Oooooh Dacrael had daar ooit een systeem voor uitgelegd. Even denken of ik het nog weet. Je tekent een groot kruis, zodat je dan 4 kwadranten krijgt. Een x-as en een y-as. De x-as is belangrijkheid, hoe belangrijk vind je het todo puntje. De y-as is uhm... tijd. Deadline. Wanneer MOET het echt af zijn? En elk todo punt plaats je op die grafiek, hoog als het heel binnenkort af moet, laag als het niks uit maakt wanneer het af komt. Ver naar links als het je eigenlijk weinig boeit, ver naar rechts als het de wereld betekent voor je. En alles in het kwadrant linksonder waren punten die je eigenlijk wel weg kon strepen. Niet belangrijk, geen deadline, dus ja, heel eerlijk: die ga je toch nooit doen. En rechtsboven staan de belangrijkste, die moeten bovenaan je lijst komen.
Misschien kun je dat systeem vertalen in de app, want het was wel heel inzichtelijk.
En verder hielp het mij ook heel erg om tijd toe te kennen, evt opbreken in kleinere taken en dat tijd aan toekennen. Brief op de bus doen: 15 minuten. Envelop schrijven en postzegel zoeken 5, naar brievenbus wandelen 10. Op die manier werken hielp mij in te zien dat de 17 punten op mijn vandaag-lijstje 27 uur zouden kosten en dus nooit in één dag zouden passen. Inderdaad het ynab principe: op is op!
Wat ik nu doe is ehm... Ja ik doe maar wat eigenlijk. Maar door mijn to do lijst in het boek te schrijven ipv op een blocnote, raak ik ze niet kwijt. Ik streep door en als het te onoverzichtelijk wordt, sla ik de bladzijde om, schrijf de nog openstaande punten over en begin opnieuw. Maar de grote kracht is het niet weggooien. Voorheen had ik wel 5 blocnotes en kwam ik soms halve lijstjes tegen van jaren geleden... De Trello app gebruik ik vooral voor grote en lange termijn todos.
Owh, da's mijn suggestie voor de naam van jullie app: Todos. Zonder apostroph.