Corona - hoe raakt het jou?

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
cinderella

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door cinderella »

Ik bepaal niet of ons bedrijf op slot gaat. Wij vallen niet onder de categorieën die moeten sluiten. Ik verwacht ook niet dat middelbare scholieren verplicht thuis moeten zitten. Sterker nog: ik denk dat een aanzienlijk deel vanmiddag verplicht naar hun werk in de supermarkt moet.
toen doet er nu niet meer toe
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Balen. Hoop dat er snel mogelijk een redelijke oplossing komt!
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Okee om even een iets minder serieuze toon aan te slaan: ik werd vanochtend wakker met een beetje keelpijn en ik weet oprecht niet of ik me nou zorgen moet gaan maken of dat het komt omdat ik de hele avond een hand om/penis in mijn keel had :mrgreen: (Ik hoop wel echt op dat tweede haha ohhhhh ik zou wel balen als ik nu geinfecteerd ben en meneer penis dan natuurlijk ook heb aangestoken)
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Pien

Bericht door Pien »

Grijnst. Meneer penis :lol:
chell

Bericht door chell »

Thuiswerken is 1. Allebei thuiswerken is een heel ander verhaal. Mijn lief heeft echt zoveel meetings! Niet te doen!
skaoot

Bericht door skaoot »

Snap ik! Ik werk standaard thuis dus dat is niks nieuws voor mij maar ik ben stiekem ook wel even blij dat huisgenoot a.k.a. ex vandaag wel even de deur uit is :|
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Het klinkt als zo'n after-teveel-pijpen-keelpijn, Voleuse :D Fijn dat je een leuke avond had. Voor de zekerheid gewoon even binnen blijven vandaag en kijken of het morgen weg/minder is.
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Ik werk ook altijd thuis en ik was eigenlijk best wel blij dat Jay nu sinds deze maand weer een (halve) baan buiten de deur had :X Maar nou ja, dat was dus één weekje lekker genieten van een paar uur het huis voor mezelf en de rust, want nu is het voor die baan natuurlijk ook thuiswerken.
chell

Bericht door chell »

Ik ben vandaag nota bene nog een paar uur op kantoor geweest omdat ik nog wat moest doen wat niet op afstand kon en om wat spullen te halen. Ik ben blij dat we elkaar niet zo snel zat zijn, maar ik ga mijn momentjes alleen wel missen. En misschien dat we iets moeten bedenken op al die telefoongesprekken en online meetings, want ik heb morgen en donderdag ook vergaderingen.
pluis

Bericht door pluis »

Vandaag een laptop thuisgebracht grekegen (ik was een ienieminibeetje verkouden dus was vrijdag en vandaag thuis) en nu werk ook ik dus thuis. Gaat heir eigenlijk prrima, maar we zijn er dan ook op ingericht. Vanavond alleen de hub installeren waarmee ik soepel tussel tussen laptop en desktop kan schakelen voor alle peripherals.

Enige jammere was dat van m'n Coop-bezorgorder ruim een kwart van de artikelen niet leverbaar was. 'T was nou ook niet alsof ik idiote hoeveelheden gekocht had ofzo, maar goed. De ontbrekende artikelen ga ik dan zelf alsnog maarr ergens vandaan halen, deze week.

Vanaf morgen gaan Lief en ik in de woonkamer een avondlijke yogaroutine doen. Dan blijven we tenminste een beetje in beweging en zitten we niet alleen maar hele dagen aan de pc's.
Deleted User 2176

Bericht door Deleted User 2176 »

Ik dacht dat thuiswerken juist productiever zou zijn omdat je geen afleiding hebt door gezellige collega's. En omdat je flexibeler kan zijn mbt werktijden. Maar dat blijkt dus helemaal niet waar te zijn. Althans nu niet omdat vaak ook de kids gezellig thuis moeten blijven, met onderwijs op afstand.

Het heeft natuurlijk ook zo zijn voordelen: geen onderwijsstakingen en geen boze boeren die de wegen blokkeren.
De pakketbezorgers en andere bezorgdiensten kunnen het werk niet meer aan. Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat het bij de webwinkels nu veel drukker is dan tijdens de feestdagen in december...
Zelf ga ik nog minder de deur uit dan gewoonlijk, alle activiteiten zijn immers afgelast.
Kan hooguit nog een rondje fietsen door de omgeving, zolang dat nog toegelaten blijft. Maar probleem is dat je nergens meer terecht kan voor een drankje of wat te nuttigen.
Heidi

Bericht door Heidi »

Mijn twee bedrijven moeten dicht drie weken. De één is horeca en de ander levert aan horeca.
Ik heb geen buffers. Dus zonder overheidssteun kan ik helemaal niet eens meer open en gaan we dus failliet. 31 mensen in dienst... Onzekere tijden.
Maar goed, we zijn vooralsnog nog gezond. (Nouja ik mankeer vanalles, maar geen Corona)
Do more of what makes you happy
phedre
Contacteer:

Bericht door phedre »

ik merk er zelf heel weinig van gelukkig. Ademhalingstherapie die donderdag zou beginnen is gecanceld, maar dat kan op zich geen kwaad, afspraak voor mogelijke date wordt uitgesteld, maar dat is eigenlijk ook wel alles.

Veel sterkte voor iedereen die er wel echt hinder van ondervindt
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Frodo
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Frodo »

Een paar dagen geleden dacht ik dat het allemaal nog wel meeviel. Tot ik gister de lokale Appie (XL!) binnenstapte en ik alleen nog een branddure ovenschotel kon bemachtigen. Dat was het enige wat er nog in de koeling lag: vier bakken van 'n meter of tien lang. Compleet leeg.

Veel andere rekken waren gewoon geplunderd. En zelfs om half negen 's ochtends werden er echt karren vól naar buiten gereden.

Op zondagochtend? Normaal is daar geen kip te vinden.

Vanochtend bij de Jumbo hadden we meer succes. Er waren ongeveer evenveel vakkenvullers als klanten. Maar eh... de kids zijn thuis dus dan gaan we gezellig met het hele gezin shoppen. Afstand houden? Ik kijk maar héél even bij 'n lege koelbak en ineens staan er zó veel lui om me heen dat ik nauwelijks weg kan komen.

Even hoesten helpt dan wel :p

Maar dan is er ook nog zo'n TRUFFEL die uit veiligheidoverwegingen (dat hoorde ik haar zeggen) 'n handscanner gebruikt om vervolgens met contant geld af te rekenen.

Gelukkig had de caissière handschoentjes aan...
shareen_G

Bericht door shareen_G »

Door het wegvallen van het vervoer van leerlingen, dagbesteding, sociale werkplaats, regiotaxi, zorgvervoer, etc. vandaag de hele dag bezig geweest om werktijdverkorting van zo'n 90% tot 100% voor zo'n 99% van de medewerkers aan te vragen.
Ik hoop dat dat virus snel verdwijnt en dat we over 3 weken weer gewoon iedereen kunnen vervoeren, maar ik ben bang dat het voor de zomervakantie niet opgelost is.
Waar een wil is, is een weg
Plaats reactie