Post hier over je dier!

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
skaoot

Re: Post hier over je dier!

Bericht door skaoot »

Mooi poezenfort chell!
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
pluis

Bericht door pluis »

Ik ben met Storm een beetje aan het oefenen geslagen. Ze krijgt natvoer voor de gewone maaltijden, maar we hebben ook een zakje droogvoer en dat gebruik ik als 'koekjes' voor bij de training. Ik ben eigenlijk best onder de indruk van hoe goed ze het doet.

Deze week heb ik aan twee commando's gewerkt: 'up' (met r voorpootjes op de top van twee van haar krabpaal, een armleuning van de bank of Lief z'n knie, afhankelijk van wat ik aantik) en 'in' (de carrier inlopen en netjes blijven zitten tot ik het deurtje weer open doe). Dat gaat nu best heel netjes.

Vandaag heb ik ook 'sit' aan het repertoire toegevoegd. Daarbij wil ik eigenlijk dat ze gewoon gaat zitten, maar soms wil ze te graag en dan wordt het meer 'opzitten' terwijl ze met r voorpootjes probeert bij t koekje te komen. Hopelijk kan ik dat bijsturen en komt er straks 'sit pretty' bij. Ik wil ook nog 'jump' en 'down' doen, denk ik. Misschien zelfs wel 'stay'? handig voor bij de dierenarts.

Weten jullie nog meer leuke kattentrucjes?
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Slimme poes! Ik heb er nooit over gedacht een kat truukjes te leren :)
**Self Rescuing Princess**
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Niet alle katten kunnen dat ook even goed denk ik. Dus inderdaad knap!
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
pluis

Bericht door pluis »

Het zal inderdaad wel van de kat afhangen. Ik denk dat onze vorige kat me een beetje raar had aangekeken en gewoon was weggelopen, maar Storm verveelt zich nogal snel, dus alles wat ik met 'r doe is in principe 'leuk'. Plus, droogvoer is volgens mij een soort 'kitty crack' dus dat helpt ook - gewoon keihard omkopen :)

Ik vind vooral het trucje waarbij ze haar mandje in gaat heel handig. Met een beetje mazzel hoef ik nooit meer met een kat te worstelen die r mandje niet in wil bij de dierenarts, of zo. 'Up' is vooral in de hoop dat ze 'r krabpaal gaat gebruiken (ze geeft nu nog de voorkeur aan onze gloedjenieuwe bank en dat is niet zo fijn).
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Staat je krabpaal wel op een goede plek? En is hij groot genoeg dat ze zich helemaal kan uitstrekken? Dat zijn vaak de voordelen van meubels VS krabpalen namelijk, die staan altijd lekker op een plek waar je vaak langs komt en heerlijk groot.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Wat een knap koppie, die Storm! :) Onze kat kan 'high five', met een pootje tegen je opgehouden hand aan. Wel alleen als de omstandigheden echt goed zijn, niet afgeleid bijvoorbeeld. En hij doet het ook beter als hij wat minder aandacht heeft gehad. Als hij op alle fronten tevreden is, is hij minder geneigd ergens moeite in te stoppen. ;)

Sithly_sub op Fetlife heeft me wel eens filmpjes van haar katten laten zien, die kunnen ook een heleboel leuke trucjes (o.a. 'hurrah!', met twee pootjes in de lucht). Zij gebruikt clicker training, wat het voordeel heeft dat je op een gegeven moment kunt stoppen met snoepjes geven (en mogelijk het bijkomend voordeel dat poes niet met pootjes naar snoepje probeert te komen?). Klinkt wel superschattig, trouwens. :)
Crownless

Bericht door Crownless »

Oh! Dan vindt ze apporteren ook leuk denk ik! En is handig, kun je vanaf de bank met dr spelen. En haar roepen,dat is gewoon handig.
Mijn kat (de jongste van de twee) komt 8 van de 10 keer. En kan 'op'. Dan springt ze op datgene wat ik aanklop. Doen ze allebei trouwens, dan worden ze geaaid en dat vinden ze fijn.
Ik zou poes willen leren apporteren, want naar het speeltje toe rennen doet ze al uit zichzelf, daarna gaat ze erbij zitten met zo'n blik van 'doe dat nog eens?' Iemand tips?

Wat een mooi beestje is jullie Storm. Epische naam ook :geek:
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
pluis

Bericht door pluis »

@ Voleuse We hebben vijf verschillende krabdingen. Twee liggende, van karton (die negeert ze) en drie staande, waarvan er twee van tapijt zijn en een helemaal van sisal. Ze gebruikt die wel om mee te spelen, maar niet om aan te krabben.

Qua hoogte zit het volgens mij wel goed: de krabpalen zijn even hoog als de armleuning waar ze aan krabt en we zetten ze op / naast de plekken waar ze graag krabt. Ik heb wel gemerkt dat ze misschien niet stabiel genoeg zijn. Ze willen nog wel eens wiebelen. Ik ga denk ik proberen om een deel van het tv meubel tot krabpaal om te vormen - dat is super stabiel, dus wie weet werkt dat wel. Ik wil ook nog een 'cat tree' of twee, maar welke en waar ze dan moeten, weet ik nog niet

De 'behaviorist' van het asiel neemt ook nog even contact met ons op, dus die ga ik ook nog om advies vragen.

@ Ravelijne Katten clickertrainen is echt heel leuk (en knap!) Ik vind het nog lastig om de clicker te 'chargen' omdat ik dan eigenlijk én een hand voor de kat, en een voor het snoepje en een voor de clicker nodig heb, maar wie weet komt dat nog. "Hoera" en "high five" lijken me ook nog erg leuk om te leren.

@ Crownless Ik heb eigenlijk geen idee hoe je een kat leert adopteren. naar het speeltje toelopen is al heel wat, maar hoe je ze dan zover krijgt dat ze het in hun bekkie nemen... Misschien iets wat heel lekker ruikt? En dan roepen en 'ruilen' voor een snoepje?
Voleuse

Bericht door Voleuse »

pluis schreef:@ Voleuse We hebben vijf verschillende krabdingen. Twee liggende, van karton (die negeert ze) en drie staande, waarvan er twee van tapijt zijn en een helemaal van sisal. Ze gebruikt die wel om mee te spelen, maar niet om aan te krabben.
:schater: Typisch. Misschien dat het inderdaad te wiebelig is dan, soms kunnen ze zo kieskeurig zijn!
Crownless

Bericht door Crownless »

Wij gaan nog een probleem krijgen in ons nieuwe huis. We hebben zelf een krabpaal gebouwd van een stuk regenpijp omwikkeld met vloerbedekking, en die gebruiken ze. In het nieuwe huis hebben we twee trappen met vloerbedekking.... dat worden vast twee reuze interessante krabdingen :eerie:

Qua apporteren... poes komt soms wel eens dingen brengen uit zichzelf onder luid gemiauw... maar dat doet ze niet wanneer ik iets heb gegooid. Dan pakt ze het nooit in haar mond. Misschien beginnen met een speeltje aan een touwtje en dat naar me toe trekken en wanneer het bij mij is, een snoepje geven? Sowieso dat ze dan gaat associëren dat wanneer een speeltje bij mij ligt, ik het ga gooien.
miss_meeko

Bericht door miss_meeko »

Hier pakte de kat vaak wel al zelf een speeltje op. En ik liep dan hem een stukje tegemoet en beloonde dan het oppakken met aaien/complimentjes/snoepjes. Toen ging de kat steeds vaker al richting mij lopen met het speeltje tot het gewoon steeds meer apporteren werd. Maar bij mij doet maar 1 van de vier het echt fanatiek. De jongste heb ik het ook te weinig mee geprobeerd en nu te druk met baby om er veel aandacht aan de besteden. En de twee andere die zijn gewoon te lui ervoor.
Crownless

Bericht door Crownless »

Hoe is het met Storm, Pluis?

We zijn afgelopen weekend verhuisd. De katten vinden het maar niks. Ze zitten op een klein kamertje in hun krabton (aka kattenfort), en als de deur open is, komt alleen Jongste kijken. Barones is nogal nukkig en vindt het echt helemaal niks. Ze zijn geen verdiepingen gewend en toen Barones zich uit haar onderkomen waagde, stond ze voor de verkeerde deur te miauwen. Ze was echt helemaal in de war dat achter die deur niet haar fort, maar de badkamer zat. Pas toen ik haar oppakte en snel op de andere trap zette (want de Barones slaat graag haar nagels uit om duidelijk te maken dat ze niet opgepakt wenst te worden), keek ze echt met zo'n blik van 'oh... hier is ook nog zo'n ding.' En liep uiteindelijk de trap op.
Jongste vindt het allemaal vaag en is nieuwsgierig, en vindt vooral dat ze te weinig aaitjes krijgt.

Ze hebben dus een kamer (een soort van inloopkast van 3 m2) als hun veilige haven, en dan hebben ze dus de hal en trappen verkent, en vandaag staat de deur open naar de hal en naar de computerkamer, waar ik nu dus zit. De Barones heeft zich nog niet laten zien. Ik denk dat ik haar kattenmandje maar aan de verwarming hang en ga proberen haar nagels te trotseren om haar koninklijke achterwerk erin te parkeren.
Crownless

Bericht door Crownless »

Barones is echt niet te spreken over de plek van haar hangmandje. Ik heb haar erin gezet, en nu miauwt ze alleen maar. Maar ze wil ook niet worden opgetild om weer uit het hangmandje te komen. Dan zoekt ze het maar uit hoor (heb een mooie kras op mijn kin nu).

Misschien moet ik het ook niet forceren.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Ik denk dat ze het beter op eigen tijd kunnen doen, al was het maar omdat 1 kras op je kin genoeg is!
**Self Rescuing Princess**
Plaats reactie