OV-chipkaart (geen gezwets)
Re: OV-chipkaart (geen gezwets)
k heb ff uitgerekend
wij zijn globaal gerekend zo'n 500 euro per jaar meer kwijt !!!! (als we een ovchip gebruiken voor alle trajecten )
blij dat dr weer een auto aankomt !
**volgens mij heb ik reden genoeg om te klagen ! **
wij zijn globaal gerekend zo'n 500 euro per jaar meer kwijt !!!! (als we een ovchip gebruiken voor alle trajecten )
**volgens mij heb ik reden genoeg om te klagen ! **
- tessie
- Contacteer:
Ja das wel veel geld. Vervelend voor jullie zeg. Maar het heeft zo weinig nut om er hier over te blijven klagen he.. Kan je beter achter je eerdere klachten aangaan, vragen waarom je nog geen reactie hebt gekregen enzo..
heey duhh denk je nou echt dat ik dat nog niet gedaan heb ???????????????????????????????
- tessie
- Contacteer:

omdat je er vanuit gaat dat ik nix doetessie schreef:Ja das wel veel geld. Vervelend voor jullie zeg. Maar het heeft zo weinig nut om er hier over te blijven klagen he.. Kan je beter achter je eerdere klachten aangaan, vragen waarom je nog geen reactie hebt gekregen enzo..
- tessie
- Contacteer:
Ik ga er niet vanuit dat je niks doet. Ik ga er vanuit dat je heel veel klaagt. Weet ik veel dat je dat dan ook nog op de goede plekken doet. Ik kan toch niet ruiken wat jij allemaal doet.
dit is een topic over de ov .. waar je mag klagen !
dus dat doe ik dan ook
en terecht !!
en natuurlijk weet jij niet wat ik doe
maar er van uit gaan dat ik een sufkut ben die alleen maar klaagt vind ik wat overdreven...
maargoed whatever
dus dat doe ik dan ook
en terecht !!
en natuurlijk weet jij niet wat ik doe
maar er van uit gaan dat ik een sufkut ben die alleen maar klaagt vind ik wat overdreven...
maargoed whatever

Wat heb jij voor auto dattie minder dan 500 euro per jaar kost? Verzekering, wegenbelastig, brandstof, grote beurt, apk.....oeps2 schreef:
Tenzij je oldtimer gaat rijden en heel weinig kilometers maakt. Maar een beetje tank benzine ben ik al snel 30 euro per keer kwijt. Als ik elke maand tank is dat toch al 12 x 30 = 360 euro per jaar.....
- Dreamer74
Denk dat je idd geen auto rijdt voor €500 per jaar...dat is gemiddeld 42 euro per maand... als je 1 keer tankt ben je dat al kwijt.. en dan heb je nog geen wegenbelasting, verzekering, APK, reparaties, onderhoud en dergelijke...
OV is niet voor iedereen even handig.. maar weet bijna wel zeker dat een auto niet goedkoper is dan OV... en als je het niet eens bent met het OV... dan is er nog de fiets...
OV is niet voor iedereen even handig.. maar weet bijna wel zeker dat een auto niet goedkoper is dan OV... en als je het niet eens bent met het OV... dan is er nog de fiets...

Don't judge a book by it's cover... discover what you can do with the book.. 
The best way to make your dreams come true is to wake up....

- kitten
Nee, het OV kost haar nu 500 euro per jaar méér dan voor de chipkaart. Het kost geen 500, maar 500 meer.
- Dreamer74
Dan nog zal het niet veel schelen.. gemiddeld kost een auto 150 euro per maand... 

Don't judge a book by it's cover... discover what you can do with the book.. 

- eireann
- Site Admin
Lekker een autotje oeps
Ik vind de ovchip vreselijk handig, afgelopen zaterdag overal in en uit en in en uit zonder dat de strippen op raakte of ik hoefte te zien hoe laat het was ed.
Maar als het zo veel duurder kan worden als gezin snap dat het zuur is zeg... jeetje...

Ik vind de ovchip vreselijk handig, afgelopen zaterdag overal in en uit en in en uit zonder dat de strippen op raakte of ik hoefte te zien hoe laat het was ed.
Maar als het zo veel duurder kan worden als gezin snap dat het zuur is zeg... jeetje...
**Self Rescuing Princess**
Hier bij connexxion hebben we de dalkaartjes, na negen uur smorgens kan je voor 2,50 euro van beginpunt van de lijn tot eindpunt van de lijn reizen. Dus of ik nu naar dochter in Hoorn ga, of naar vriendin in Wieringewerf, of Den Oever, het kost me altijd 2,50. Zeker als ik naar Hoorn ga, kan ik echt niet goedkoper reizen (tenzij ik zou fietsen of lopen).
In tijd en kilometers scheelt het natuurlijk nogal, of ik nu naar Den Oever ga of naar Hoorn (ongeveer een uur in reistijd met bus). Ik denk dus dat ik met de ov chipkaart, die als ik het goed begrijp, per reistijd rekent, echt weel hel erg veel duurder uit zal zijn. En daarmee wordt auto weer aantrekkelijker.
Edit:
Even gecheckt: 7,25 euro!! dat scheelt me dus 10 euro (ik moet ook weer naar huis) als ik even dagje naar mijn dochter wil. Zo krijgen we mensen vast wel uit de auto en in het openbaar vervoer!!
In tijd en kilometers scheelt het natuurlijk nogal, of ik nu naar Den Oever ga of naar Hoorn (ongeveer een uur in reistijd met bus). Ik denk dus dat ik met de ov chipkaart, die als ik het goed begrijp, per reistijd rekent, echt weel hel erg veel duurder uit zal zijn. En daarmee wordt auto weer aantrekkelijker.
Edit:
Even gecheckt: 7,25 euro!! dat scheelt me dus 10 euro (ik moet ook weer naar huis) als ik even dagje naar mijn dochter wil. Zo krijgen we mensen vast wel uit de auto en in het openbaar vervoer!!
- kitten
Maar ze zullen met die chipkaart op den duur toch ook wel zulke acties gaan bedenken?
- pluis
Idd, kitten 
Waarom zou met de invoering van de ov chipkaart er geen dalkaartje meer bestaan?
Er kunnen allerhande reisproducten op een ov chipkaart staan, en ik heb nergens gezien of gelezen dat dit soort speciale actie straks niet meer plaatsvinden.

Waarom zou met de invoering van de ov chipkaart er geen dalkaartje meer bestaan?
Er kunnen allerhande reisproducten op een ov chipkaart staan, en ik heb nergens gezien of gelezen dat dit soort speciale actie straks niet meer plaatsvinden.