De mijne is zonder wifi en zo en ook al zo oud dat hij vast ook niet meer te krijgen is. Dus kan je ook niet van advies zijn, ben ik bang. Ik moet zeggen dat het enige waar ik naar kijk is of gewichtsfluctuaties te maken hebben met vetreserve, vocht of spieren. Ik ben er niet van overtuigd dat hij dingen als BMI goed uitrekent en ik las laatst nog meer onderzoek waar opnieuw uitkwam dat BMI errug weinig zegt en een slechte maatstaf is. Maar had van de week nog dat gewichtstoename idd van spiermassa kwam (hard aan het oefenen voor examen), wat dan wel weer fijn is om te weten.
Edit: Ik zie wel een Youw8 op marktplaats voor € 30,-, misschien is dat die die niet meer gemaakt wordt?
Als mijn trainer zich niet vergist heeft met meten en ik niet onbewust mijn buik in heb gehouden, ben ik 9 cm buikomvang kwijt in ruim 3 weken!!!
Kilo's gaan wat minder hard, maar nu ben ik ook spieren aan het kweken. Ik ben 4,5 kg vet kwijt in bijna een maand, maar in kilo's nog geen 3.
Kanttekening; ik heb einde van de middag gewogen en normaal in de ochtend, dat kan een vertekend beeld geven. Anyway; ik ben erg blij met die centimeters! Motiveert enorm en het voelt goed! Had ik het niet verkeerd gevoeld! Blij!
Go juffie! Centimeters zegt meer dan kilo's inderdaad. Moet mn meetlint ook meer bij de hand houden denk ik. Al denk ik altijd dat ik steeds weer net ergens anders meet.
Weegschaal zei hier laatst bijna 93! Er zit weer beweging in, yes!
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
ik was ook weer begonnen met lijnen en ben nu 2,5 week bezig en ben al 4 kg kwijt (dat was eigenlijk m'n doel voor 7 weken). De eerste week ben ik echt rigoureus begonnen met het aanpassen van m'n eten. Geen yoghidrink meer 's ochtends. Alleen maar water of water met citroensap (lekker) of thee. En niet meer snoepen. Gewoon even helemaal niets. En m'n avondeten heb ik aangepast naar niet nog een 2de of 3de keer opscheppen maar gewoon proberen het bij 1x opscheppen te houden. Ook ben ik heel veel fruit gaan eten (wat ik eigenlijk ook geen straf vind).
Nu na 2,5 week begin ik te merken dat ik weer iets makkelijker word met een keer iets ongezonds. Gisteravond had ik een ijsje en vandaag hadden we aardappelblokjes uit de frituur. Maar ik hou nog steeds netjes bij in de eetmeter (voedingscentrum) wat ik eet en dat helpt wel goed.
Ook ben ik op vrije dagen aan het proberen om een rondje te lopen of te fietsen en zo dit Brabantse dorp aan het verkennen. Wat ik met dit mooie weer nog leuk vind ook.
Omdat ik m'n doel in 2,5 week al gehaald heb wil ik in ieder geval nog 2 kilo afvallen in de komende 4,5 week want zo snel als het nu nog gaat zal het niet nog weken gaan verwacht ik. En ik wil ook echt wel gezond blijven eten.
Citroensap haal ik uit een flesje. Ik kan namelijk op m'n werk niet echt een complete kan met water in de koelkast kwijt en dit is ook best lekker. Die versie die Tessie roept is ook lekker maar dan moet ik een poosje wachten tot het water ook echt de smaak aangenomen heeft van de munt en citroen en dat geduld heb ik gewoon niet. (En dan vergeet ik dat ik dat had klaarstaan) dus dat werkt voor mij niet zo goed.
Ik vind het gelijk na het maken al lekker. Je moet gewoon met een lepel even die munt-takjes kneusen zeg maar. En de schijfjes citroen een beetje uitknijpen.
Je kan dat ook gewoon dan in een flesje water overgieten (zonder de spullen erin zeg maar ) en dat is ook lekker om mee te nemen.
En voor mij werkt dat vaak ook beter, gewoon helemaal niet snoepen ofzo, want alleen een beetje wordt al snel een beetje meer.
Ik merk de laatste tijd ook steeds vaker dat ik niet meer kan (en wil!) eten zoals ik eerder wel deed. Ik krijg geen pizza meer op in mijn eentje, de rondjes met sushi zijn ook minder uitgebreid/veel, en laatst zelfs een halve sundae weggegooid want ik had genoeg. En met tegenzin doorstouwen want weggooien is zonde doe ik niet meer. Maar wel fijn om te merken dat dat ook veranderd. Het beter aanvoelen, genoeg is genoeg. Dat idee.
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Dat laatste wat skaoot zei "genoeg is genoeg", dat vind ik nog wel moeilijk. Ik ben wel van het 'bordje leegeten' en als ik iets gekocht heb en het is heel erg lekker, dan eet ik het graag in zijn geheel op. Leren om dan stop te zeggen en het maar beter aan iemand anders te geven of weg te gooien, tja, ik oefen er mee.
Ik zit al wel een tijd op mijn juiste gewicht en kan het ook volhouden. Het schommelt wel wat; na de vakantie was het een kilo meer, maar inmiddels is die weer weg. Tevreden ben ik.
Zijn er nog mensen bezig met afvallen of met Weight Watchers? Ik vroeg me af of er leden zijn die ook de WWcursussen hebben bijgewoond en misschien kan vertellen hoe dat gaat?
Ik mag niet meer echt bewust gaan afvallen, maar ik val langzamerhand toch wel af. Vergeleken met zo'n 2 jaar terug ben ik toch al zo'n 16 kilo lichter. Dat ik afval komt doordat ik periodes heb, dat ik heel weinig eet omdat ik dan geen zin heb om te eten, niet in het maken en ook niet in het opeten, gewoon allemaal te veel "werk".
Ik ben vroeger (zeg zo'n 3 jaar geleden) wel naar WW cursussen geweest en ik vind dat een cursus staat of valt met de cursusleidster.
Je komt dan binnen, wordt gewogen en zodra iedereen gewogen is wordt er wat vertelt. Het totaal aantal kilo's wat afgevallen is wordt genoemd en ook als mensen een bepaald doel hebben bereikt wordt dat genoemd. Er zaten zeker wel leerzame momenten bij, maar of je het leuk vindt..... dat is voor iedereen weer verschillend.