Ongecontroleerde rant topic!
- juffie
- Site Admin
Re: Ongecontroleerde rant topic!
Ik zit een beetje in het midden. Ik koop al jaren geen vuurwerk meer, ik vind het onzin en zonde van mijn geld. Maar als tiener was ik verzot op vuurwerk. Ik vind het ook mooi om naar te kijken om 12 uur. Een verbod, tja. Ik weet niet of dat de juiste manier is. Op zich zou het van mij mogen worden afgeschaft denk ik. Hmm. ik weet het niet goed.
MILF 

- thaliya
Ik denk niet dat een verbod gaat helpen, het is zo'n onderdeel van de cultuur dat dat lastig gaat worden.
Engeland heeft geen verbod of gebod, je mag gewoon het hele jaar door zoveel knallen als je wilt. In de buurt waar wij wonen horen we vooral veel rond Diwali en Guy Fawkes. Deze hele week nog geen knal gehoord en verwacht op wat vuurwerk na om middernacht ook niet dat het gaat veranderen.
Ik denk dat als er steeds meer mensen zijn die vuurwerk duur/gevaarlijk/onzin vinden, het vanzelf verandert.
Engeland heeft geen verbod of gebod, je mag gewoon het hele jaar door zoveel knallen als je wilt. In de buurt waar wij wonen horen we vooral veel rond Diwali en Guy Fawkes. Deze hele week nog geen knal gehoord en verwacht op wat vuurwerk na om middernacht ook niet dat het gaat veranderen.
Ik denk dat als er steeds meer mensen zijn die vuurwerk duur/gevaarlijk/onzin vinden, het vanzelf verandert.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
- Crownless
Hier wordt veel gesurveilleerd door politie, dus de knallen vallen reuze mee in vergelijking met vorig jaar.
Ik vind vooral de knallen onzin. Vooral in de aanloop naar oud en nieuw toe.
Maar vuurwerk zelf vind ik heel mooi. Maar ook heel eng. Ik durf zelf niet eens af te steken. Ik vind die flikkersterretjes al eng, haha.
Ik vind een verbod op vroegtijdig afsteken genoeg. En dat daar ook goed op gecontroleerd wordt. En goede voorlichting over veilig met vuurwerk omgaan.
Eigenlijk zoals het al is.
Of dat er per wijk een vast punt is. Een punt per grote stad wordt zo massaal, maar wijkinitiatieven ben ik helemaal voor. Vooral omdat je dan nog steeds gewoon naar buiten kunt en voor je huis kijken.
Ik vind vooral de knallen onzin. Vooral in de aanloop naar oud en nieuw toe.
Maar vuurwerk zelf vind ik heel mooi. Maar ook heel eng. Ik durf zelf niet eens af te steken. Ik vind die flikkersterretjes al eng, haha.
Ik vind een verbod op vroegtijdig afsteken genoeg. En dat daar ook goed op gecontroleerd wordt. En goede voorlichting over veilig met vuurwerk omgaan.
Eigenlijk zoals het al is.
Of dat er per wijk een vast punt is. Een punt per grote stad wordt zo massaal, maar wijkinitiatieven ben ik helemaal voor. Vooral omdat je dan nog steeds gewoon naar buiten kunt en voor je huis kijken.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
- Ravelijne
Ik wilde bij een stadswerkplaats-achtige plek gaan kijken die regelmatig een open dag hebben en vandaag zouden ze dat ook hebben. Dat stond dus met koeienletters op hun site, opgeven niet nodig. Normaal bel of mail ik ALTIJD even voor de zekerheid, maar dit stond echt op de voorpagina en in de agenda enz. enz. dus okay. Ik moest toch in de buurt zijn, dus even tussendoor een uurtje mezelf vermaken en dan hoef ik er niet extra voor weg.
Na twintig minuten in de kou te hebben staan wachten toch nog iemand gevonden die er inderdaad bijhoorde. Vandaag geen open dag want ze waren aan het verhuizen naar een andere plek. Ze wilde me wel alsnog rondleiden, maar er was niks te zien want het meeste was al weg. Jezus, een verhuizing weet je wel van tevoren, dit was geen last minute actie, waarom stond het dan op jullie voorpagina dat er vandaag open dag was? Reactie: ja, we zullen het aanpassen op de site dan. Alsof iemand daar nu nog iets aan heeft! Ik in ieder geval niet meer.
Na twintig minuten in de kou te hebben staan wachten toch nog iemand gevonden die er inderdaad bijhoorde. Vandaag geen open dag want ze waren aan het verhuizen naar een andere plek. Ze wilde me wel alsnog rondleiden, maar er was niks te zien want het meeste was al weg. Jezus, een verhuizing weet je wel van tevoren, dit was geen last minute actie, waarom stond het dan op jullie voorpagina dat er vandaag open dag was? Reactie: ja, we zullen het aanpassen op de site dan. Alsof iemand daar nu nog iets aan heeft! Ik in ieder geval niet meer.

- Peter^
- Contacteer:
- pluis
Net toch even m'n geduld verloren tegen Jan Roos van VNL. Ik heb bijzonder weinig geduld meer voor opportunistische provocateurtjes die zich verschuilen achter 'klassiek liberalisme' om lekker populistisch in te hakken op iedereen die zij bedreigend vinden voor hun nare-mensjes-hegemonie.
Dat je dan 'ga dan lekker naar een ander land' zegt tegen iemand wiens land wij godverredetyfustering eerst lekker gekoloniseerd hebben en vervolgens lekker lieten imploderen. Hoe haalt ie het in z'n slecht doorbloedde teelballetjes om dan vervolgens te zeggen dat Nederland niet racistisch is - je hebt toch zelf net het tegendeel bewezen, lullo?!
Dat je dan 'ga dan lekker naar een ander land' zegt tegen iemand wiens land wij godverredetyfustering eerst lekker gekoloniseerd hebben en vervolgens lekker lieten imploderen. Hoe haalt ie het in z'n slecht doorbloedde teelballetjes om dan vervolgens te zeggen dat Nederland niet racistisch is - je hebt toch zelf net het tegendeel bewezen, lullo?!
- Daantje
- Contacteer:
Stomme kinderachtige wachtdagregel. Dan blijf ik wel op halve kracht, of nog minder, niet-productief zijn op werk. Geen zin om door een beetje migraine gelijk een dag salaris in te leveren.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
- pluis
Dat is inderdaad kinderachtig. Je kunt eigenlijk als werkgever gelijk wel zeggen dat je je werknemers niet vertrouwd en dat je denkt dat ze niet echt ziek zijn.
- Daantje
- Contacteer:
Van een boel werknemers is dat hier ook zo volgens mij. Er zijn er hier een aantal die heel vaak één dag ziek zijn. Toevallig net voor of meestal net na het weekend. Ik snap de regel dus wel, maar op mij heeft het een avererechts effect.
Tja, andersom kan ook...pluis schreef: Dat je dan 'ga dan lekker naar een ander land' zegt tegen iemand wiens land wij godverredetyfustering eerst lekker gekoloniseerd hebben en vervolgens lekker lieten imploderen. Hoe haalt ie het in z'n slecht doorbloedde teelballetjes om dan vervolgens te zeggen dat Nederland niet racistisch is - je hebt toch zelf net het tegendeel bewezen, lullo?!
Ik denk hierbij aan een 'beginnend' politika, met de initialen S.S. die bij Al-Jazheera in Qatar loopt te klagen data NL erg racistisch is.
Dan denk ik bij mezelf, rot dan op naar Qatar, dan mag je lekker in je habijt rondhobbelen en echt je muil dicht houden...
Sorry, maar dat moet dan ook maar even gezegd worden.
- thaliya
Ik snap echt de connectie niet, maar misschien heb ik het stuk met Qatar gemist. Begrijp ik dat ze van jou niet tegen mensen in Qatar mag klagen omdat vrouwen daar traditioneel gekleed gaan?
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
- Daantje
- Contacteer:
Sylvana stelt in Nederland anders ook vaak genoeg racisme aan de kaak. Blijkbaar was er voor Al Jazeera een context waarin een interview met haar in een programma paste. Waarom moet ze dan oprotten naar Qatar?
- Daantje
- Contacteer:
Dat dus. Al Jazeera is gewoon een Internationale nieuwszender, die toevallig is gevestigd in Qatar. De programma's die ik van ze gezien heb waaren opvallend evenwichtig en kwalitatief net zo goed als wat BBC World produceert.thaliya schreef:Ik snap echt de connectie niet, maar misschien heb ik het stuk met Qatar gemist. Begrijp ik dat ze van jou niet tegen mensen in Qatar mag klagen omdat vrouwen daar traditioneel gekleed gaan?
- Ravelijne
Of omgekeerd: mag iemand uit Qatar dan ook geen commentaar geven over vrouwen-issues aan de Nederlandse pers, omdat ze dan maar moet oprotten naar Nederland om te ervaren hoe het is om hier racistisch behandeld te worden?
Misschien dat ik de irony/sarcasm er van in zie.
Denk even terug aan: https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... GTVkTzDwYw
Discriminatie van vrouwen (naar Westerse begrippen) is een redelijk gegeven in een Moslim land (hun keuze, niet de mijne) en gaat soms gepaard met bijzondere wetgeving.
Dus het feit dat zij in zo'n land bij een omroep gaat klagen over de 'discriminatie' in Nederland vind ik bijzonder absurd.
Vandaar mijn opmerking. S.S. mag hier in d'r handjes wrijven dat ze de vrijheid heeft om dat te doen wat ze doet.
Denk even terug aan: https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... GTVkTzDwYw
Discriminatie van vrouwen (naar Westerse begrippen) is een redelijk gegeven in een Moslim land (hun keuze, niet de mijne) en gaat soms gepaard met bijzondere wetgeving.
Dus het feit dat zij in zo'n land bij een omroep gaat klagen over de 'discriminatie' in Nederland vind ik bijzonder absurd.
Vandaar mijn opmerking. S.S. mag hier in d'r handjes wrijven dat ze de vrijheid heeft om dat te doen wat ze doet.