Vechten om de macht
- pluis
Vechten om de macht
..met een knipoog naar rubyvita, én een stevige switch-insteek (maar niet helemaal)
Vorig weekend, na een stevige stoeipartij (ik eindigde in een volledige Nelson en vermaakte me er kostelijk) werd me toevertrouwd dat het héél erg leuk was als ik vocht, maar dat ik vooral niet moest winnen. Nou is dat in mijn/ óns geval niet waar, want toen ik wél won (de week daarvoor, ofzo) was het ook goed, maar ik vroeg me af hoe dat bij anderen zat.
Vecht je veel, als Dom en sub of switches? En is het dan ook nog wel eens nÃet vantevoren al duidelijk wie er wint? Hoe zou je er als D mee omgaan als je sub je ineens in een stevige wurggreep heeft? En hoe voel je je als onderdanige partner als je tóch ineens je baas tegen de grond gewerkt hebt? Of voorkom je dat soort dingen gewoon slinks?
Ik heb met de jaren wel geleerd me in te houden tijdens stoeipartijtjes. Niet dat ik nu zo sterk ben, maar andere mensen lijken vaak zoveel voorzichtiger dan ik, en als ik met iemand afspreek (zoals met JJV voorheen) dat er maar één de baas is, nuja, dan wÃl ik helemaal niet winnen. Pas nu niet vaststaat wie er wint (en Nieuw Lief vechtsport-ervaring heeft en aan gewichtheffen doet) vecht ik pas om te winnen. En eigenlijk word ik daar veel subbiger van dan van 'valsspelen om te verliezen'..
Deel met mij! Alsjeblieft!
*puppieoogjes*
Vorig weekend, na een stevige stoeipartij (ik eindigde in een volledige Nelson en vermaakte me er kostelijk) werd me toevertrouwd dat het héél erg leuk was als ik vocht, maar dat ik vooral niet moest winnen. Nou is dat in mijn/ óns geval niet waar, want toen ik wél won (de week daarvoor, ofzo) was het ook goed, maar ik vroeg me af hoe dat bij anderen zat.
Vecht je veel, als Dom en sub of switches? En is het dan ook nog wel eens nÃet vantevoren al duidelijk wie er wint? Hoe zou je er als D mee omgaan als je sub je ineens in een stevige wurggreep heeft? En hoe voel je je als onderdanige partner als je tóch ineens je baas tegen de grond gewerkt hebt? Of voorkom je dat soort dingen gewoon slinks?
Ik heb met de jaren wel geleerd me in te houden tijdens stoeipartijtjes. Niet dat ik nu zo sterk ben, maar andere mensen lijken vaak zoveel voorzichtiger dan ik, en als ik met iemand afspreek (zoals met JJV voorheen) dat er maar één de baas is, nuja, dan wÃl ik helemaal niet winnen. Pas nu niet vaststaat wie er wint (en Nieuw Lief vechtsport-ervaring heeft en aan gewichtheffen doet) vecht ik pas om te winnen. En eigenlijk word ik daar veel subbiger van dan van 'valsspelen om te verliezen'..
Deel met mij! Alsjeblieft!
*puppieoogjes*
Re: Vechten om de macht
whahahaha goed topic zeg!!!
Tsja vechten om de macht...toen ik daarstraks in een ander topic opschreef wat mij triggerde moest ik toch ook weer even nadenken of ik dan toch geen switch ben? Maar nee hoor....ik heb geen enkele behoefte om een ander te domineren.( alhoewel....is willen winnen van iemand ook niet een vorm van domineren?)
Waar ik wel behoefte aan heb is aan de zekerheid dat mijn tegenspeler mij aan kan, en dat hoeft zich niet speciaal te uitten in het fysiek winnen van een stoeipartij.
Trouwens...denkt even diep na over wat er zou gebeuren als ik de fysieke strijd zou winnen...
Stel ik zou de fysieke strijd winnen en mijn tegenspeler onder mij krijgen...zou hij me dan nog kunnen domineren?
Waarschijnlijk wel,( het ligt eraan hoe hij met zijn verlies om zou gaan, als hij het zou zien als een momentopname en zich niet aangetast voelt in zijn mannelijkheid ) maar hij zal dat op een ander vlak wel moeten kunnen compenseren, door extra vilein of sadistisch te zijn bijvoorbeeld.
Een ander verhaal word het als het om een intelectuele/ geestelijke/ emotionele strijd gaat, op het moment dat ik merk dat ik de overhand krijg en slimmer/ meer ontwikkeld/sneller ben of meer durf dan de ander dan heeft verder spelen geen enkele zin meer.(klinkt wat arrogant maar ik weet even geen betere woorden).
Dus vechten om de macht...yeah....hot...zolang de balans van winnen en verliezen gelijk blijft of doorslaat naar mij als de verliezende partij.
is het nog te volgen?
Tsja vechten om de macht...toen ik daarstraks in een ander topic opschreef wat mij triggerde moest ik toch ook weer even nadenken of ik dan toch geen switch ben? Maar nee hoor....ik heb geen enkele behoefte om een ander te domineren.( alhoewel....is willen winnen van iemand ook niet een vorm van domineren?)
Waar ik wel behoefte aan heb is aan de zekerheid dat mijn tegenspeler mij aan kan, en dat hoeft zich niet speciaal te uitten in het fysiek winnen van een stoeipartij.
Trouwens...denkt even diep na over wat er zou gebeuren als ik de fysieke strijd zou winnen...
Stel ik zou de fysieke strijd winnen en mijn tegenspeler onder mij krijgen...zou hij me dan nog kunnen domineren?
Waarschijnlijk wel,( het ligt eraan hoe hij met zijn verlies om zou gaan, als hij het zou zien als een momentopname en zich niet aangetast voelt in zijn mannelijkheid ) maar hij zal dat op een ander vlak wel moeten kunnen compenseren, door extra vilein of sadistisch te zijn bijvoorbeeld.
Een ander verhaal word het als het om een intelectuele/ geestelijke/ emotionele strijd gaat, op het moment dat ik merk dat ik de overhand krijg en slimmer/ meer ontwikkeld/sneller ben of meer durf dan de ander dan heeft verder spelen geen enkele zin meer.(klinkt wat arrogant maar ik weet even geen betere woorden).
Dus vechten om de macht...yeah....hot...zolang de balans van winnen en verliezen gelijk blijft of doorslaat naar mij als de verliezende partij.
is het nog te volgen?
Ik vecht maar zelden.
Met Boefje heb ik een leuke tijd met stoeien beleefd, maar voorlopig zit dat 'r niet meer in om buiten ons liggende reden. Belangrijkste verschil is dat je je wel een beetje inhoudt en niet bijvoorbeeld naar de ogen of de kloten gaat uithalen.
Stoeien om te verliezen is IMO gewoon stom. Ik bedoel...wat is een overwinning dan precies waard?
Niettemin verloor ik vaak van Boefje (die meid pikt veel te veel van Dominus op). Dat vond ik niet erg. Winnen was leuker, maar so what?
Winnen houdt in dat ik een stukje mag wensen voor het volgende spel. Dat voelt wat vreemd aan, maar is best te doen. We hebben nog niet meegemaakt dat er enige twijfel was over wie het voor het zeggen had in de D/s.
Met Boefje heb ik een leuke tijd met stoeien beleefd, maar voorlopig zit dat 'r niet meer in om buiten ons liggende reden. Belangrijkste verschil is dat je je wel een beetje inhoudt en niet bijvoorbeeld naar de ogen of de kloten gaat uithalen.
Stoeien om te verliezen is IMO gewoon stom. Ik bedoel...wat is een overwinning dan precies waard?
Niettemin verloor ik vaak van Boefje (die meid pikt veel te veel van Dominus op). Dat vond ik niet erg. Winnen was leuker, maar so what?
Winnen houdt in dat ik een stukje mag wensen voor het volgende spel. Dat voelt wat vreemd aan, maar is best te doen. We hebben nog niet meegemaakt dat er enige twijfel was over wie het voor het zeggen had in de D/s.

- JJV
.. en ik wil helemaal niet 'vechten'pluis schreef: en als ik met iemand afspreek (zoals met JJV voorheen) dat er maar één de baas is, nuja, dan wÃl ik helemaal niet winnen.
ik krijg er heel snel hoofdpijn van .. gaan vaak dingen onbedoeld stuk .. en .. nou ja
gewoon niet mijn kink verder
~\v/~
- pluis
Jamaar daar gaat t nou niet om. 

Ik hou niet van rel-subjes, maar stoeien vind ik heerlijk. Het is gewoon lekker te weten dat ze bij voorbaat geen kans hebben en het toch proberen. Die fysieke kant speelt best wel een belangrijke rol. Ik had een subje die dacht dat ze sterker was met haar lichaam dan mijn twee armen, en ze bleef het maar keer op keer proberen. Tot op een gegeven moment die zucht komt en dan legt ze zich er letterlijk bij neer. Dan hoef je ook niet meer te zeggen; “Moet je nog wat ?â€, dan ga je lekker je gang ;-)
- kitten
Oeh, *purrrrr* da's wel... jah...
Ik ben helemaal niet sterk, dus tenzij ik gemeen ga doen (tegen een serieuze aanvaller kan ik namelijk echt wel wat uithalen) ben ik al vrij snel kansloos. Heerlijk vind ik dat.

Ik ben helemaal niet sterk, dus tenzij ik gemeen ga doen (tegen een serieuze aanvaller kan ik namelijk echt wel wat uithalen) ben ik al vrij snel kansloos. Heerlijk vind ik dat.

- JJV
volgens mij ging't daar wel over...pluis schreef:Jamaar daar gaat t nou niet om.
of wil je alleen positieve dingen horen in en over een topic?
bovendien vond ik mijn naams-melding lichtelijk snerend overkomen
~\v/~
- kitten
*knuft JJV*
Mag ook gezegd worden, dat je er niks mee hebt. Maar ik zag er geen sneer in hoor.
Mag ook gezegd worden, dat je er niks mee hebt. Maar ik zag er geen sneer in hoor.
- pluis
nee. maar als de vraag is ' hoe ga je om met winnen of verliezen?' dan is 'jamaar ik vind het niet leuk' geen antwoord, tenzij t niet leuk vinden iets te maken heeft met t winnen en verliezen, en dat heeft t volgens jouw antwoord niet.
Verder was je namedrop niet snerend bedoeld, maar hadden jij en ik afgesproken dat wij niet probeerden te switchen, en gaf ik aan dat dat anders werkt dan vechten met iemand met wie ik wel switch. Hoe zie jij daar een sneer in?
Verder was je namedrop niet snerend bedoeld, maar hadden jij en ik afgesproken dat wij niet probeerden te switchen, en gaf ik aan dat dat anders werkt dan vechten met iemand met wie ik wel switch. Hoe zie jij daar een sneer in?
- JJV
was ook een vraagpluis schreef:Vecht je veel, als Dom en sub of switches? En is het dan ook nog wel eens nÃet vantevoren al duidelijk wie er wint?
en ' . ow ik had een afspraak dat..' (samen met reallife gemaakte opmerkingen) komt op MIJ over als " ik had makkelijk kunnen winnen"
dat kon je niet
geloof me
~\v/~
- Sabrina
Ik vind stoeien heerlijk! Bij ons is het alleen wel oppassen, want ik heb nogal veel kracht, dus ik kan het Romanticide best moeilijk maken. Ik zorg anyhow dat ik niet win, ik wil hem hoogstens tergen om hem op het punt te krijgen waar hij besluit dat het over is met stoeien, en ik me weer moet gaan gedragen. Nou ja, en hij weet dat als ik hem in een beenklem weet te leggen, hij de lul is. Maar dat doe ik dus ook niet al te vaak, of ik laat 'm vanzelf weer los, want da's geen lol voor mij. Daarnaast vindt hij het ook nog wel leuk om te zien hoe ik heel hard m'n best doe om te winnen, dan laat hij me een minuutje of vijf m'n gang gaan, en dan ben ik zo moe (lang leve CVS) dat hij me daarna alsnog makkelijk te pakken heeft. Best sneaky!
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
- Mack
Ik stoei de laatste tijd met dropje. Erg, erg leuk.
En inderdaad, ik moet winnen. Nou heb ik ook een collectie gemene truukjes, dus dat lukt wel.
Er is een ongeschreven regel dat we niet slaan of schoppen. Bijten mag wel.
TOF!
En inderdaad, ik moet winnen. Nou heb ik ook een collectie gemene truukjes, dus dat lukt wel.
Er is een ongeschreven regel dat we niet slaan of schoppen. Bijten mag wel.
TOF!

I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
- Crownless
Bryan wint altijd. Maar dat is geen probleem. Als ik onderdanig ben, is dat alleen maar geweldig, en als ik dominant ben kijk ik hem koeltjes aan en zeg ik 'goh, ik lig onder je. En nu? Wat ga je nu doen? Ik wacht...' En dan doet hij me pijn. Alleen ben ik als dominant heel goed in het uitschakelen van pijn, zodat ik hem stoïcijns blijf aankijken. Het is zo leuk om te zien hoe hij weet dat het echt zo ontzettend zeer moet doen, en ik geen kik geef, hem zelfs een beetje smalend uitlach, en dan voel je gewoon hoe die greep verslapt en hij moeite krijgt me aan te kijken. En dan kun je het afmaken met een: "Oh, niks? Nou, dan kun je net zo goed los laten, niet?".
Ik ben fysiek niet sterk (nare truukjes daargelaten. We hebben de ongeschreven regel dat we niet naar het gezicht slaan of ernstig letsel veroorzaken, dus trappen naar de knieschijven mag ook niet.), dus moet ik mentaal overwicht hebben.
Ik ben fysiek niet sterk (nare truukjes daargelaten. We hebben de ongeschreven regel dat we niet naar het gezicht slaan of ernstig letsel veroorzaken, dus trappen naar de knieschijven mag ook niet.), dus moet ik mentaal overwicht hebben.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Erg mooi verwoord. :icon_biggrin:Crownless schreef:Bryan wint altijd. Maar dat is geen probleem. Als ik onderdanig ben, is dat alleen maar geweldig, en als ik dominant ben kijk ik hem koeltjes aan en zeg ik 'goh, ik lig onder je. En nu? Wat ga je nu doen? Ik wacht...' En dan doet hij me pijn. Alleen ben ik als dominant heel goed in het uitschakelen van pijn, zodat ik hem stoïcijns blijf aankijken. Het is zo leuk om te zien hoe hij weet dat het echt zo ontzettend zeer moet doen, en ik geen kik geef, hem zelfs een beetje smalend uitlach, en dan voel je gewoon hoe die greep verslapt en hij moeite krijgt me aan te kijken. En dan kun je het afmaken met een: "Oh, niks? Nou, dan kun je net zo goed los laten, niet?".
Boefje heeft ook wel eens zo'n houding. En tering, wat maakt me dat klein, zeg!