Post hier over je dier!

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
Ravelijne

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Ravelijne »

Idd. Het valt reuze mee, tot ze echt oud worden. Dan hebben ze wat meer kans op iets groots of een serie kleine dingen achter elkaar. Verder alleen met enige regelmaat ontvlooien en ontwormen en jaarlijks (of minder) vaccineren. Het zijn geen mega kosten en hee, de gezondheidswinst en verminderde stress voor mensen met huisdieren liegt er niet om. Wat je aan de ene kant uitgeeft, bespaar je aan de andere kant.

Maar ik geef grif toe dat ik niet objectief ben en met zo'n klein, spinnend mormeltje op mijn schouder al helemaal niet. ;)
kitten

Bericht door kitten »

Hoe gaat ze heten?
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

met een binnenkat, die je goed verzorgt (met vacinaties en vlooiendruppel, ontwormen - kost mij een tientje per maand), verzekerd vanaf een kitten, valt het best mee met de kosten hoor :)

Kittens zijn zooooo schattig... (ja, jij ook kitten ;) ) maar misschien moet ik het maar even niet doen :D
**Self Rescuing Princess**
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

We zijn nog aan het dubben over een naam. Even kijken wat bij haar past en wat voor katten makkelijk te herkennen is. :)
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Ben zo benieuwd hoe de andere poes op haar reageert
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Ik ga er voorlopig niet op gokken dat ik geluk ga hebben met dierenartsen. Een huisdier vind ik een verantwoordelijkheid waarvan ik vind dat je voorbereid moet zijn op dat soort kosten. Dat ben ik nu in elk geval niet. Hoeveel plezier ik er ook van zal hebben, ik ben nu niet goed genoeg in staat om voor een dier te kunnen zorgen. Ik houd het wel bij mijn Eik.

Anyway, vondelingetje is cute en het is wat Isara zegt: net of ze slofjes aan heeft. Maar noem haar toch maar geen mittens. ;)
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Mittens had ik nog niet aan gedacht... ;)

Ik ben ook super benieuwd wat de andere kat er van gaat vinden. Gisteren alvast een flacon feliway friends gekocht voor de grote dag, in de hoop dat het gaat helpen. En ook maar een flesje classic voor de kitten, omdat die toch wel redelijk gestresst was. Wel knuffelig als ze ontdooide, maar dat duurde telkens weer een kwartier als je even de kamer uitging en weer binnenkwam. :D Dat spul lijkt wel te helpen! Meteen een relaxter katje. :)

En nu ik hier toch ben, er is wel één nadeel: twee kattenbakken. Nog innovaties op kattebakgebied die ik gemist heb, of supertips voor pijnloos schoonmaken? Alle ideeën welkom!
chell

Bericht door chell »

Ik vaccineer mijn binnenkatten niet eens. Scheelt ook weer geld.

Qua kattenbakken, er zijn wel allerlei fancy systemen tegenwoordig, met roostertjes en verwijderbare onderbakken of kattenbakken die je kan rollen. En hele automatische.

Ik heb gewoon normale. Met houtkorrels. Uiteindelijk is het toch maar een klusje van een paar minuten.
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Ik ben er altijd wel wat langer mee bezig. Was jij de bak ook om, of niet? Met mijn eerste, eigen kat was het wel makkelijk: krant of zo'n plastic binnenzak onderin en dan was het zo gedaan. Maar deze (die die we al hebben) is zo'n ijverige graver, die krabt dat allemaal aan gort en dan koekt het wel behoorlijk aan en als ik 'm dan niet met water & zeep schoonmaak is hij heel snel weer vies. Idem met binnenkant van de kap. Ik hou er ook gewoon niet van om boven het stof en de kattebakdampen te hangen. ;)

Wat dat betreft is zo'n automatische wel verleidelijk, maar ik was niet echt onder de indruk van de enige die ik in actie gezien heb.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Klontvormende korrels en elke dag uitscheppen. Ik ben heel blij dat driepoot alles in de tuin doet
chell

Bericht door chell »

Die klontvormige korrels vind ik echt verschrikkelijk. Die houtkorrels worden gewoon een soort zaagsel en als je dan op tijd leegt blijft er nauwelijks iets plakken. Boenen met schoonmaakmiddel enzo doen we eens in de zoveel weken. Een kap hebben onze bakken niet. Ijverige krabbers hebben we weer wel, Plush met name.
cinderella

Bericht door cinderella »

In Amsterdam deed ik het gewoon met 1 kattenbak. Misschien scheelde het wel dat ze niet uit hetzelfde nestje kwamen, maar wel van dezelfde boerderij. Ik heb van alles geprobeerd, maar eenmaal op hout over gegaan ben ik daar bij gebleven. Poep eerst scheppen, daar blijft niks aan kleven. Dan hielt ik de bak scheef om alles naar een kant te brengen. Daarna de pellets zeven en aan de andere kant van de bak leggen. Bleef er een hoopje zaagsel over en dat schepte ik eruit.

Hier doen ze het gewoon buiten. Nu met de vorst zie ik het ze nog steeds niet binnen doen, dus de kattenbak komt nog niet tevoorschijn. Ik denk dat het wel scheelt dat het nog niet sneeuwt, dan blijven ze wel meer binnen dan nu. Deze twee zijn nog niet samen op de bak gegaan, dus we zien wel of ik er nog een bak bij moet doen.
toen doet er nu niet meer toe
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Ik heb ook klontvormend en dat vind ik echt ideaal :P
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Crownless

Bericht door Crownless »

Ik vind klontvormend ook ideaal. Ja, soms wassen we de kap, maar dat is een keer per maand ofzo. We gaan wel met zo'n hygiënisch nat wegwerpdoekje ff de randen na elke keer.

Wij hebben drie kattenbakken met twee katten, en zij gebruiken er twee om in te poepen en een vooral voor plas. De poep-bakken zijn supermakkelijk schoon te maken. De plasbak is een open afwas teiltje en is ook makkelijk schoon te maken, want niet zo log groot.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
chats

Bericht door chats »

Ik gebruik houtkorrels en schep elke dag de poep eruit en zeef het zaagsel eruit (lijkt veel werk, maar is een kwestie van nog geen vijf minuten). 1x per week maak ik de bak schoon met wat water en azijn.
Plaats reactie