Corona - hoe raakt het jou?

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
kitten

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door kitten »

Ben ik met je eens, Toran. Maar Jongste is bijna 15 en zit niet in een cruciaal deel van een cruciale opleiding. Ik kán hem thuis houden. Dan ben ik blij met de vrijheid om dat ook te mogen doen. Eigenlijk zouden we het moeten doen zoals België: scholen dicht, maar wel een opvang optie voor kinderen van mensen die moeten werken. Zeker mensen die we in de zorg nodig gaan hebben.
Ik hoorde al dat de infectie cijfers in de VS zo (relatief) laag zijn omdat er gewoon amper testen worden uitgevoerd.
En ik hoorde weer dat de reden dat ze amper testen is dat ze per se een test willen gebruiken die ze zelf hebben uitgevonden en niet de prima testen die er al bestaan, maar die in andere landen ontwikkeld zijn... :frusty:
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

@Toran In België wordt die opvang dus. Is de scholen geregeld. Hoe kleiner die groepen zijn hoe beter, maar in jouw geval zou daar dus wel iets voor zijn.

Ik weet ook van ouders die altijd thuiswerken met kleine kinderen dat ze hun werktijden verleggen naar elk moment dat de kinderen slapen en ‘s avonds nadat ze naar bed zijn. Niet ideaal (en niet altijd mogelijk om zo snel om te schakelen), maar de hele situatie is niet ideaal.
Crownless

Bericht door Crownless »

Voor kinderen zorgen is een baan. Dikke respect voor mensen die na een hele dag voor hun kind hebben gezorgd en daarna nog kunnen werken.

Knul is 3, en hij staat tussen 7 en 7.30 aan, en als je geluk hebt, tussen 18:30 en 19:30 uit. Hij slaapt niet meer 's middags. Kun je echt niet mee thuis werken. Je kunt de laptop op tafel zetten en elke 5 minuten de vraag krijgen wat je aan het doen bent, meekijken? Oh ik wil ook op de knoppen drukken, wat is dat? Mag ik ook? Kijk, ik heb een auto! Kijk dan, kijk dan! -botst tegen laptop- oh, ik mag kleien? Ik stop het in je USB poort! Oh kijk, het plakt tegen het plafond! Ik heb dorst! Nee, ik wil niet die beker, ik wil die andere -driftbui omdat die in de vaatwasser zit- etc etc etc.

Echt, knapperd die daar tussendoor meer weet te doen dan een paar e-mails beantwoorden.

Het ligt ook heel erg aan je kind denk ik? Ik zou geen kind aan hem hebben in een speeltuin. Of met een groep andere kinderen. Maar ja, dat wordt nou net afgeraden.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
phedre
Contacteer:

Bericht door phedre »

misschien een stomme vraag van mij dan hoor maar wat is het verschil tussen de kindjes in een klaslokaal houden met n leraar of de kindjes in n opvanglokaal met toezichthouders? De kinderen zitten net zo goed bij elkaar met n volwassene toch? De klassen zullen toch al kleiner worden doordat ouders hun kinderen thuis houden.
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

phedre schreef: 14 mar 2020, 13:50 misschien een stomme vraag van mij dan hoor maar wat is het verschil tussen de kindjes in een klaslokaal houden met n leraar of de kindjes in n opvanglokaal met toezichthouders? De kinderen zitten net zo goed bij elkaar met n volwassene toch? De klassen zullen toch al kleiner worden doordat ouders hun kinderen thuis houden.
Zoals het hier uitgelegd wordt: ideaal zou zijn om iedereen thuis te hebben. Maar als de enige andere optie zou zijn dat ze naar grootouders zouden gaan of dat er helemaal geen toezicht zou zijn, dan is dit de beste, niet ideale, oplossing.

Met kleinere groepen en andere activiteiten kunnen ze ook beter hygiëne maatregelen toepassen, voor zover mogelijk.

Dus zeg maar ‘alle kleine beetjes helpen’.

@Crownless Kind en fase zal zeker uitmaken. Dit is wat menden die ik ken die het doen als antwoord geven, hoewel de meeste daarvan dan ook allebei thuiswerken, dus misschien dat ze elkaar ook meer kunnen afwisselen...
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Mijn leidinggevende vroeg ook of ik niet savonds iets kon doen. Maar als t kind in bed ligt ben ik er wel klaar mee hoor.

We hebben veel quality time en evenredig meer 'ik plak je achter het behang' tijd. Het is fijn om nu in haar ritme mee te gaan, op mijn drie vrije dagen moet zij vaak in mijn ritme mee en dat geeft meer frictie
**Self Rescuing Princess**
kitten

Bericht door kitten »

phedre schreef: 14 mar 2020, 13:50 misschien een stomme vraag van mij dan hoor maar wat is het verschil tussen de kindjes in een klaslokaal houden met n leraar of de kindjes in n opvanglokaal met toezichthouders? De kinderen zitten net zo goed bij elkaar met n volwassene toch? De klassen zullen toch al kleiner worden doordat ouders hun kinderen thuis houden.
Dat er nóg meer kinderen thuis worden gehouden. Er is een verschil tussen "Ouders die gezonde kinderen thuis houden zullen niet gestraft worden" en "hou kinderen zoveel mogelijk thuis, maar voor wie dat niet kan, bieden we wel een oplossing".
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Bericht dat het pa slechter gaat, volgens de richtlijnen mag ik niet op bezoek (maakt voor pa niet zoveel meer uit maar voor de andere bewoners natuurlijk wel). Heb mail teruggestuurd wat hun beleid is zo in zijn laatste fase, want niet meer langs mogen lijkt me echt heel erg
puppie

Bericht door puppie »

Mijn kids vinden met maar oneerlijk. Andere kinderen die de hele dag thuis mogen blijven en lekker kunnen gamen en de mijne die op school worden opgevangen, omdat hun moeder zo nodig in de zorg moest gaan werken :lol:
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Damn, Anne! Wat een rottige situatie zo. Knuffels!
JJV

Bericht door JJV »

Ook knuffel doet.
~\v/~
Pien

Bericht door Pien »

Knuffels Anne.
Deleted User 178

Bericht door Deleted User 178 »

Knuffels
isara

Bericht door isara »

Och, wat naar Anne. Dikke knuffel.

Ik ga proberen een beetje afstand te nemen en Twitter/nieuwssites/dit draadje niet meer te lezen omdat ik een beetje een hypochonder ben en ik er niet beter van wordt en allemaal enge dingen ga denken. Zeker nu ik me zelf ook iets minder lekker begin te voelen.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Verstandig! Social media is ook niet fijn met dit soort dingen.
Plaats reactie