Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.
- kitten
Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.
Geldt ook voor het bijlezen van ws en reageren op oude topics Peter. 

- Peter^
- Contacteer:
Dank je wel voor de hint kitten. Zoals je merkt ben ik daar al mee bezig ;-)
Geniet van de positieve momenten.
- eireann
- Site Admin
Dus. Die nieuwe badkamer. Ik ben er zo blij mee!
Maar nu hoor ik dus, dat je dan in een enorm grote Stof Hel terecht komt. En niet een beetje stof, maar een, omg dat je er ooit nog vanaf komt Stof Hel. En dat afdekken eigenlijk niet eens helpt....
Dus, zijn er nog mensen met goeie ideeen? om de schade te beperken?
Maar nu hoor ik dus, dat je dan in een enorm grote Stof Hel terecht komt. En niet een beetje stof, maar een, omg dat je er ooit nog vanaf komt Stof Hel. En dat afdekken eigenlijk niet eens helpt....
Dus, zijn er nog mensen met goeie ideeen? om de schade te beperken?
**Self Rescuing Princess**
- juffie
- Site Admin
Alles afplakken waar je niet hoeft te zijn. Dus deuren sluiten en plastic spannen in de deuropeningen plakken. Bij ons vroeger thuis is er ook een keer gerenoveerd; badkamer, toilet en keuken (tegelijk) en wij zijn maar gewoon een paar weken gaan logeren. Het was verschrikkelijk toen we terugkwamen, stof O-VER-AL. En in, en tussen, en onder, en...
Nee, niks helpt.
Nee, niks helpt.
MILF 

- Ravelijne
Afdekken 'helpt niet', tot je het vergelijkt met niet afdekken. De laatste keer dat ik bij het afdekplastic-schap van een wat grotere bouwmarkt was, lagen er wel heel veel handige opties die er vroeger niet waren. Een soort zelfklevend-vloerafdekpapier wat vooral op laminaat erg tof is en dat soort handigheidjes. Ik denk dat alle beetjes helpen.
- eireann
- Site Admin
Oh wat een klus mensen!
1 slaapkamer staat bomvol met heel veel van wat geen meubel is uit de rest van het huis, en de dingen die niet in die kamer staan gaan met plastic bedekt worden. Het is echt rete-ongezellig nu in huis, het klinkt hol en alsof ik ga verhuizen
Van juffie heb ik een bouwstofzuiger kunnen lenen (eeuwig dank!) dus als ik dan thuis kom donderdag en vrijdag moet ik eerst de gang, trap, badkamer, lege kamer stofzuigen en dan voorzichtig het plastic bij de deur van de woonkamer en de slaapkamer weghalen in de hoop dat daar niet te veel stof is gekomen.
Ik gok dat ik koningin Stofzuiger wordt de komende 10 dagen! Maar de aannemer heeft beloofd dat na de eerste 2 dagen afbreken het 'wel meevalt' met de stof. Maar ja. Dat is natuurlijk ZIJN definitie van 'valt wel mee' en die is vast anders dan de mijne.
Gelukkig is het 'maar' stof en geen stront zei een andere vriendin, en das natuurlijk ook wel weer zo. En de Nieuwe Badkamer ben ik ZO benieuwd naar! Dat is wel tof nog steeds!
Ik ga ze donderdagochtend vragen of ik wat tegels stuk mag slaan
Gewoon omdat het kan
Beetje raggen met een hamer
<3
1 slaapkamer staat bomvol met heel veel van wat geen meubel is uit de rest van het huis, en de dingen die niet in die kamer staan gaan met plastic bedekt worden. Het is echt rete-ongezellig nu in huis, het klinkt hol en alsof ik ga verhuizen

Van juffie heb ik een bouwstofzuiger kunnen lenen (eeuwig dank!) dus als ik dan thuis kom donderdag en vrijdag moet ik eerst de gang, trap, badkamer, lege kamer stofzuigen en dan voorzichtig het plastic bij de deur van de woonkamer en de slaapkamer weghalen in de hoop dat daar niet te veel stof is gekomen.
Ik gok dat ik koningin Stofzuiger wordt de komende 10 dagen! Maar de aannemer heeft beloofd dat na de eerste 2 dagen afbreken het 'wel meevalt' met de stof. Maar ja. Dat is natuurlijk ZIJN definitie van 'valt wel mee' en die is vast anders dan de mijne.
Gelukkig is het 'maar' stof en geen stront zei een andere vriendin, en das natuurlijk ook wel weer zo. En de Nieuwe Badkamer ben ik ZO benieuwd naar! Dat is wel tof nog steeds!
Ik ga ze donderdagochtend vragen of ik wat tegels stuk mag slaan

**Self Rescuing Princess**
Als je nou even goed oefent eireann kan je in het najaar bij mij komen stofzuigen als ik een nieuw dak op mijn huis krijg
Succes met de verbouwing

- cinderella
Daar gaan ze bij ons overmorgen aan beginnen Hera, en inderdaad, hier ook de mededeling gekregen: het komt tussen de platen op het plafond door, dus dek ALLES af.
toen doet er nu niet meer toe
t Is niet echt huishoudelijk vraag, maar ik wist niet waar ik deze vraag ander zou moeten plaatsen. Modjes, als jullie hem willen verplaatsen, ga je gang,
Maar nu de vraag. Hoe doen jullie het als jullie een jurkje hebben waar de rits aan de achterzijde zit? Hoe krijg je die dicht zonder partner in de buurt? Truuks en tips zijn van harte welkom.
Maar nu de vraag. Hoe doen jullie het als jullie een jurkje hebben waar de rits aan de achterzijde zit? Hoe krijg je die dicht zonder partner in de buurt? Truuks en tips zijn van harte welkom.
- shareen_G
Bij dat soort jurkjes is voor mij wel de noodzaak dat ik de rits zelf dicht kan krijgen. Er is namelijk niet altijd iemand in de buurt die kan helpen.
Ik doe dan altijd mijn armen bovenlangs naar achter en til de jurk wat omhoog. Dan kom ik meestal wel bij de rits en krijg ik hem op die manier dicht.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo.
Ik doe dan altijd mijn armen bovenlangs naar achter en til de jurk wat omhoog. Dan kom ik meestal wel bij de rits en krijg ik hem op die manier dicht.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo.
Waar een wil is, is een weg
ja, dat is duidelijk shareen. Maar dat is geen optie voor mij (omdat ik problemen heb met mijn rechterarm)
- JJV
Ik zie zwemmers een lint hebben aan de rits hun wettsuit. Kun je daar iets mee?
~\v/~
Ja, dat had ik ook al bedacht. Maar vroeg me af of er nog andere handige tips/trucs of hulpmiddelen voor zijn
- shareen_G
Dat wist ik niet Lotus.
Misschien als het een ruime jurk is de jurk eerst achterstevoren aan doen, rits dicht, om je lichaam draaien en dan je armen in de mouwen?
Misschien als het een ruime jurk is de jurk eerst achterstevoren aan doen, rits dicht, om je lichaam draaien en dan je armen in de mouwen?
Waar een wil is, is een weg
-
Ik ben lenig en kan er vaak gewoon bij, maar als dat niet lukt inderdaad een lintje of touwtje door de rits heen en zo omhoog trekken