Woohoo! De katten hebben net voor het eerst even kennisgemaakt met elkaar. Geheel volgens het boekje, kleine in een reismand, grote er bij gelaten. Het ging beter dan ik verwacht had: geen van beiden bliezen ze. De kleine wou eigenlijk meteen naar de grote. Die stond met zijn klauwtjes tegen de tralies zo van 'Mama!'. De grote heeft wat rondgelopen, overal aan geroken en wat naar het kleintje gekeken en had er toen weer even genoeg van. Hij is duidelijk een tikkie uit zijn doen. Hij houdt wat meer afstand van me dan normaal (hij loopt eerst van me weg als ik naar hem toe ga) maar laat zich nog wel aanhalen. Dus de eerste indrukken zijn in ieder geval goed!
Bedankt voor de kattenbakken rapporten, allemaal! Iemand hier vlakbij had een tweedehands PeeWee bak te koop, dat is er eentje met een ingebouwd zeefsysteem (maar niet zo'n luxe, dure) dus die heb ik nu staan. Weet alleen nog niet of het werkt, want de kleine had net de geïmproviseerde bak die er stond eindelijk door maar heeft daar nu zo te zien ook een voorkeur voor (zul je net zien). Dus ik hoop dat ze die nieuwe ook nog uit gaat proberen en anders zet ik 'm straks beneden. De grote kat is niet zo moeilijk met kattenbakken.
Ze hebben aan elkaar gesnuffeld! Kleintje blies op het laatst even, maar dat stelde niks voor en grote poes was ook niet onder de indruk (en kleine wil sowieso wel op grote af). Yay!
In het kader van kleine poesje aan zoveel mogelijk dingen laten wennen terwijl ze nog klein is, hebben er mensen tijd/zin om zondag langs te komen om haar te laten wennen aan een groep?
Alle beesten zijn beneden en het is pais en vree! Kleine poes is nog een tikkie bang van de hond (blazen en hoge rug) maar hond trekt zich er niks komma noppes van aan. Grote Poes en kleintje spelen inmiddels heel lief en zachtjes tikkertje met elkaar, behalve nu want Grote Poes ligt voor Pampus voor de kachel en de Kleine dribbelt wat rond.
Zie filmpje voor werking. (Maar negeer het geblèr over 'hoogwaardige, Nordische houtkorrels', het schijnt even goed te werken met goedkope, huismerk houtkorrels. Ik kan het alleen nog niet uit ervaring bevestigen, want ik kreeg er een halve zak PeeWee korrels bij.)
ik gebruikte ook de peewee bak met peeweekorrels en was er erg tevreden over, je doet heel lang met zo'n zak omdat je niet steeds de hele bak hoeft leeg te gooien, maar alleen hoeft aan te vullen wat verbruikt is. Bak stond bij mij in de woonkamer, maar rook nooit wat.
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Fijn om te lezen! Die ziet er echt superlief uit, hoe kun je dat nou dumpen... (sws hoe kun je beestjes dumpen, maar als ze er dan ook nog zo bij kijken helemaal!)
There's a room inside your gut
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin
Onze poes is een weekje uit logeren geweest. Wij wilden op vakantie en vrienden boden aan om op de kat te passen, maar konden niet naar ons huis komen. En dus hebben we speciaal een klein kattenmeubeltje gekocht, en een doos vol speeltjes en voer ingepakt, met een extra deken erbij zodat het allemaal wat meer naar haar ruikt. En toen ging ze dus een week ergens anders wonen. Is ook nog prima gegaan. De oppassen zijn helemaal weg van haar en ze heeft zich de hele week keurig gedragen en zich prima op 'r gemak gevoeld.
Ik vind dat toch wel bijzonder - dat je r gewoon ergens anders heen kunt brengen, en zolang de nieuwe mensen maar haar schema van spelen en eten aanhouden en lekker veel met 'r bezig zijn, is ze helemaal niet bang of geneigd om zich te verstoppen. Nou is ze sinds gisteren weer thuis (en wij dus ook) en t is net alsof we niet zijn weggeweest. Ze stapt zo weer over. T is een gek beest.
We waren een paar daagjes weg, en ik heb geen zin om te koken, dus het kaasplateau uit de garage gehaald dat ik voor de feestdagen had gekocht. Poes nog niet gezien na een paar uur roepen, en ik dacht nog, ze zal toch niet.... Dus wel. Mevrouw luid janken nu, was dus donderdag achter me aan gelopen toen ik de kaas er naartoe had gebracht. Vlak daarvoor nog gecontroleerd dat ze niet ergens opgesloten zat. Gelukkig waren we niet echt op vakantie.
Misschien niet zo spectaculair voor diegenen met plattelandspoezen, maar ons beest heeft vannacht voor het eerst een muisje gevangen. Normaal is ze 's morgens tot op het vervelende af enthousiast - miauwen tot we uit bed komen, zeuren om speeltijd en ontbijt, over ons heen lopen en allerlei dingen omgooien, etc. Deze ochtend kwam ze wel heel even gedag zeggen, maar was ze zo weer weg.
Ik, eenmaal gewassen en aangekleed, vraag me af waarom poesbeest niet om aandacht komt vragen (t was immers duidelijk kattenetenstijd), dus ik kijk even om t hoekje bij t kantoor van Lief, zit ze daar heel kats over te gooien met een duidelijk-niet-speelgoedmuis. Na enig observeren bleek het beestje nog te leven, dus ik heb 'm maar gevangen en van het balkon af gegooid en poes een speciale traktatie gegeven als bedankje voor het jachtwerk.