer 1 à 2x per week. En voor de rest weer mezelf vaker naar de sportschool schoppen. Ook krijg ik (dat heb ik gewonnen) een begeleidingsprogramma met voedingsvoorschriften en wegen/meten en motivatie enzo. Nu net een weekje bezig, dus weinig over te zeggen nog, maar het voelt in ieder geval goed om weer bezig te zijn.
kitten

Bericht door kitten »

Leuke prijs! :D
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Hahaha ja, eerste keer iets gewonnen met like en deel actie op fb. :)
Tigerlily

Bericht door Tigerlily »

Ik heb me vrijdag weer ingeschreven bij de sportschool en heb mezelf vandaag er naartoe geschopt.
2 uurtjes gesport, het was erg lekker.
Ik liep er al een tijdje over te denken om het weer te gaan doen.
Ik was het gaan missen *had nooit verwacht dat ik dat ooit zou zeggen*
Daarbij ging mijn gewicht ook weer omhoog en mijn buik werd/is weer prominenter in zijn aanwezigheid(misschien dat ik dat alleen zo zie en ervaar).
Ik was 5 kilo aangekomen, daar zijn er nu wel weer 2 vanaf.
Het moet OMLAAG, MOTDOMME. emotie/stress-eten is killing :(
faery

Bericht door faery »

Ik vind het eigenlijk best eng om het hier te posten, maar ik wil eigenlijk toch ook wel weer afvallen. De afgelopen anderhalf jaar ben ik zo'n 10 kilo aangekomen door een gebrek aan energie (en dus geen energie om te koken en om de chocolade te laten liggen), veel emotie-eten, veel minder bewegen door datzelfde gebrek aan energie en een verhuizing waardoor ik dichterbij allerlei zaken woonde en dus minder hoefde te fietsen. Oh, en sinds november ofzo last van m'n knie, waardoor ik ook minder beweging had.

En 't is eng te zeggen, omdat ik afvallen en op m'n eten letten ontzettend moeilijk vind. Ik word er zenuwachtig van, ik kan aan niks anders meer denken dan aan of ik alweer wat mag eten, ga eindeloos twijfelen of iets gezond of ongezond is, etcetera. En zoals ik eerder al zei, het laten liggen van chocola kost gewoon veel energie die ik vaak niet heb. Meer bewegen wil ik wel (ik was al begonnen met een metro-station of 2 verder te fietsen dan nodig), maar ook dat kost moeite, zeker omdat ik dat het liefste thuis doe. Meer yoga dus, eigenlijk, want dat vind ik het fijnst. Hardlopen wil ik ook wel weer, maar ik voel me snel oncomfortabel als ik langs huizen moet lopen en eerst 10 minuten fietsen om bij een park te komen is net een te hoge drempel.

Ik ben nu met een app (TwoGrand) aan het bijhouden wat ik eet. Eens kijken of dat nog extra inzicht geeft, en in ieder geval helpt het met de bewustwording van wat ik eet.
chats

Bericht door chats »

Dapper dat je dan toch hier post!!!

Het zal misschien zoeken zijn naar een manier die voor jou prettig voelt en werkt, maar zo te lezen ben je daar wel stappen in aan het zetten. Ik wens je heel veel succes.
kitten

Bericht door kitten »

Welkom bij de club. Het is ook moeilijk! Ik hoop dat je de nervositeit de baas kunt blijven en dat meer beweging je lukt!
Deleted User 178

Bericht door Deleted User 178 »

Faery, ik kan je het voorbeeld dagmenu sturen dat ik nu gebruik? Geen garantie dat het voor jou ook werkt natuurlijk. Maar voor mij was het echt een eye opener voor hoe een dag eten nu eigenlijk gezond is. Ik herken dat gevoel dat je er de hele dag mee bezig bent helemaal!
faery

Bericht door faery »

Als je dat wil doen tippi, graag! En jullie reacties zijn fijn en steunend :)
Plaats reactie