YEAH!! Ik ben ook fan van het boek. Ik heb de Engelse versie. Het maakt me zoveel liever voor mijn eigen lijf. Op 85kg voelde ik me dik. Nu met bijna 100kg draag ik wel die bikini en trek ik me niks aan van wat mensen zouden denken. Ik maakte me zorgen dat ik opmerkingen zou krijgen in het zwembad, maar die kreeg ik helemaal niet. Niemand boeit het iets, wat ik aan heb.
Ik ga nooit meer diëten. Ik ben er alleen maar zwaarder van geworden op de lange termijn. Ik ken ook niemand persoonlijk die met een dieet veel is afgevallen en sindsdien slank gebleven. Als diëten zouden werken, als het een kwestie was van wilskracht, dan zouden er veel meer slanke mensen zijn. Want dat ik gewoon zwak ben, dat wil een stemmetje in mijn hoofd gerust roepen. Maar dat iedereen zo zwak is...?
Het enige dat ik jammer vind, sinds dit boek en de bewustwording heb ik het er regelmatig over. Ik geef bijvoorbeeld aan dat ik geen kunst aan de muur wil of boeken in de kast, die het slanke schoonheidsideaal benadrukken, zoals veel fetisj foto's dat doen. Helaas vertaalt Dacrael dat naar onzekerheid. Ik krijg hem maar niet uitgelegd dat ik niet onzeker meer ben, juist niet. Dat ik me juist verzet tegen dat stomme ideaalbeeld! Niet omdat ze me onzeker maken, maar omdat ik ze oprecht stom vind.