Corona - hoe raakt het jou?

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Ravelijne

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Ravelijne »

Ik denk het ook niet, Shareen.

Edit: Ik hoor via iemand die daar woont dat in Shanghai er weer voorzichtig een klein beetje verplaatsmogelijkeden terugkomen, maar wel met nog steeds hele strenge opvolging van ieders gezondheid en meteen mensen weer apart als er wel een geval is geweest. Dat heeft daar ook even geduurd voor het weer stabiel genoeg was en ze dat allemaal geregeld kregen. Maar het geeft wel een beetje hoop.
shareen_G

Bericht door shareen_G »

In China heeft het (bijna) 3 maanden geduurd, dus ik ga er vanuit dat het hier zeker ook zo lang gaat duren.
Waar een wil is, is een weg
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Voor mij is het voorlopig nog business as usual. Maar ik merk dat ik het sociale contact van de werkvloer nu al begin te missen, en ik ben woensdag nog op kantoor geweest. Het feministisch handwerken vanavond via skype was wel een uitkomst. Gewoon een beetje breien en ondertussen een beetje keuvelen, over de alledaagse dingen.

Aan de andere kant, ik ben wel blij dat ik gewoon door kan werken en me voorlopig niet druk hoef te maken over werk en inkomen. Zit wat dat betreft wel in een luxe positie waar mijn grootste zorgen het vasthouden van een ritme en de houten kont die ik van mijn eetkamerstoelen krijg zijn.

Moest vandaag ook wel veel denken aan World War Z (het boek, niet de film). Waar de hoofdpersoon na de uitbraak van een zombie virus mensen interviewt, nadat de wereld tot bedaren is gekomen. Over wat er nou precies gebeurd is en wie hoe heeft gereageerd. We leven nu echt in de situatie waar in het verhaal op teruggekeken wordt. Behalve dat er nu geen zombies opstaan dan.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Deleted User 2176

Bericht door Deleted User 2176 »

Ik heb mazzel dat ik vanmiddag nog terecht kan bij de kapper, was de laatste mogelijkheid.
Vanaf morgen is alles voor onbepaalde tijd gesloten heb ik van de kapsalon te horen gekregen.
Dus toch een lockdown ondanks de belofte van de premier gisteren op tv.
Onbetrouwbare overheid hebben we hier, iets anders doen dan wat ze vertellen...
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Lockdown is het pas als je echt de straat niet meer op mag en er politie rondloopt om je naar huis te sturen (al dan niet met een boete) als je het toch doet. Winkels dicht is nog niet helelmaal een volledige lockdown.

Ik weet niet precies wat er gisteren woordelijk is gezegd, maar de regering moet momenteel telkens op nieuwe ontwikkelingen reageren en ik ben blij dat ze dat doen en de maatregelen strenger maken. Onder normale omstandigheden zou ik het denk ik met je eens zijn, maar in dit geval is het goed dat ze snel reageren en aanpassen aan de situatie van vandaag.
Deleted User 178

Bericht door Deleted User 178 »

Winkels dicht is toch nog niet aan de orde? Volgens mij mogen kappers zelf nog kiezen? En ik snap wel dat die een hele moeilijke keuze hebben. Want 1,5 meter afstand is niet echt een optie. En hoe essentieel is je kapsel nou echt?

Voor de kapper zelf lijkt het me veel moeilijker. Die van mij bv is zelfstandige dus meteen haar inkomen kwijt.
pluis

Bericht door pluis »

Mijn tandarts heeft ook afgezegd. En logisch ook, die zitten anders op 30 cm van je snuit te werken. Dat is idd geen 'lockdown'. Dan mag je volgens mij ook niet meer naar je werk, enzo.Tenzij je in de zorg werkt - dan moet je juist werken.
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

De MinPres heeft gisteren in zijn toespraak gezegd dat we expliciet geen volledige lockdown hebben. Zoals Macron die in Frankrijk wel heeft aangekondigd: alleen de straat op met een geldige reden en een formulier op zak en boetes als het niet klopt. Wel hebben een aantal beroepsgroepen waaronder kappers en tandartsen het advies gekregen het werk zoveel mogelijk stil te leggen omdat ze gewoon extra risico lopen.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Crownless

Bericht door Crownless »

Ik ga denk ik wel een tondeuse bestellen voor de Knullen. Want ik zat dus de hele tijd uit te stellen om met ze naar de kapper te gaan 🤦‍♀️
En bij Knul hangt het nu bijna voor zijn ogen.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Bloempot!
**Self Rescuing Princess**
chell

Bericht door chell »

R. zijn kapsel zal ook wel dramatisch worden. Die heeft zulk dik haar en het groeit als kool! En hij twijfelde nog om afgelopen weekend te gaan, maar toen was de vorige keer nog maar 4 weken geleden...
Mack

Bericht door Mack »

Ik ben blij met een tondeuse ...
Alhoewel er bij mij niet zóveel werk is. :lol:
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Als je de deur niet uitgaat, ziet toch niemand het :P Niet videobellen dan ook of een petje/muts opzetten :X
Deleted User 2176

Bericht door Deleted User 2176 »

Ingaand komend weekend gaat de NS rijden met een nooddienstregeling. Om de simpele reden dat het aantal reizigers met ruim 85% is gedaald. BRON
Mijn verwachting is dat het overige openbaar vervoer hetzelfde zal gaan doen.
Plaats reactie