Wat eten we vandaag?
- Daantje
- Contacteer:
Re: Wat eten we vandaag?
Peter Goossens klassieke witloof rolletjes, ik moet het binnenkort ook weer eens maken.
https://youtu.be/fKcKEQxSjx8
https://youtu.be/fKcKEQxSjx8
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
- JJV
Ik vind rauw te bitter, gekookt prut, maar beetje tussen in, denk dat Daantje dat bedoelt met braiseren, heerlijk.
Ik wikkel ze in ham en doe er geraspte kaas over. Met gebakken piepers, nom Nom.
Ik wikkel ze in ham en doe er geraspte kaas over. Met gebakken piepers, nom Nom.
~\v/~
-
Braiseren is stoven/smoren JJV.
Voorlopig ben ik wel weer genezen van de witlof. Ik vind het rauw overigens wel lekker, in een salade met banaan en walnoten.
Vandaag aten we okonomiyaki (Japanse pannenkoek).Ik word gewoon echt veel blijer van Aziatisch eten! Morgen ayam kalio (half way rendang van kip)
Voorlopig ben ik wel weer genezen van de witlof. Ik vind het rauw overigens wel lekker, in een salade met banaan en walnoten.
Vandaag aten we okonomiyaki (Japanse pannenkoek).Ik word gewoon echt veel blijer van Aziatisch eten! Morgen ayam kalio (half way rendang van kip)
- Daantje
- Contacteer:
Heb je een recept voor okonomiyaki? Eentje afgestemd op Nederlandse supermarkten?
-
Deze van Culy, Osaka style: https://www.culy.nl/recepten/culy-homem ... ki-recept/
Kewpie mayo en mirin hebben ze gewoon bij de Jumbo. Dashi kan vervangen door bouillon (ik heb dat wel in huis). Als je je wat meer uit wilt leven qua toppings dan loont een rondje Amazing Oriental wel.
Kewpie mayo en mirin hebben ze gewoon bij de Jumbo. Dashi kan vervangen door bouillon (ik heb dat wel in huis). Als je je wat meer uit wilt leven qua toppings dan loont een rondje Amazing Oriental wel.
- Ravelijne
Ik wol dan weer graag het recept van de ayam kalio! 

-
Dat heb ik niet digitaal, staat in Indorock, kookboek wat ik van de kerstschoonmamma heb gekregen.
- Ravelijne
Ah, leuk kerstcadeau! Ben benieuwd of hij lekker is. 

-
Hij staat nu op. Hij wordt flink pittig in ieder geval
- Daantje
- Contacteer:
Afgelopen weekend langs de Amazing Oriental geweest voor kewpie, Okonomiyaki saus en dashi.chell schreef: ↑17 jan 2020, 21:10 Deze van Culy, Osaka style: https://www.culy.nl/recepten/culy-homem ... ki-recept/
Nu twee keer gemaakt. Gisteren was het niet zo'n succes: mijn beslag was wat zwaar geworden, kool te grof gesneden en wat zuinig gedaan met de bosui. Vanavond de kool op de mandoline gesneden en extra bosui gehaald. Dat was een heel stuk beter en voor herhaling vatbaar.
Dashi moet je wel kennen, het ligt nogal buiten ons westerse smaakpaley. Als het niet gewend bent kan je het wat te vissig vinden.
-
Vanavond citroenrisotto met venkel, groene asperges en garnalen en daar heb ik al de heeeeeel dag zoveel zin in! Love risotto.
- skaoot
Broodje shoarma! Ha!
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Oh a shiny squirrel in your pants!
- Mack
Grrrote pan stoofvlees met pastinaak & wortel.
Staat al op sinds een uur of een ...
Staat al op sinds een uur of een ...

I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
- Ravelijne
Omnom! Hier wordt het iets met aardappel, spinazie en feta.
- Daantje
- Contacteer:
Ik houd het simpel: ravioli en een saus van spinazie a la crème, spekjes en tomaatjes.