Het nieuwe programma van WeightWatchers heet "Feel Good" en gaat zich richten op meer dan alleen voeding.
LOGO_WW_feelgood.JPG
Food, Fit en Feel zijn de hoofdpunten. Dus Food, afvallen, blijft natuurlijk het grootste onderdeel. Er is een nieuw puntensysteem ontwikkeld (WW telde in ProPoints en dat worden nu SmartPoints) wat nog beter past bij de nieuwste wetenschappelijk inzichten. Namelijk calorieën als de basis, eiwitten zijn de betere keus (minder punten) en suikers en verzadigde vetten zijn een ongezonde keus (meer punten). Je hebt een dagtotaal en een weekextra, allebei individueel afgestemd (leeftijd, geslacht, gewicht en lengte).
Daarnaast komt er aandacht voor Fit, bewegen. Je krijgt een fitdoel; een bepaald aantal punten dat je moet (nouja, 'moet', het is niet zo streng) bewegen elke week. Dat doel wordt persoonlijk bepaald aan de hand van de hoeveel beweging die jij zelf inschat te willen doen elke week. Met beweging (wandelen, fietsen, sporten) verdien je ActivPoints om dat fitdoel te halen.
Als laatste is er Feel, gevoel, en dat gaat over lekker in je vel zitten. Dus tijd voor jezelf maken, nee leren zeggen, positief denken. Dat zijn dan onderwerpen die in de cursus aan bod gaan komen. En de materialen zijn zo gemaakt dat je ze je een goed gevoel geven, je kan bijvoorbeeld stickers plakken om jezelf te motiveren en bij elke week met emoticons aangeven hoe je week was qua gevoelens.
Dat is in grote lijnen het nieuwe programma. De komende week worden bij alle cursisten de website en de app omgezet naar SmartPoints. Iedereen krijgt nieuwe totalen (het nieuwe minimum is 30 SP, in plaats van 26 ProPoints). Ik ben zelf nu een paar weken bezig met SmartPoints en merk resultaat. Keuzes maken is makkelijker geworden; bijvoorbeeld een croissantje is nu zoveel punten dat het me niet meer waard is, evenals zoete dingen.
De eerste week was ik 0,9kg afgevallen. Ook de tweede en derde week was ik weer afgevallen (niet zoveel als de 1e week). Dus ik heb mijn nieuwe streefgewicht bijna gehaald en ga dat zeker voor de Kerst nog halen. Ik ben wel tevreden over het nieuwe systeem. Mijn cursisten waren ook enthousiast, alleen dat fitdoel daar stonden ze niet om te juichen. En opnieuw tijd moeten besteden aan het leren kennen van de punten is natuurlijk ook een nadeel. Dat gaat wel makkelijker als de app het straks ook doet, scheelt weer bladeren in de boodschappenboekjes.

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.