WS valt af!
Re: WS valt af!
Maar suiker en kolhydraten zijn niet per definitie slecht: ook dat heb je nodig (al is dat anders voor jou misschien tessie). En dan kan je het beter van fruit hebben dan van veel andere (meer bewerkte) producten. Maar te veel is nooit goed, van niks, dus ook van fruit niet.
- tessie
- Contacteer:
Ik bedoelde het ook even losstaand van mijn koolhydratengeval trouwens hoor...
Maar zoals bij de weightwatchers wat ik jaaaaren geleden eens deed, weet ik dus nog dat je geen mango en banaan mocht. En later hoorde ik mensen dus over druiven ook nog.
Maar het suiker uit fruit is dus minder erg dan het suiker uit bijvoorbeeld cola? En wat is dan eigenlijk het verschil voor je lichaam? Word je van cola bijvoorbeeld eerder dik dan van (teveel) fruit? En wat is teveel? Als je meer dan die aanbevolen 2 stuks fruit eet? (hoeveel gewicht bedoelen ze daar eigenlijk mee?)
Maar zoals bij de weightwatchers wat ik jaaaaren geleden eens deed, weet ik dus nog dat je geen mango en banaan mocht. En later hoorde ik mensen dus over druiven ook nog.
Maar het suiker uit fruit is dus minder erg dan het suiker uit bijvoorbeeld cola? En wat is dan eigenlijk het verschil voor je lichaam? Word je van cola bijvoorbeeld eerder dik dan van (teveel) fruit? En wat is teveel? Als je meer dan die aanbevolen 2 stuks fruit eet? (hoeveel gewicht bedoelen ze daar eigenlijk mee?)
- cinderella
In fruit zit normaal gesproken wat suiker, en dat is echt minder dat de hoeveelheid suiker die er in een glas cola zit. Bovendien, je moet echt flink wat druiven eten voordat je een glas gevuld hebt hoor.
Bananen vormen niet echt een bron van suiker, maar van zetmeel. Zetmeel zijn aan elkaar gekoppelde suikers, die niet oplosbaar zijn in water. Dat is voor bananen heel handig, want daardoor worden ze helemaal volgestouwd met energie in de vorm van dat zetmeel. Bananen leveren dus veel meer energie doordat ze vol met zetmeel zitten, vergelijk het maar met rijst, aardappelen en graan.
Bananen vormen niet echt een bron van suiker, maar van zetmeel. Zetmeel zijn aan elkaar gekoppelde suikers, die niet oplosbaar zijn in water. Dat is voor bananen heel handig, want daardoor worden ze helemaal volgestouwd met energie in de vorm van dat zetmeel. Bananen leveren dus veel meer energie doordat ze vol met zetmeel zitten, vergelijk het maar met rijst, aardappelen en graan.
toen doet er nu niet meer toe
Tja wat is te veel fruit...
Ik heb vandaag 1 glas sap op en 3 mandarijnen en dat is dus volgens het voedingscentrum al te veel. Nou ik zwicht dan toch liever voor die mandarijn dan die marsreep. En ja fruit is misschien duur maar die marsen zijn ook niet goedkoop....
Ben trouwens toch nog gezwicht voor een mona toetje vanavond.
Maar als het daar bij blijft doe ik het niet slecht. Nu nog aan Lief opbiechten. :icon_confused:
Ik heb vandaag 1 glas sap op en 3 mandarijnen en dat is dus volgens het voedingscentrum al te veel. Nou ik zwicht dan toch liever voor die mandarijn dan die marsreep. En ja fruit is misschien duur maar die marsen zijn ook niet goedkoop....
Ben trouwens toch nog gezwicht voor een mona toetje vanavond.

Maar als het daar bij blijft doe ik het niet slecht. Nu nog aan Lief opbiechten. :icon_confused:
- tessie
- Contacteer:
Maar het maakt dus niet uit of je die hoeveelheid suiker uit de cola haalt of uit de druiven? Het is even slecht dus eigenlijk? Alleen van de druiven kan je dan meer eten dan je van de cola kan drinken zeg maar..
- cinderella
Voor de suiker in principe niet. Fruitsuikers zijn wel andere suikers als de suiker in cola, maar voor de hoeveelheid energie maakt het niet uit. Alleen zitten er in cola geen goede stoffen, en in druiven wel. In fruit, groente, vlees en aardappelen en rijst en granen zitten behalve vet, eiwit en koolhydraten ook nog stoffen als vitaminen, mineralen en anti-oxidanten. Allemaal goede stoffen die je lichaam ook nodig heeft (van sommigen mag je alleen niet te veel hebben, maar dat weet ik niet uit m'n hoofd, en dat gebeurt bij normaal eten eigenlijk amper). Je kunt dus altijd beter een appel teveel eten, dan een half glas cola. Bovendien vult die appel ook meer dan de cola.
toen doet er nu niet meer toe
Het is even een zijpad, maar ik krijg van appels juist altijd honger. Die moet ik dus niet eten als het nog geen etenstijd is, en ik al een beetje trek heb, want dan wordt het daarna pas echt erg...
Mijn poging om via zelfbeheersing af te vallen is nu toch echt mislukt. + 2 kilo. Ik denk erover naar de weight watchers te gaan. Heeft iemand hier daar ervaring mee?
- tessie
- Contacteer:
Ik heb vroeger wel het ww 'dieet' gevolgd, beviel heel goed, ik vind het een hele gezonde manier van afvallen. Met de bijeenkomsten heb ik geen ervaring.
Ik ben nu na drie weken 2,5kg afgevallen. Dus het gaat hier eigenlijk wel prima vind ik.
Ik ben nu na drie weken 2,5kg afgevallen. Dus het gaat hier eigenlijk wel prima vind ik.
- kitten
Hier hetzelfde: alleen het online eetdagboek bijgehouden, wat automatisch voor je berekent. Zonder de bijeenkomsten. Toen werkte dat heel goed. Als ik nu nog echt af zou willen vallen (motivatie ontbreekt eigenlijk gewoon
), zou ik het met groep doen. Maar dan moet je even naar jezelf kijken, wat voor persoonlijkheid jij hebt.

Ik denk dat ik zo'n groep nodig heb voor extra motivatie. Je wilt toch niet afgaan en die steun lijkt me wel fijn.
Ik merk ook dat ik het prettig vind erover te praten als ik aan het lijnen ben. Zoals hier. Dat helpt wel. Mijn Mees moet ook altijd aanhoren wat ik een hele dag door heb gegeten. Het is natuurlijk heel veel gemiep en de rest denkt: gaaaap.. maar als je met allemaal afvallers bent, vinden die dat helemaal niet erg. Ik vind het bijvoorbeeld heel interessant hier om te lezen wat iedereen eet, hoe ze zich voelen etc.
Ik ga eens kijken of er een groep hier in de buurt is en of het niet te idioot duur is..
Ik merk ook dat ik het prettig vind erover te praten als ik aan het lijnen ben. Zoals hier. Dat helpt wel. Mijn Mees moet ook altijd aanhoren wat ik een hele dag door heb gegeten. Het is natuurlijk heel veel gemiep en de rest denkt: gaaaap.. maar als je met allemaal afvallers bent, vinden die dat helemaal niet erg. Ik vind het bijvoorbeeld heel interessant hier om te lezen wat iedereen eet, hoe ze zich voelen etc.
Ik ga eens kijken of er een groep hier in de buurt is en of het niet te idioot duur is..
- tessie
- Contacteer:
Ja dan zou ik ook gelijk even informeren hoe zo´n bijeenkomst er precies uitziet, en of er inderdaad wel voldoende ruimte is om ervaringen te delen.
En verder ben je natuurlijk altijd welkom om hier in het topic te posten wat je eet op een dag, en/of het daar met anderen over te hebben.
En verder ben je natuurlijk altijd welkom om hier in het topic te posten wat je eet op een dag, en/of het daar met anderen over te hebben.
- juffie
- Site Admin
Mijn tante is 2 jaar geleden met Sonja Bakker ruim 20 kg afgevallen, en ze zijn er nog steeds af...
Als ze soms weer wat aangekomen is, na de kerst ofzo, dan Bakkert ze weer een week en dan is ze weer terug op haar oude gewicht. Misschien ook een tip?
Als ze soms weer wat aangekomen is, na de kerst ofzo, dan Bakkert ze weer een week en dan is ze weer terug op haar oude gewicht. Misschien ook een tip?
MILF 

- tessie
- Contacteer:
Wat knap van je tante. Normaal hoor je niet zulke verhalen over het Sonja Bakker dieet, maar juist dat je ervan gaat jojoen omdat je eigenlijk gewoon te weinig binnen krijgt en dat dus niet altijd vol kan houden.
- juffie
- Site Admin
Nou, na de eerste weken (waarin het écht hard ging) Bakkerde ze een beetje op haar eigen manier. Even de balans zoeken. Dus misschien een sneetje brood meer tussen de middag zodat ze toch genoeg binnenkreeg.
En ze heeft dus niet gejojood. (In tegenstelling tot het modifast dieet wat ze een paar jaar terug gedaan heeft).
En ze heeft dus niet gejojood. (In tegenstelling tot het modifast dieet wat ze een paar jaar terug gedaan heeft).
MILF