Ageplay..
- Mack
Re: Ageplay..
Ja, jullie zijn wel cute samen. :icon_biggrin:
Dit is echt iets dat ik prima zou vinden als het vanuit een toekomstige sub een verlangen is. Maar het is niet mijn primaire kink.
Dit is echt iets dat ik prima zou vinden als het vanuit een toekomstige sub een verlangen is. Maar het is niet mijn primaire kink.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Ik ben geen ageplayer, maar dit is een geval van YKINMKBKNQDFJKHQJKLNJKQLMDFJIQLJFBHOQJHB...of zoiets (ik kan die afkorting maar niet onthouden). In elk geval: doe gerust...ik ben zelf ook raar. Alleen op een andere manier. 
Een expliciet spel heb ik nog niet gezien, maar eerlijk gezegd wil ik dat ook niet zien (gelukkig hoeft dat ook niet). Ik vrees dat het op mijn lachspieren zou werken, en ik heb wel genoeg empathie om te begrijpen dat ageplayers niet op dat soort reactie zitten te wachten.

Een expliciet spel heb ik nog niet gezien, maar eerlijk gezegd wil ik dat ook niet zien (gelukkig hoeft dat ook niet). Ik vrees dat het op mijn lachspieren zou werken, en ik heb wel genoeg empathie om te begrijpen dat ageplayers niet op dat soort reactie zitten te wachten.

Waar denk je dan aan als je het over "zo'n spel" hebt eigenlijk? Want een meisje in een kort rokje dat vervelend is geweest en daarom over de knie wordt genomen en een spanking krijgt, valt ook onder ageplay (denk ik althans). Zou je dat ook niet willen zien?
ik denk net als boefje dat ageplay in allerlei vormen en gradaties voorkomt..
Vanuit mijzelf heb ik twee vormen waarin ik met ageplay bezig kan zijn..
Als eerste is er de 'gewone, dagelijkse' vorm.. Dat is eigenlijk een beetje mijn basis.. Ik heb dan wel wat 'kinderachtige' trekjes, bijv dat ik graag mijn knuffel bij me heb, dat mijn beleving van gewone dingen wat intenser wordt.. (bv het zien van een koe in de wei) en bite is dan ook 'Pappie, en ik zijn kleintje.
Maar ik ben nog prima in staat om alleen te reizen, een normaal gesprek te voeren, kortom om normaal te functioneren. Deze vorm is denk ik ook gewoon een deel van mijn 'ik'. Ben nou eenmaal gek op knuffels, op kleurtjes enz
. In deze vorm kan ik ook wel een (harder) spel hebben waarbij idd uitroepen als 'pappa au!' kunnen voorkomen..
Dan is er nog de vorm waarin ik mezelf veel meer kan verliezen als kleintje.. Ik voel me dan echt weer jong en gedraag me dan ook wel anders geloof ik. In deze vorm wordt het wel lastiger om een normaal gesprek te voeren of om eten te koken ofzo. 'zomaar' straf is voor mij ook totaal ondenkbaar in zo'n geval net als seks trouwens.. Straf zou best kunnen maar dan moet het wel verdiend zijn. En passen bij de fout die ik maakte.. Op een bdsm-feest zul je mij ook niet in die vorm vinden, onlangs hadden we een meet via een ageplayforum, dan weer wel.
Ageplay is voor mij echt een stukje van mijn persoontje.. Ik heb bv ook echt niet iemand anders nodig, kan prima in mijn uppie ageplayen.. Dan ga ik bv lekker sprookjes luisteren en kleuren..
Vanuit mijzelf heb ik twee vormen waarin ik met ageplay bezig kan zijn..
Als eerste is er de 'gewone, dagelijkse' vorm.. Dat is eigenlijk een beetje mijn basis.. Ik heb dan wel wat 'kinderachtige' trekjes, bijv dat ik graag mijn knuffel bij me heb, dat mijn beleving van gewone dingen wat intenser wordt.. (bv het zien van een koe in de wei) en bite is dan ook 'Pappie, en ik zijn kleintje.
Maar ik ben nog prima in staat om alleen te reizen, een normaal gesprek te voeren, kortom om normaal te functioneren. Deze vorm is denk ik ook gewoon een deel van mijn 'ik'. Ben nou eenmaal gek op knuffels, op kleurtjes enz

Dan is er nog de vorm waarin ik mezelf veel meer kan verliezen als kleintje.. Ik voel me dan echt weer jong en gedraag me dan ook wel anders geloof ik. In deze vorm wordt het wel lastiger om een normaal gesprek te voeren of om eten te koken ofzo. 'zomaar' straf is voor mij ook totaal ondenkbaar in zo'n geval net als seks trouwens.. Straf zou best kunnen maar dan moet het wel verdiend zijn. En passen bij de fout die ik maakte.. Op een bdsm-feest zul je mij ook niet in die vorm vinden, onlangs hadden we een meet via een ageplayforum, dan weer wel.
Ageplay is voor mij echt een stukje van mijn persoontje.. Ik heb bv ook echt niet iemand anders nodig, kan prima in mijn uppie ageplayen.. Dan ga ik bv lekker sprookjes luisteren en kleuren..
ik vind dit heel fascinerend om te lezen. Op zich heb ik zelf, denk ik, niet echt wat met ageplay, maar toch intrigeert het me op 1 of andere manier wel. Weet niet goed hoe ik het moet uitleggen.
Aan de andere kant.... het stoute schoolmeisje heb ik ook wel eens gespeeld en dat is dan toch ook wel weer een vorm van....
Ik blijf dit draadje met belangstelling lezen.
Aan de andere kant.... het stoute schoolmeisje heb ik ook wel eens gespeeld en dat is dan toch ook wel weer een vorm van....
Ik blijf dit draadje met belangstelling lezen.
Ik vind ageplay erg boeiend in al haar aspecten. Ik herkende eigenlijk al vrij vroeg als Dom een zekere 'vaderlijke' en zorgzame kant in me. Die was er gewoon altijd al dus. Ik heb het ook altijd fijn gevonden om een mentor-rol te hebben of een leraar te zijn die zijn meisje van alles bijbrengt. Heerlijk!
Mijn eerste serieuze D/s-relatie in het echt gaf al een zekere ageplay lading aan onze omgang. Ik herinner me nog als de dag van gisteren hoe ze, vastgebonden aan een schrikhek op een verlaten industrieterrein, me aankeek met betraande ogen en vroeg: "Mag ik u Papa noemen?". Dat ging diep! Sindsdien is DaddyDom/ageplay in meerdere en mindere mate aanwezig geweest in mijn relaties. Die kant is bij mij vrij gemakkelijk te triggeren en ik val sterk op het meisjesachtige in een sub.
Tot nu toe heb ik één relatie gehad met een sub die een heel sterke 'inner child' had en die dus ook echt regressief was, of, met andere woorden, letterlijk kind *werd* en zich helemaal zo ging gedragen, andere klank van haar stem, andere woordenschat, andere interesses en gevoeligheden. Heel bijzonder was dat. En ik vond het heerlijk hierin mee te gaan. Om haar op schoot te nemen, verhaaltjes voorlezen etc.
Overigens merk ik dat in deze thread met ageplay verschillende dingen bedoeld lijken te worden. Enerzijds DaddyDom/littlegirlsub wat op zichzelf helemaal niets met leeftijd te maken hoeft te hebben maar meer met een bepaald soort omgang tussen Dom en sub (zorg, koestering, opvoeding van de sub staan centraal). Vervolgens ageplay waarmee vaak bedoeld wordt dat er wel en bewust een rollenspel gespeeld wordt, al of niet sexueel, waarbij één of beide partners een andere leeftijd spelen dan ze werkelijk hebben. En dan tenslotte regressie, wat geen rollenspel meer is maar een soort overgang van de persoon in een childlike state die als heel echt ervaren wordt. Een andere persoonlijkheid dus.
Mijn eerste serieuze D/s-relatie in het echt gaf al een zekere ageplay lading aan onze omgang. Ik herinner me nog als de dag van gisteren hoe ze, vastgebonden aan een schrikhek op een verlaten industrieterrein, me aankeek met betraande ogen en vroeg: "Mag ik u Papa noemen?". Dat ging diep! Sindsdien is DaddyDom/ageplay in meerdere en mindere mate aanwezig geweest in mijn relaties. Die kant is bij mij vrij gemakkelijk te triggeren en ik val sterk op het meisjesachtige in een sub.
Tot nu toe heb ik één relatie gehad met een sub die een heel sterke 'inner child' had en die dus ook echt regressief was, of, met andere woorden, letterlijk kind *werd* en zich helemaal zo ging gedragen, andere klank van haar stem, andere woordenschat, andere interesses en gevoeligheden. Heel bijzonder was dat. En ik vond het heerlijk hierin mee te gaan. Om haar op schoot te nemen, verhaaltjes voorlezen etc.
Overigens merk ik dat in deze thread met ageplay verschillende dingen bedoeld lijken te worden. Enerzijds DaddyDom/littlegirlsub wat op zichzelf helemaal niets met leeftijd te maken hoeft te hebben maar meer met een bepaald soort omgang tussen Dom en sub (zorg, koestering, opvoeding van de sub staan centraal). Vervolgens ageplay waarmee vaak bedoeld wordt dat er wel en bewust een rollenspel gespeeld wordt, al of niet sexueel, waarbij één of beide partners een andere leeftijd spelen dan ze werkelijk hebben. En dan tenslotte regressie, wat geen rollenspel meer is maar een soort overgang van de persoon in een childlike state die als heel echt ervaren wordt. Een andere persoonlijkheid dus.
- Daantje
- Contacteer:
De grens tussen daddydom en ageplay is heel erg dun. Vind het niet zo vreemd dat die dingen hier tezamen worden besproken.
Ik heb ooit eens gelezen over een ageplay koppel waar niet het oudere maar juist het jongere karakter de dom was. Omgekeerde wereld dus. Denkdaarbij aan prinsesje petronella achtige verschijnselen. Mijn ding is het niet, maar ik vind het een erg leuke insteek om over te lezen.
Ik heb ooit eens gelezen over een ageplay koppel waar niet het oudere maar juist het jongere karakter de dom was. Omgekeerde wereld dus. Denkdaarbij aan prinsesje petronella achtige verschijnselen. Mijn ding is het niet, maar ik vind het een erg leuke insteek om over te lezen.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Het is natuurlijk niet *Vreemd* dat ageplay en DaddyDom hier in één topic samen worden besproken. Maar het is wel zinnig om het onderscheid te maken. Want hoewel DaddyDom en ageplay op zichzelf best tegelijk aanwezig kunnen zijn bij sommige koppels, zijn er ook genoeg mensen die zich met DaddyDom/littlegirlsub bezig houden maar absoluut niets willen weten van ageplay, terwijl er omgekeerd ongetwijfeld mensen zijn die van ageplay houden maar die weinig op hebben met DaddyDom/littlegirlsub, maar het eerder als een kinky of geil rollenspel zien bijvoorbeeld. De invalshoek is dan wel aardig verschillend.
Het spanken zelf valt voor mij gewoon onder sadomasochisme...en een beetje vernedering. Het is voornamelijk dat rollenspel dat het IMO tot een ageplay maakt. Dat wat tippi en Zarath beschrijven, zeg maar.Boefje schreef:Waar denk je dan aan als je het over "zo'n spel" hebt eigenlijk? Want een meisje in een kort rokje dat vervelend is geweest en daarom over de knie wordt genomen en een spanking krijgt, valt ook onder ageplay (denk ik althans). Zou je dat ook niet willen zien?
Ik doe niet zozeer aan age-play, alswel dat er sprake is van een age-difference.
en dat leidt dan weer tot situaties die geduid zouden kunnen worden als lijkend op age-play.
Het voelt voor mij in deze situatie zeer gepast om de vaderlijke rol op te nemen,
om uit te leggen, om de les te lezen en om te sturen.
Maar, ik zou niets kunnen beginnen met een onnozel, onwetend en kinderlijk kind.
Niet in een spel en niet in een relatie.
(en ik geloof eigenlijk ook niet in de scheiding tussen spel en relatie)
Zonder een wezenlijk leeftijdsverschil is het mij teveel een spel,
en daar houd ik niet van.
en dat leidt dan weer tot situaties die geduid zouden kunnen worden als lijkend op age-play.
Het voelt voor mij in deze situatie zeer gepast om de vaderlijke rol op te nemen,
om uit te leggen, om de les te lezen en om te sturen.
Maar, ik zou niets kunnen beginnen met een onnozel, onwetend en kinderlijk kind.
Niet in een spel en niet in een relatie.
(en ik geloof eigenlijk ook niet in de scheiding tussen spel en relatie)
Zonder een wezenlijk leeftijdsverschil is het mij teveel een spel,
en daar houd ik niet van.
Ik vind ageplay heel boeiend. Hoewel ik het nog steeds een beetje raar vind.
Age-play is erg fascinerend. Ik zal het alleen kunnen als rollenspel denk ik, niet als vaste mal voor een D/s.
Is dat trouwens beledigend tegenover age-players... Als je zegt dat je hun lifestyle wel leuk vind als afwisseling?
Ik hoop het niet... Want ik bedoel het niet beledigend. Ik zie het mezelf alleen niet continu doen in een D/s.
@ tipi & bites,
Is er altijd iets van jullie ageplay te merken? Als in, ook als jullie gezellig koffiedrinken en praten over de week?
Of is het alleen iets voor spel?
Ik ben nieuwsgierig.
Age-play is erg fascinerend. Ik zal het alleen kunnen als rollenspel denk ik, niet als vaste mal voor een D/s.
Is dat trouwens beledigend tegenover age-players... Als je zegt dat je hun lifestyle wel leuk vind als afwisseling?
Ik hoop het niet... Want ik bedoel het niet beledigend. Ik zie het mezelf alleen niet continu doen in een D/s.
@ tipi & bites,
Is er altijd iets van jullie ageplay te merken? Als in, ook als jullie gezellig koffiedrinken en praten over de week?
Of is het alleen iets voor spel?
Ik ben nieuwsgierig.

- Daantje
- Contacteer:
Nou Janna, mij beledig je echt niet in mijn ageplayer zijn als je zegt dat je het zo eens af en toe doet voor de afwisseling of de lol. Er zullen er vast zijn die dat anders zien, maar ach die heb je in de gewone bdsm ook. De "lifestylers" die neerkijken op de "players", want die doen maar alsof en zijn geen echte bdsm-ers want...... affijn je zal vast wel voorbeelden kennen.
Hoe het bij Bite en tippi thuis is weet ik niet. Maar als je bij ons op de koffie zou komen dan zal je waarschijnlijk weinig merken. Als je al wat merkt, dan zal het iets subtiels zijn. Zo subtiel, dat ik niet eens een voorbeeld kan bedenken.
Hoe het bij Bite en tippi thuis is weet ik niet. Maar als je bij ons op de koffie zou komen dan zal je waarschijnlijk weinig merken. Als je al wat merkt, dan zal het iets subtiels zijn. Zo subtiel, dat ik niet eens een voorbeeld kan bedenken.

Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
ik denk dat Zarath wel een mooie omschrijving heeft gegeven van de verschillen tussen Daddydom, ageplay en regressie, dit zijn denk ik inderdaad de verschillende manieren die ik om me heen zie.
@JannaGrace: bij ons is het niet altijd duidelijk, en ik kan ook prima normaal functioneren en me gewoon volwassen gedragen. Echter is de kans dat je er bij ons iets van zou merken als je koffie komt drinken vrij groot. bv omdat ik bite vrij veel aanspreek met Pappie.
@JannaGrace: bij ons is het niet altijd duidelijk, en ik kan ook prima normaal functioneren en me gewoon volwassen gedragen. Echter is de kans dat je er bij ons iets van zou merken als je koffie komt drinken vrij groot. bv omdat ik bite vrij veel aanspreek met Pappie.
- Sabrina
Ik weet niet goed wat ik van ageplay vind. Wij hebben wel heel sterk iets met DaddyDom, maar vooral Romanticide heeft (zowel bij DaddyDom als bij ageplay) problemen met iets wat hier al meer langs kwam geloof ik: 't Feit dat je jezelf er aan moet herinneren dat 't een spel is, omdat 't anders net als incest kan voelen. Hoe het precies bij ons zit, weet ik zelf dan ook niet echt. Ik ben graag een klein meisje, zoek de warmte, bescherming en geborgenheid van Romanticide en mag ook graag m'n grote knuffel (van vroeger, die ik nog altijd heb) in m'n armen houden als ik me niet lekker voel of gewoon lekker klein en subbie wil zijn. De reden dat ik 't geen ageplay noem, is het 'play' aspect in ageplay. Het voelt voor mij niet alsof ik iets speel, ik speel niet bewust een kind of wat dan ook. Ik geniet er gewoon van om klein te zijn, en ik vind 't heel moeilijk dat precies te bestickeren. Mijn stem klinkt anders, ik reageer anders en ik schijn ook een hele andere blik in m'n ogen te hebben, maar ik zou niet weten waar dát dan weer onder valt :razz:.
Ik denk bovendien dat het leeftijdsverschil in onze relatie ook best een rol zou kunnen spelen. Romanticide is net 28 geworden, ik word bijna 19, dus we schelen ruim 9 jaar. Daardoor merk ik dat ik soms kan profiteren van zijn levenservaring, omdat hij sommige dingen gewoon al meegemaakt heeft en mij daarom vaak kan helpen. Dat i.c.m. het zorgzame, beschermende wat in zijn karakter zit, zorgt er wel voor dat ik hem als een soort vaderfiguur/grote broer-figuur kan zien, en dat vind ik ook prettig. Wij zijn het er echter wel over eens dat ik maar één vader heb, en dat is hij niet en wil hij niet zijn. Woorden als 'pa' en 'pappie' zal ik richting hem dus ook niet gebruiken, dat klopt voor ons gevoelsmatig niet.
Ik denk bovendien dat het leeftijdsverschil in onze relatie ook best een rol zou kunnen spelen. Romanticide is net 28 geworden, ik word bijna 19, dus we schelen ruim 9 jaar. Daardoor merk ik dat ik soms kan profiteren van zijn levenservaring, omdat hij sommige dingen gewoon al meegemaakt heeft en mij daarom vaak kan helpen. Dat i.c.m. het zorgzame, beschermende wat in zijn karakter zit, zorgt er wel voor dat ik hem als een soort vaderfiguur/grote broer-figuur kan zien, en dat vind ik ook prettig. Wij zijn het er echter wel over eens dat ik maar één vader heb, en dat is hij niet en wil hij niet zijn. Woorden als 'pa' en 'pappie' zal ik richting hem dus ook niet gebruiken, dat klopt voor ons gevoelsmatig niet.
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Ik heb er totaal niets mee, ik snap het ook niet...hoeft ook niet, ik kan me er gewoon totaal geen voorstelling van maken waarom iemand zich als klein meisje of jongetje zou willen gedragen, net als dat iemand graag een hondje is of pony..niets mis mee, maar niks voor mij