Baby kletspraat
- Daantje
- Contacteer:
Re: Baby kletspraat
Gefeliciteerd met jullie draak van een dochter! ♥
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
- juffie
- Site Admin
- Sabrina
Thanks voor alle felicitaties! Lief!! 

"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
- kitten
Zelfs bij je 5e zwangerschap kun je nog leren. Mijn grootste klachten elke zwangerschap waren vermoeidheid, bekkenpijn en maagzuur. Dat hele "tweede trimester barst je van de energie" had ik nog nooit meegemaakt. En bij bloedafname bleek dan vaak wel een ijzer tekort, maar de staaltabletten hadden alleen een nare invloed op mijn stoelgang helaas. Nu heb ik een vroedvrouw die zei dat ze tóch mijn bloed wilde checken. Bleek ik een zwaar vitamine D tekort en een vitamine B12 tekort te hebben! Sinds 5 weken slik ik supplementen en sinds een week merk ik dat ze echt gaan werken. Afgelopen weekend had ik 2 volle dagen beurs gedraaid en zondagavond nog een etentje. Normaal gesproken zou ik dat etentje op het laatste moment geskipt hebben en waarschijnlijk naar huis gebeld voor hulp met afbreken van de stand. Nu heb ik dat zelf gedaan én ben daarna nog naar het etentje geweest, bij 24 weken zwanger en 27 graden buiten.
De vraag is nu echt, hoe lang liep ik al met deze tekorten? Volgens mij is voorgaande zwangerschappen steeds alleen mijn ijzer gecontroleerd. Vitamines zijn blijkbaar niet standaard om te controleren. Maar ik ben nu zo blij!
Jammer van het warme weer, dat ik nog steeds maar tot 12 uur hooguit op kantoor kan werken (bovenverdieping). Maar blij met deze energie boost zeg! Wauw! Dus nu roep ik tegen alle vermoeide zwangeren dat ze hun vitamines moeten laten nakijken! 

De vraag is nu echt, hoe lang liep ik al met deze tekorten? Volgens mij is voorgaande zwangerschappen steeds alleen mijn ijzer gecontroleerd. Vitamines zijn blijkbaar niet standaard om te controleren. Maar ik ben nu zo blij!

- eireann
- Site Admin
- Ravelijne
@kitten Wat super dat je daar toch nog achter gekomen bent! We denken soms ook gewoon te snel 'hoort erbij', terwijl er gewoon een simpele oplossing is. Geniet van je energie.
- Jezebel
Wow, dat ga ik onthouden! Fijn dat het helpt, energie hebben is fijn!
There's a room inside your gut
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin
Maria Mena ~ Secrets
let no daylight enter in
and the punishment begin
Maria Mena ~ Secrets
- kitten
Ook buiten zwangerschap om kan het de moeite zijn om te checken, Jezebel!
- Jezebel
Net bij de huisarts geweest ivm vermoeidheidsklachten, en morgen bloedprikken om een lijst van een half a4tje aan dingen te laten checken. Bloeddruk was het niet, dus ik hoop dat hier wat uitkomt...
let no daylight enter in
and the punishment begin
Maria Mena ~ Secrets
let no daylight enter in
and the punishment begin
Maria Mena ~ Secrets
- kitten
Wanneer krijg je de uitslag?
- eireann
- Site Admin
Mijn ijzer is gestegen, vitamine B 6 en 12 zijn ok, schildklier is ook goed., alleen vitamine D is aan de lage kant, die ga ik weer bijslikken
**Self Rescuing Princess**
- Jezebel
Klinkt best wel oke, Anne!
Ik krijg woensdag de uitslag, ben benieuwd. Vandaag weer de hele dag licht in mijn hoofd (maar ik zit vreselijk offtopic, haha)
On topic: onze eigenlijk-net-niet-meer-bamy besloot van de week dat ze ook loslopen wel durft, na eindeloos achter de loopkar geoefend te hebben. Nu gaat ze superschattig los de hele kamer door
Ik krijg woensdag de uitslag, ben benieuwd. Vandaag weer de hele dag licht in mijn hoofd (maar ik zit vreselijk offtopic, haha)
On topic: onze eigenlijk-net-niet-meer-bamy besloot van de week dat ze ook loslopen wel durft, na eindeloos achter de loopkar geoefend te hebben. Nu gaat ze superschattig los de hele kamer door

let no daylight enter in
and the punishment begin
Maria Mena ~ Secrets
let no daylight enter in
and the punishment begin
Maria Mena ~ Secrets
- Voleuse
Klinkt raar, maar ik hoop dat er wat uit komt Jezebel! Vermoeidheidsklachten kunnen soms zo niet-zeuren-er-is-niets-aan-de-hand voelen maar toch zijn ze eigenlijk super vervelend!
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
- kitten
Ja en dat besef je pas écht als je je energie weer terug hebt. Hoe heftig dat is!