eireanne schreef:Ik heb al een tijdje over dit draadje nagedacht, want de situatie zoals jij beschrijft gaat in mijn hoofd van 'ja geil' naar 'nee getver' en dan zo lekker heen en weer als een tennisbal in een prof wedstrijd...
Ik denk dat die onduidelijkheid er nog zit omdat ik nooit in een relatie ben geweest waar zo iets zou kunnen gebeuren. In de relatie waar ik het op basis van gevoel had willen en kunnen doen kon en gebeurde het eigenlijk niet. Te weinig tijd en te veel storende factoren die er voor zorgde dat er geen ruimte was voor veel nazorg. Daar was wel iets tijd voor, maar niet de tijd die ik nodig denk te hebben om weer te functioneren na zoiets. Ook woonde hij ver weg en als we elkaar zagen speelden we. Voor dit soort acties heb ik een regelmatiger contact en intenser contact nodig dan msn, zelfs als dat dagelijks was.
In de speel-relaties -alleen spel in publieke ruimtes- was er uberhaupt niet genoeg tijd voor aftercare, maar ook niet genoeg vertrouwen. Dat was meer het kriebelen van een jeuk zeg maar.
Ik broed nog even verder op een nieuw topic over nazorg, ben benieuwd wat anderen daar in nodig hebben en verwachten/krijgen en of D's en s's daar het zelfde in staan.
*ziet eireanne als een broedse kip op een nest zitten*
Mijn eerste reactie was om te reageren op wat je zegt, maar ik wacht geduldig op je 'legsel'.
Wat hier kan én in een nazorg-topic is dat ik wel denk dat het voor mij heel belangrijk is om ná het spel het 'muurtje' steen voor steen terug op te bouwen. Misschien gek gesteld, maar vijf minuten breekwerk, vergt minstens tien minuten bouwwerk. Of een uur zo breken betekent twee uur opbouwen.
Dat zal vast vor iedereen anders zijn. Ik kan ook best bedenken dat iets in spelvorm gebeurde, maar juist in dit deel zit ik zo diep in mijn gevoel en kwetsbaarheid. Dat is niet een rolletje spelen, sub willen zijn, weten dat hij het niet meent...
Dit is die grens van sub voelen, grens van angst-is dit nog wel spel?- , angst omdat hij zo anders klinkt...
Met mijn gevoel, zo kwetsbaar en puur, raakt hij me dus ook intens. Intens breken vergt intensief opbouwen.
Na de eerste keer heb ik hem gemaild en iets uit mijn verleden verteld. Iets dat dusdanig geraakt zou kunnen worden dat het niet positief verloopt. Dus ik heb wat woorden/uitspraken gemaild die nooit gezegd mogen worden. Niet zomaar, niet als grapje, niet in een spel en zeker niet in zo'n breekbare fase van een spel!
Die zouden mij knakken, breken op dusdanige wijze dat ....nouja...zou niet best zijn.
Edit: ik pieker nog over dat sterk zijn/te sterk zijn. Ik wil er zo graag wat op zeggen, maar kom er nog niet uit.
Anne, is er nog een plekje vrij op de nestplank??