kitten schreef: ↑29 nov 2017, 23:39Ik vind een vandaag-lijstje inderdaad handig. Wat ik mis in mijn huidige todolijstapp is een makkelijke manier om een vandaag-lijstje samen te stellen uit de gewone todolijst en dingen van vandaag terug op de grote hoop gooien. Dat moet in mijn huidige app met slepen en dat werkt gewoon niet altijd.
Gevonden! Ik gebruik nu Any.do. Daarmee kan ik aan het begin van de dag mijn lijstje openstaande to-do's doornemen en dan krijg ik vier opties:
1. inderdaad vandaag doen (met daarna keuze tussen geen reminder of een reminder om 10u, 16u, 19u, 22u of aangepaste tijd).
2. verzetten naar later (opties morgen, overmorgen, volgende week of ooit).
3. Klaar, afvinken.
4. Verwijderen, laat maar.
Geen unicorns of andere blije plaatjes, wel wat kleurtjes en pingeltjes als je een keuze maakt zoals ik hierboven omschreef en een extra vrolijk diedeltje als je je lijstje verwerkt hebt. Maar vooral een duidelijk overzicht. Want dat doe ik in de ochtend, bij mijn koffie aan de keukentafel. En dan ga ik naar kantoor en dan staat mijn lijstje voor die dag in de browser op me te wachten. Een realistisch lijstje voor één dag, want ik heb al geselecteerd!

En wat ik niet gedaan krijg, legt ie morgenochtend weer aan me voor. Tenzij ik heb uitgesteld voor later, dan komt ie er later pas weer mee.