Bikkeltopic!!! (Posten tussen 2:00 en 6:00)
- Ravelijne
Re: Bikkeltopic!!! (Posten tussen 2:00 en 6:00)
Ergens anders las ik 2029. Als dat klopt is het al iets dichterbij...
- Daantje
- Contacteer:
Ik had het wel willen zien. Maar heb een Verstandigâ„¢ gedaan. Een paar uur meer slaap was belangrijker.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
- Daantje
- Contacteer:
Ik ben alweer een half uurtje aan het bikkelen, dagje naar Brussel voor werk. 

- Daantje
- Contacteer:
Ik slaap al twee weken slecht. In slaap vallen 's avonds gaat prima, maar dan wordt ik ergens midden in de nacht wakker en ga ik liggen malen.

Pff, wakker geworden van een oorverdovende knal buiten, maar niet in de directe omgeving van mijn huis en kan nu niet meer in slaap komen. Alvast maar koffer voor weekend weg half ingepakt en stress gehad omdat ik mijn nieuwe broek niet kon vinden. Nu even ontspannen in de hoop dat ik zo nog even een uurtje of wat slaap kan meepakken
- Daantje
- Contacteer:
Waarom vergeet ik steeds dat ik van alcohol zo enorm slecht slaap?
- Daantje
- Contacteer:

- Crownless
Is niet zo raar. Je slaap bestaat uit een paar fases, en per nacht herhaal je zo'n cyclus een paar keer. Aan het einde van een slaapcyclus, na de rem-slaap (rapid eye movement, het stuk waar je droomt), wordt iedereen even wakker. De meeste mensen onthouden dat niet, of kijken ff op de wekker en vallen dan in slaap (zoals ik).
Maar sommige mensen blijven dan even wakker. Hoort erbij.
Wel vervelend als je wel meteen wilt doorslapen.
Maar sommige mensen blijven dan even wakker. Hoort erbij.
Wel vervelend als je wel meteen wilt doorslapen.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
- Daantje
- Contacteer:
Even wakker worden, op de klok kijken, omdraaien en doorslapen vind ik prima. Of even plassen en daarna verder ook. Maar ik ben makkelijk een uur of langer wakker. Gisternacht werd ik om half vier wakker en sliep pas weer tegen zessen. (en om zeven uur ging de wekker)
Heb nu time-released melatomine op het slaappatroon een duwtje in de goede richting te geven. Vanacht alvast heerlijk geslapen.
Heb nu time-released melatomine op het slaappatroon een duwtje in de goede richting te geven. Vanacht alvast heerlijk geslapen.
- Mack
Yep. Klinkt bekend. Bij mij is het heel wisselend. De ene keer kijk ik op het klokje (of m'n 'Phone) en ronk weer vrolijk verder, een andere keer ga ik maar beneden wat spoken om Beestje niet wakker te maken.
Of ik merk midden in de nacht dat Beestje beneden aan het spoken is om mij niet wakker te maken.
Of ik merk midden in de nacht dat Beestje beneden aan het spoken is om mij niet wakker te maken.

I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebeurd mij ook met regelmaat, dat wakker worden dan, geen Beestje in mijn huis 
Vaak is even eruit wel de optie als ik het gevoel heb dat ik niet meteen weer in kan slapen.
Wat ik eigenlijk veel lastiger vind, is dat ik ook in het weekend, als ik uit kan slapen, meestal tussen 05:00 en 05:30 wakker word.
Ook dan is even er uit en dan weer terug meestal wel een werkende remedie, maar liever zou ik gewoon doorslapen natuurlijk

Vaak is even eruit wel de optie als ik het gevoel heb dat ik niet meteen weer in kan slapen.
Wat ik eigenlijk veel lastiger vind, is dat ik ook in het weekend, als ik uit kan slapen, meestal tussen 05:00 en 05:30 wakker word.
Ook dan is even er uit en dan weer terug meestal wel een werkende remedie, maar liever zou ik gewoon doorslapen natuurlijk

- Ravelijne
Er is een hack voor weer snel in slaap vallen. Het lijkt er op dat schommelen ook voor volwassenen helpt om snel in slaap te vallen en langer in diepe slaap te blijven. Ik merkte altijd al dat ik in een hangmat beter sliep en uitgeruster wakker werd, maar nu is het dus officieel. Ik heb als ik gestresst ben nogal eens de neiging om ergens tussen 4 & 6 wakker te liggen en te gaan malen. Maar als ik in de hangmat slaap (yay hangmat!) dan hoef ik 'm alleen maar een zetje te geven en dan ben ik met een paar minuten weer vertrokken.
Het werkt zo goed, dat ik eigenlijk van plan ben om van mijn futon een 'floating bed' te maken. Dus zeg maar een hemelbed, maar dan eentje waar je bedbodem aan touwen hangt en dus kan schommelen. Een (zelfgetimmerd) hemelbed stond toch al op mijn verlanglijstje, zowel voor het mooi als voor de kinky mogelijkheden.
Het werkt zo goed, dat ik eigenlijk van plan ben om van mijn futon een 'floating bed' te maken. Dus zeg maar een hemelbed, maar dan eentje waar je bedbodem aan touwen hangt en dus kan schommelen. Een (zelfgetimmerd) hemelbed stond toch al op mijn verlanglijstje, zowel voor het mooi als voor de kinky mogelijkheden.

Dat wordt dus in een hangmat op zolder slapen voor mij...
Ik denk alleen niet dat shareen dat een goed plan gaat vinden
Ik denk alleen niet dat shareen dat een goed plan gaat vinden