Baby kletspraat

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
Yara

Re: Baby kletspraat

Bericht door Yara »

Fijn dat het goed gaat! Nu rustig aan doen en even genieten van de rust de komende weken. ;) lekker cliché ik weet het maar toch.

Hier een baby met een tand die heel enthousiast is over eten. Vooral als hij het zelf mag doen. Echt heel leuk om te zien.
Wat ik niet leuk vind is dat ik borstvoeding aan het afbouwen ben. Ik merkte gisteren ondanks alles weer een dip en nu is het genoeg. Na 6,5 maand waarvan de laatsten continu vechten voor genoeg productie is het klaar. Niet leuk, maar wel het beste.
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
lunaaa

Bericht door lunaaa »

En toch he, iedereen zegt dat, dat je van de rust moet genieten in die laatste weken, maar ik genoot daar helemaal niet zo van. Nu had ik ook niet superveel rust, omdat ik pas in de week voor de bevalling met mijn studie ben gestopt, maar toch. Ik was opgezwollen, naar het winkelcentrum om de hoek was genoeg om me daarna minstens een uur op de bank te laten uitblazen en Netflix gaat gewoon ook een keer vervelen. Dus ik snap Sabrina wel, het is veel leuker als de baby er is. Nu heb ik wel een redelijk rustige baby, dus misschien heb ik makkelijk praten.

Hoe is het Yara? Gaat het afbouwen een beetje? Ik vind het knap dat je zo lang bv hebt gegeven ondanks alle strubbelingen. Maar het blijft verdrietig als je eigenlijk nog niet wilt stoppen.
Yara

Bericht door Yara »

Oh ik genoot er ook niet van. Ik wilde gewoon dat die ellendige zwangerschap voorbij was. Niet meer 10 keer per dag prikken, gewoon weer kunnen lopen, weer met mijn peuter spelen op de grond zonder me daarna afvragen hoe ik overeind kon komen en liever door een baby wakker gemaakt worden als door pijn of weer een volle blaas. Maar goed, ik hoop toch dat de meesten nog wat meer plezier van de relatief rustige periode hebben dan ik. ;)

Afbouwen gaat prima, loopt redelijk terug. Ik geef nog 1 of 2 voedingen live (of kolf bij teveel stuwing als het niet uitkomt met wat R wil). Ik heb er inmiddels wat meer rust bij, dit weekend genoten van port en wijn (wel 3 hele glazen over het weekend verspreid). Dat is dan ergens wel weer fijn, dat dat gewoon kan zonder nadenken. R komt nu minder vaak voor voeding, zeker in de nacht is dat erg prettig. Wat dat betreft is het heel duidelijk dat hij ook zijn best moest doen om genoeg te krijgen. Hij is niet vrolijker, maar die langere stukken slaap kan ik wel waarderen. Ik ben benieuwd wanneer echt de laatste voeding gaat zijn. Heb er inmiddels wel echt afscheid van genomen. Ik heb er alles aan gedaan wat ik kon en nu is dit beter. R (en C) hebben meer aan een moeder die weer wat energie krijgt als aan nog langer borstvoeding.
Sabrina

Bericht door Sabrina »

lunaaa schreef:En toch he, iedereen zegt dat, dat je van de rust moet genieten in die laatste weken, maar ik genoot daar helemaal niet zo van. Nu had ik ook niet superveel rust, omdat ik pas in de week voor de bevalling met mijn studie ben gestopt, maar toch. Ik was opgezwollen, naar het winkelcentrum om de hoek was genoeg om me daarna minstens een uur op de bank te laten uitblazen en Netflix gaat gewoon ook een keer vervelen. Dus ik snap Sabrina wel, het is veel leuker als de baby er is. Nu heb ik wel een redelijk rustige baby, dus misschien heb ik makkelijk praten.

Hoe is het Yara? Gaat het afbouwen een beetje? Ik vind het knap dat je zo lang bv hebt gegeven ondanks alle strubbelingen. Maar het blijft verdrietig als je eigenlijk nog niet wilt stoppen.
Ja, dit inderdaad! Ik merk dat ik het lastig vind dat ik zo slecht uit de voeten kan nu, want daardoor draaien veel dagen gewoon uit op thuis zitten en Netflix heb je op een gegeven moment ook wel weer gezien, ja. Daarbij ben ik gewoon keinieuwsgierig naar de baby, dus DUURT LANG! :mrgreen:

Van het weekend ineens best wel flinke indalingsweeën, dat was ff flink schrikken. Baby is de boel lekker opnieuw aan het inrichten aan de binnenkant geloof ik, als ik de half uitpuilende lichaamsdelen soms zie wanneer ik naar m'n buik kijk. :clown:

Klinkt alsof je er wel vrede mee hebt Yara, je hebt het natuurlijk ook gewoon super gedaan!

En lunaaa, hoe is het nu bij jullie?
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
lunaaa

Bericht door lunaaa »

Gaat goed. Ik vond het herstellen de eerste weken heel pittig, ik was echt heel snel moe en duizelig vanwege het bloedverlies. Ook heb ik de eerste vier weken vrijwel dagelijks hoofdpijn gehad. Dat had niemand er bij verteld. Terwijl toen ik er iets over schreef op een ander forum heel veel moeders het herkenden.

Straks ga ik weer voor het eerst naar school. Ik ga één vak volgen, ben benieuwd hoe het gaat. Voor het eerst dat ik langer dan twee uurtjes weg ben thuis, vorige week al even "geoefend" door naar de kapper te gaan. Heb er wel zin in, van alleen maar thuis zitten werd ik een beetje dippig. Op deze manier ben ik er in ieder geval een middag per week uit en kan ik de rest van de week gewoon met volle teugen van T. genieten.
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Toen ik zwanger was, zat ik gelukkig op een forum waar wel over zulke dingen gesproken werd, anders is dat echt een nare 'verrassing'. Ik vond die eerste tijd lichamelijk ook wel zwaar. Dan ben je 9 maanden niet ongesteld geweest en dan lijkt het alsof dat in één keer nu allemaal ingehaald moet worden. Voelde ook allemaal super beurs en naar en moe en alles.
Yara

Bericht door Yara »

Ik heb ook wel verteld aan vriendinnen over waar ik na de bevalling last van had, alleen zeker de tweede keer, voelde ik me zo veel beter dat het een beetje weg viel. Maar het weken bloeden, alles beurs, de eerste keer ook maanden last van hechtingen, tweede keer gelukkig maar 1 en die was heel oppervlakkig en het algehele brakke gevoel is niet fijn nee.
lunaaa

Bericht door lunaaa »

Ik schrijf op zich ook wel op een forum (twee zelfs) waar veel besproken wordt, maar die hoofdpijn had ik gewoon nooit eerder gehoord. Het is ook wel logisch achteraf: veel bloed verloren, weinig slapen, een heftige verandering.. Ik heb van minder hoofdpijn gehad. ;)
kitten

Bericht door kitten »

Had je een ruggenprik? Daarbij ken ik hoofdpijn naderhand wel als klacht namelijk. Da's zo'n bijwerking die ze je eigenlijk horen te vertellen, omdat hij best vaak voorkomt.
lunaaa

Bericht door lunaaa »

kitten schreef:Had je een ruggenprik? Daarbij ken ik hoofdpijn naderhand wel als klacht namelijk. Da's zo'n bijwerking die ze je eigenlijk horen te vertellen, omdat hij best vaak voorkomt.
Nee, geen ruggenprik gehad. Wel narcose ivm de placenta die niet wilde. Volgens mij is dat ook best troep..
kitten

Bericht door kitten »

Ja, kan ook nare klachten geven. :(
Sabrina

Bericht door Sabrina »

Als ik jullie zo hoor, geloof ik dat ik straks maar vaak reality checks ga doen met hoe ik me voel en of dat normaal is. Ik kan me trouwens ook niet herinneren dat er verteld is dat je hoofdpijn kunt houden na een ruggenprik... Goed om te weten.

Intussen moet ik zeggen dat baby er van mij wel heel erg uit mag. Die buik zit in de weg, ik zou hem het liefst de komende vier weken af en toe bij Romanticide parkeren om gewoon heel even normaal te kunnen bewegen. Dinsdag weer controle en laatste echo, dus laatste keer baby kijken voordat BabyDraak naar buiten komt! :willhaben:
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Sabrina

Bericht door Sabrina »

Yay, baby is er helemaal klaar voor, doet het perfect (aldus gynaecoloog), dus nu afwachten tot 'ie naar buiten besluit te komen! En mooie 3d-plaatjes van baby gekregen ook nog.
:inluv:
Peter^
Contacteer:

Bericht door Peter^ »

Spannend Sabrina: Succes
Geniet van de positieve momenten.
Crownless

Bericht door Crownless »

Ik ben mijn baby even beu. Hij is echt heel awesome, heeft de leukste lach ooit en is de schattigste ontdekkingsreiziger die ik ken. Maar de laatste tijd slaapt hij weinig overdag, is er geen peil op te trekken wanneer hij wil eten, waardoor ik me een stand-by melkfabriek voel, boertjes laten is een crime en valt hij al helemaal niet in slaap.

Maar wat me nog het meest gestolen kan worden is de reactie van totaal vreemden. Ik mis praten met volwassenen. Ik voel me echt life support system voor baby. Ik kom niet meer toe aan lezen of schrijven, en soms niet eens meer aan wat eten of slapen. Mijn goth, wat mis ik slapen.
Maar goed, dat je nog net niet over je wallen struikelt achter de kinderwagen, en letterlijk de eerste volwassene die je tegen komt nog net niet de kinderwagen induikt. En begint te kirren dat het zo'n heerlijk ventje is. Ik wilde ter plekke dat ze overreden zou worden door een bus.
In plaats daarvan, perste ik er een glimlach uit. Tenslotte sliep Knul ein-de-lijk. "Ja, als hij eenmaal slaapt wel."
Top tip voor alle volwassenen die nog net niet kinderwagens induiken om te kirren over een baby: als dat gezegd wordt, stem dan in, knik zwijgend, of loop langzaam achteruit en werp chocola richting de vermoeide dame. Zeg dan niet: ach, dat hoort erbij.
Je zou voor minder wensen dat er een piano uit de lucht kwam vallen op een persoon.

Ondertussen is het in huize Crownless en Bryan rustig. Na poging 6 om Knul te laten slapen. Knul is namelijk de oger variant van de prinses op de erwt: de prins met de gasbelletjes. Zijne hoogheid kan niet slapen tot alle 35 boertjes eruit zijn geklopt, en de 14 scheten eruit zijn geknetterd. Borst of fles? Er zit altijd lucht in dat lijf. En ja, ik heb al vanalles geprobeerd qua houdingen, ja, ik let op mijn dieet, nee, ik ga geen homeopathische meuk erin gooien. En adviezen ben ik al helemaal beu. Als ik advies wil, vraag ik het wel. Voor nu vind ik het vooral kut.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Plaats reactie