WS valt af!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Xay

Re: WS valt af!

Bericht door Xay »

Dank je voor uitleg lotus! Ik vraag het omdat ik nog nooit bij een cursus ben geweest maar maandag ga ik voor het eerst. Wel met een iets andere insteek: ik heb zelf gesolliciteerd als coach. Alleen is het een beetje gek om zo'n cursus te gaan geven als je er nog nooit een meegemaakt hebt natuurlijk :P

Ik hoop dat jouw eetlust wel weer terugkomt, of vind je het niet erg om soms van die dagen te hebben? Dat je er van afvalt is misschien mooi meegenomen, maar qua gezondheid lijkt me dat je wel regelmatig iets moet eten?
lotus {P}

Bericht door lotus {P} »

t Is wel vervelend die dagen te hebben, vooral omdat het nooit te voorspellen is. En dan duurt het wel een paar dagen. Het hoort erbij maar zal binnenkort toch eens overleggen of ik dan iets kan eten wat wel de benodigde vitaminen/mineralen geeft.
Xay

Bericht door Xay »

Hopelijk krijg je wat tips lotus, om in die dagen toch aan de nodige voedingsstoffen te komen.

Ik ben aangenomen bij WeightWatchers en begin deze week al met een traineeship tot coach. Wel spannend, want zo lang ben ik zelf nog niet bezig met WW en het is wel de bedoeling dat je als coach goed op gewicht bent. Maar dat gaat vast wel lukken. Ik vind het ontzettend leuk en kijk er naar uit om mensen te begeleiden in het afvalproces.
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Succes, Xay!

Lotus, is een smoothie met wat diepvriesgroenten en -fruit niet wat voor jou op die dagen? Een vriend van mij doet er dan ook nog yoghurt en soms een schepje havermout bij voor wat meer body (havermout verdwijnt bij het mixen helemaal, het wordt er alleen wat dikker van).

Kan me voorstellen dat dat op die momenten ook al te veel werk is, hoor. Je moet het toch nog pakken en mixen. Maar als je van te voren op een dag dat het wel gaat vast een mix van groenten en fruit in een zakje in het vriesvak legt, is het in ieder geval minder werk dan een hele maaltijd bereiden. Of anders misschien iets van een maaltijdreep?
lotus {P}

Bericht door lotus {P} »

Dat is een goed idee Ravelijne! Daar heb ik zeker wat aan! Ik raak wel een beetje uitgekeken op de maaltijdrepen en soms is zelfs kauwen teveel moeite dus dan neem ik zo'n yoghurtbreaker maar die zijn vast minder gezond dan zelf bereid.
Heb jij toevallig ook wat recepten van smoothies?
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Zelf doe ik het altijd maar een beetje op het oog. Ik doe meestal wat deelblokjes diepvriesspinazie & -boerenkool met wat diepvries frambozen en bosbessen. Dan meestal nog een verse appel en als ik het heb een stukje komkommer erbij (is wat bewerkelijker, maar meestal haal ik alleen het klokhuis uit de appel, ik schil de appel en de komkommer alleen als de schil niet mooi meer is). Die komkommer vond ik verrassend lekker er in, maakt het lekker fris. Eventueel wat water toevoegen als het te dik wordt.

Ik varier wat met het fruit. Soms doe ik frambozen en kersen of alleen mango. Omdat Zarath niet van yoghurt houdt doe ik het meestal gewoon zo, maar met yoghurt er bij is ook lekker. Een vriend van me deed dus een schepje havermout, dan wordt het wat dikker en vullender.

Recepten gebruik ik meestal vooral als inspiratie. Op deze site staan er bijvoorbeeld een boel. En volgens mij had Faery hier ook een keer haar recept gepost, ooit?

Tip: mijn hakmolentje kan de vruchtjes wel recht uit de diepvries aan, maar de spinazie en boerenkool zijn 'm wat teveel. Dus die haal ik er een half uurtje van tevoren uit, of ik giet er eerst een beetje warm water op.
Xay

Bericht door Xay »

Even reclame maken!
Als er nog WS'ers zijn met een combipas, een online abonnement of een Life Time Membership.... ga dit weekend vooral naar je WeightWatchers cursus want dan krijg je alles te horen over het nieuwe programma. Met mooie materialen en een modernere uitstraling is het programma ook weer up to date met de nieuwste wetenschappelijke inzichten. :)
2015-11-29 23.25.25.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
kitten

Bericht door kitten »

Ah, gaat ww ook de vetten weer met omarmen? Ben benieuwd. Hou je ons op de hoogte?
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Ja ik ben ook erg benieuwd, maar geen lid ofzo dus..
Xay

Bericht door Xay »

Zeker zal ik dat doen. Ik mag vanavond mijn cursisten alles uitleggen en laten zien, vanaf vrijdag als alle cursisten het nieuws hebben gehad mag het ook online worden gedeeld. Wel zo netjes om te wachten tot iedereen het van z'n eigen coach heeft kunnen horen. :)
Xay

Bericht door Xay »

Het nieuwe programma van WeightWatchers heet "Feel Good" en gaat zich richten op meer dan alleen voeding.
LOGO_WW_feelgood.JPG
Food, Fit en Feel zijn de hoofdpunten. Dus Food, afvallen, blijft natuurlijk het grootste onderdeel. Er is een nieuw puntensysteem ontwikkeld (WW telde in ProPoints en dat worden nu SmartPoints) wat nog beter past bij de nieuwste wetenschappelijk inzichten. Namelijk calorieën als de basis, eiwitten zijn de betere keus (minder punten) en suikers en verzadigde vetten zijn een ongezonde keus (meer punten). Je hebt een dagtotaal en een weekextra, allebei individueel afgestemd (leeftijd, geslacht, gewicht en lengte). :food:

Daarnaast komt er aandacht voor Fit, bewegen. Je krijgt een fitdoel; een bepaald aantal punten dat je moet (nouja, 'moet', het is niet zo streng) bewegen elke week. Dat doel wordt persoonlijk bepaald aan de hand van de hoeveel beweging die jij zelf inschat te willen doen elke week. Met beweging (wandelen, fietsen, sporten) verdien je ActivPoints om dat fitdoel te halen.
:banana:

Als laatste is er Feel, gevoel, en dat gaat over lekker in je vel zitten. Dus tijd voor jezelf maken, nee leren zeggen, positief denken. Dat zijn dan onderwerpen die in de cursus aan bod gaan komen. En de materialen zijn zo gemaakt dat je ze je een goed gevoel geven, je kan bijvoorbeeld stickers plakken om jezelf te motiveren en bij elke week met emoticons aangeven hoe je week was qua gevoelens.

Dat is in grote lijnen het nieuwe programma. De komende week worden bij alle cursisten de website en de app omgezet naar SmartPoints. Iedereen krijgt nieuwe totalen (het nieuwe minimum is 30 SP, in plaats van 26 ProPoints). Ik ben zelf nu een paar weken bezig met SmartPoints en merk resultaat. Keuzes maken is makkelijker geworden; bijvoorbeeld een croissantje is nu zoveel punten dat het me niet meer waard is, evenals zoete dingen. :neenee:

De eerste week was ik 0,9kg afgevallen. Ook de tweede en derde week was ik weer afgevallen (niet zoveel als de 1e week). Dus ik heb mijn nieuwe streefgewicht bijna gehaald en ga dat zeker voor de Kerst nog halen. Ik ben wel tevreden over het nieuwe systeem. Mijn cursisten waren ook enthousiast, alleen dat fitdoel daar stonden ze niet om te juichen. En opnieuw tijd moeten besteden aan het leren kennen van de punten is natuurlijk ook een nadeel. Dat gaat wel makkelijker als de app het straks ook doet, scheelt weer bladeren in de boodschappenboekjes. :)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
cinderella

Bericht door cinderella »

Met goede punten voor eiwitten, ga je dan niet veel meer dierlijke producten eten dan de 100g die ecologisch nog zo'n beetje verantwoord is?
toen doet er nu niet meer toe
Xay

Bericht door Xay »

Het maakt het wel makkelijker om bijvoorbeeld te kiezen voor een volkoren cracker met kipfilet of een gekookt ei als tussendoortje ipv een snickers of een croissant. Bij het avondeten lijkt me dat je niet opeens meer vlees gaat eten dan je eerst deed, alleen misschien ander vlees? Pasta, aardappels en rijst zijn gelijk gebleven qua punten dus dat hoef je niet te vervangen... En vegetarische producten zijn vaak evenveel punten als vlees dus een prima optie.
Of bedoel je dat niet?
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

5 weken weightwatchers online ; -4,5 kilo. Het gaat steeds beter (al heb ik deze week nul punten geteld en veel buiten de deur gegeten, morgen weer begin van een nieuwe week) sinds gister heeft de app een upgrade gehad, hij is nu handiger!
**Self Rescuing Princess**
chats

Bericht door chats »

Goed bezig eireann. Succes!
Plaats reactie