Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!
- eireann
- Site Admin
Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!
He gefeliciteerd thaliya! 'inhaleren' moet invallen zijn denk ik? Het begin is er weer!
**Self Rescuing Princess**
- Ravelijne
- Voleuse

Nee serieus, gefeliciteerd

I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
- thaliya
Ik ben ook erg blij met de secundaire arbeidsvoorwaarden
Ik bedoelde inderdaad invallen
Dank, allemaal!

Ik bedoelde inderdaad invallen

Dank, allemaal!
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
- lunaaa
Gefeliciteerd!!
Ik heb donderdag weer een sollicitatiegesprek.. Zou toch echt wel heel fijn zijn om voor de vakantie nog even werk te vinden voor volgend schooljaar. Zo niet dan komt het ook wel goed, maar toch..
Ik heb donderdag weer een sollicitatiegesprek.. Zou toch echt wel heel fijn zijn om voor de vakantie nog even werk te vinden voor volgend schooljaar. Zo niet dan komt het ook wel goed, maar toch..
- thaliya
Succes!
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
lunaaa, succes vandaag
- thaliya
Hoe ging het?
- lunaaa
Op zich was het een leuk gesprek, maar ik ben het niet geworden. En daar heb ik best een rotgevoel aan over gehouden, vanwege de manier waarop.
Ik studeer komend jaar pas af. Nu heb ik wel al een bevoegdheid voor een ander vak, dus op zich is dat voor veel scholen geen probleem. Maar ik snap natuurlijk als geen ander dat een bevoegd docent de voorkeur heeft. Dus toen ik vanmiddag werd gebeld dat ze iemand hadden aangenomen die al klaar was met de opleiding, had ik daar alle begrip voor. Gisteren voor mijn gesprek, kwam ik echter een studiegenoot tegen. Net zo bevoegd als ik (kortom: andere lerarenopleiding afgerond, nog bezig met Nederlands. Ik ben zelfs iets verder met mijn studie dan zij, maar okee. Toen ik dus een paar uur na het telefoontje las dat zij is aangenomen, was ik wel even van slag. Want zij is helemaal niet klaar met de opleiding! En ik ken haar, zij zal daar niet over hebben gelogen. Dus óf er is een miscommunicatie tussen hen geweest, óf die man was niet eerlijk tegen mij. En in dat geval: waarom hebben ze me dan niet aangenomen? Ik werd er in ieder geval heel onzeker van.
Ik studeer komend jaar pas af. Nu heb ik wel al een bevoegdheid voor een ander vak, dus op zich is dat voor veel scholen geen probleem. Maar ik snap natuurlijk als geen ander dat een bevoegd docent de voorkeur heeft. Dus toen ik vanmiddag werd gebeld dat ze iemand hadden aangenomen die al klaar was met de opleiding, had ik daar alle begrip voor. Gisteren voor mijn gesprek, kwam ik echter een studiegenoot tegen. Net zo bevoegd als ik (kortom: andere lerarenopleiding afgerond, nog bezig met Nederlands. Ik ben zelfs iets verder met mijn studie dan zij, maar okee. Toen ik dus een paar uur na het telefoontje las dat zij is aangenomen, was ik wel even van slag. Want zij is helemaal niet klaar met de opleiding! En ik ken haar, zij zal daar niet over hebben gelogen. Dus óf er is een miscommunicatie tussen hen geweest, óf die man was niet eerlijk tegen mij. En in dat geval: waarom hebben ze me dan niet aangenomen? Ik werd er in ieder geval heel onzeker van.

- eireann
- Site Admin
Oh dat is wel vervelend ja... Ook omdat het misschien kinderachtig voelt om er nog achter aan te bellen (zo zou het voor mij voelen iig).
Nog andere ijzers in het vuur?
Nog andere ijzers in het vuur?
**Self Rescuing Princess**
- lunaaa
Ik heb gisteren nog iets verstuurd en er kwam vandaag weer een vacature online, maar ik ben de komende week (heel onhandig getimed) op vakantie, terwijl het de laatste schoolweek is. Ik neem wel m'n laptop mee, dan eventueel maar een gesprek via skype voeren ofzo.
Bellen ga ik inderdaad niet doen. Ik win er niks mee.
Bellen ga ik inderdaad niet doen. Ik win er niks mee.
- Ravelijne
Miscommunicatie is goed mogelijk. Maar als dat het niet is dan ligt het ook niet aan jou. Als jullie vrijwel gelijk zijn qua kwalificaties (wat ik ongeveer uit je verhaal begrijp), dan moet iemand op een gegeven moment een muntje opgooien. Misschien klikte het net iets beter met die andere persoon, of bleken ze een gezamenlijke kennis te hebben, of misschien hebben ze letterlijk een muntje opgegooid. Ik zou me er niet op blindstaren maar idd gewoon doorgaan met solliciteren.
Effe nog één ding waar ik aan denk, heb je verteld dat je recent een kindje hebt gekregen? Men mag niet discrimineren wat betreft moederschap, maar het gebeurt in de praktijk vaak wel. Zeker als de kindjes nog erg jong zijn of als ze verwachten dat er nog meer kindjes gaan komen.
Effe nog één ding waar ik aan denk, heb je verteld dat je recent een kindje hebt gekregen? Men mag niet discrimineren wat betreft moederschap, maar het gebeurt in de praktijk vaak wel. Zeker als de kindjes nog erg jong zijn of als ze verwachten dat er nog meer kindjes gaan komen.
- lunaaa
Ja, dat heb ik wel laten vallen. Maar als het dat al zou zijn dan zijn het eikels (en wil ik er dus niet werken) en het valt nooit hard te maken. Het zal inderdaad wel gewoon niets bijzonders zijn geweest..Ravelijne schreef:Miscommunicatie is goed mogelijk. Maar als dat het niet is dan ligt het ook niet aan jou. Als jullie vrijwel gelijk zijn qua kwalificaties (wat ik ongeveer uit je verhaal begrijp), dan moet iemand op een gegeven moment een muntje opgooien. Misschien klikte het net iets beter met die andere persoon, of bleken ze een gezamenlijke kennis te hebben, of misschien hebben ze letterlijk een muntje opgegooid. Ik zou me er niet op blindstaren maar idd gewoon doorgaan met solliciteren.
- Pien
Wat jammer Lunaa.
Kan me voorstellen dat je je daar even onzeker over voelt als je dat zo leest.
Ik zou inderdaad doorgaan met solliciteren en dit niet persoonlijk oppakken.
Succes! Hopelijk lezen we snel dat je droombaan gevonden is.
Kan me voorstellen dat je je daar even onzeker over voelt als je dat zo leest.
Ik zou inderdaad doorgaan met solliciteren en dit niet persoonlijk oppakken.
Succes! Hopelijk lezen we snel dat je droombaan gevonden is.