St. Janskruid maakt gebruik van de zelfde werkingsmechanismen als de meeste hormonale anti-conceptiepillen. De pil wordt er minder betrouwbaar van. Ik weet zo niet of het ook invloed heeft op hormonale IUD's of prikpil.pluis schreef:In het verleden is mij door een dokter afgeraden om St Janskruid en de pil samen te slikken omdat St Janskruid de werking van de pil zou kunnen verminderen. Is dat inmiddels achterhaald? Dat zou fijn zijn!
Ongecontroleerde rant topic!
- Daantje
- Contacteer:
Re: Ongecontroleerde rant topic!
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
- kitten
Belachelijk moeilijk boek!

Far from the tree, door Andrew Solomon. Ik vond zijn TEDtalk zo mooi! Maar het boek is echt 3x niks. Moet mijn Mensa ledenkaart maar weer inleveren...

While each of these experiences can isolate those who are affected, together they compose an aggregate of millions whose struggles connect them profoundly. The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is the rare and lonely state.
Dat verzin je toch niet!? Uiteindelijk kom ik er wel uit, maar na 21 pagina's heb ik opgegeven, want dit hou ik geen 960 pagina's vol...Resilience is the contemporary gloss on what used to be thought of as perseverance. It is both a way to reach larger objectives - functionality and happiness - and an objective in itself, inseparable from what Aaron Antonovsky, progenitor of the study of resilience, calls a 'sense of coherence'.

Far from the tree, door Andrew Solomon. Ik vond zijn TEDtalk zo mooi! Maar het boek is echt 3x niks. Moet mijn Mensa ledenkaart maar weer inleveren...

- Daantje
- Contacteer:

- thaliya
Nee, 960 zou ik ook niet volhouden en mijn Engels is echt wel goed. Het moet wel leuk blijven.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
- Ravelijne
Echt toegankelijk is het niet, nee. Wel typisch voor een bepaalde stijl die je redelijk vaak ziet, tegenwoordig, Waar ging die Ted talk over? Ik ben nieuwsgierig geworden. 

- JerryM
http://www.librarything.com/work/12789591/reviews" onclick="window.open(this.href);return false;kitten schreef:Belachelijk moeilijk boek!
Weird is the new Normal.While each of these experiences can isolate those who are affected, together they compose an aggregate of millions whose struggles connect them profoundly. The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is the rare and lonely state.
Ok. ...Resilience is the contemporary gloss on what used to be thought of as perseverance. It is both a way to reach larger objectives - functionality and happiness - and an objective in itself, inseparable from what Aaron Antonovsky, progenitor of the study of resilience, calls a 'sense of coherence'.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM
"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
- STM
- Abraham Lincoln
- Mack
Sommige schrijvers hebben de preferentie om te imponeren met hun eloquente vocabulaire in proza, terwijl anderen hun boodschap liever overbrengen met simpele en heldere woorden.
En als dit goed wordt toegepast kan het een verhaal verrijken omdat de gekozen woorden (vooral als die hardop wordt uitgesproken) de zinnen meer ritme en klank geven, maar er zijn ook genoeg schrijvers die dat voor elkaar krijgen met een compacte woordenschat.
Vergelijk in het Engels maar eens James Joyce met Ernest Hemingway.

En als dit goed wordt toegepast kan het een verhaal verrijken omdat de gekozen woorden (vooral als die hardop wordt uitgesproken) de zinnen meer ritme en klank geven, maar er zijn ook genoeg schrijvers die dat voor elkaar krijgen met een compacte woordenschat.
Vergelijk in het Engels maar eens James Joyce met Ernest Hemingway.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
- kitten
@Ravelijne: https://www.ted.com/talks/andrew_solomo ... atter_what" onclick="window.open(this.href);return false;
Nieuwe rant:
we moeten nog steeds de borg terug krijgen van de hottubs van de laatste Heerschappij. Dat is al een lang en slepend verhaal, waarbij me zelfs gevraagd is om de facturen op te suren. Hún facturen! Want die hebben ze zelf niet meer? Afijn, in mijn laatste bericht stuur ik nog een copy-paste van de overschrijving van het geld naar hun rekening, plus mijn eigen rekeningnummer.
Daarop kwam wéér een vraag terug: ik zie twee verschillende IBAN nummers in je bericht. Hoe kan dat dan...?
Wel... die tweede... DAT IS JE FUCKING EIGEN REKENINGNUMMER!!!!
*huilt zachtjes om zoveel domheid*
Nieuwe rant:
we moeten nog steeds de borg terug krijgen van de hottubs van de laatste Heerschappij. Dat is al een lang en slepend verhaal, waarbij me zelfs gevraagd is om de facturen op te suren. Hún facturen! Want die hebben ze zelf niet meer? Afijn, in mijn laatste bericht stuur ik nog een copy-paste van de overschrijving van het geld naar hun rekening, plus mijn eigen rekeningnummer.
Daarop kwam wéér een vraag terug: ik zie twee verschillende IBAN nummers in je bericht. Hoe kan dat dan...?
Wel... die tweede... DAT IS JE FUCKING EIGEN REKENINGNUMMER!!!!

*huilt zachtjes om zoveel domheid*
- isara
Wow, that's indeed a whole new level of stupidity.
- eireann
- Site Admin
Oh wow. Oh wow. Dat is wel bijzonder... Wow.
**Self Rescuing Princess**
- Ravelijne
Holy moly.
- Mack
[
]
Een van mijn "pet hates" in de popmuziek is het ge/misbruik van auto-tune.
Oorspronkelijk bedoeld om opnames in studio's sneller te laten verlopen heeft het er intussen voor gezorgd dat pakweg de helft van alle zanger(es)s(en) in de top 40 tegenwoordig niet echt goed meer kunnen zingen.
Even afgezien van het "muzikale" gebruik ervan (smaken verschillen) zorgt het er ook voor een stuk vervlakking. Omdat het steeds meer om de snoetjes in de clip gaat inplaats van om de muziek leren weinig zanger(es)s(en) om echt expressie in hun zang te leggen, dat vraagt namelijk jaren oefening. Sommige Urban/R&B zangers proberen dat te verbergen met een hoop "ad-lib" maar missen (voor mij) compleet de point.
Hoe dan wel zou moeten? Nou zo:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6EPwRdVg5Ug[/youtube]
En nou ben ik vast een ouwe lul.
[/
]

Een van mijn "pet hates" in de popmuziek is het ge/misbruik van auto-tune.
Oorspronkelijk bedoeld om opnames in studio's sneller te laten verlopen heeft het er intussen voor gezorgd dat pakweg de helft van alle zanger(es)s(en) in de top 40 tegenwoordig niet echt goed meer kunnen zingen.
Even afgezien van het "muzikale" gebruik ervan (smaken verschillen) zorgt het er ook voor een stuk vervlakking. Omdat het steeds meer om de snoetjes in de clip gaat inplaats van om de muziek leren weinig zanger(es)s(en) om echt expressie in hun zang te leggen, dat vraagt namelijk jaren oefening. Sommige Urban/R&B zangers proberen dat te verbergen met een hoop "ad-lib" maar missen (voor mij) compleet de point.
Hoe dan wel zou moeten? Nou zo:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6EPwRdVg5Ug[/youtube]
En nou ben ik vast een ouwe lul.

[/

I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
- Daantje
- Contacteer:
Dan ben ik een ouwe muts!
In The Fifth Element was autotune nog een leuk effect om de diva buitenaards te laten klinken. Maar het is nu om talentloze commerciële troep de wereld in te pompen.
In The Fifth Element was autotune nog een leuk effect om de diva buitenaards te laten klinken. Maar het is nu om talentloze commerciële troep de wereld in te pompen.
- JerryM
Ouwe lul hier ook. Als ik bv bij the voice klassiekers hoor mis ik gigantisch het gevoel voor de geschiedenis van het nummer.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM
- Abraham Lincoln
- STM
- Abraham Lincoln