Corona - hoe raakt het jou?
-
Re: Corona - hoe raakt het jou?
R. doet niet anders dan videobellen. En ik moet er ook nog naar kijken :p
- Jezebel
Ik werk in het voortgezet onderwijs, dat betekend dat we vanaf maandag met ons allen hard bezig zijn om vanuit het niets onderwijs op afstand te ontwikkelen. Voor mij nog wel te doen, ik zie het eerlijk gezegd als een uitdaging waar ook nog best wat goeds uit voort kan komen. Maar gister hadden we een bijeenkomst op school, en ik schrok ervan hoe erg sommige collega's nÃets kunnen met de techniek.
Waar mijn grootste moeilijkheid is: hoe neem ik een uitlegfimpje op zonder op de achtergrond het geluid van de thuisblijvende dreumes en kleuter (oke, dat is een serieus probleem), kreeg ik gister van een collega de vraag 'hoe zet ik de chromebook nu weer uit?'
Waar mijn grootste moeilijkheid is: hoe neem ik een uitlegfimpje op zonder op de achtergrond het geluid van de thuisblijvende dreumes en kleuter (oke, dat is een serieus probleem), kreeg ik gister van een collega de vraag 'hoe zet ik de chromebook nu weer uit?'
There's a room inside your gut
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin
Maria Mena ~ Secrets
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin
Maria Mena ~ Secrets
- Ravelijne
Het is officieel: we mogen vanuit België alleen de grens nog over voor bepaalde noodzakelijke dingen, van een heel beperkt lijstje. (Werk, medisch, etc.) Nou was ik toch al van plan om zoveel mogelijk thuis te blijven 'to flatten the curve', maar nu mag het dus ook niet meer. See you after summer? 
Edit: "Celstraf van 3 maanden en boete tot 4.000 euro" voor wie maatregelen niet naleeft." Ik sta er trouwens helemaal achter. Doe nu gewoon even heel streng, kun je over een paar weken eens kijken of het (op bepaalde plaatsen) wat meer kan ontspannen. Da's beter dan andersom, over een paar weken in complete chaos in lockdown voor god weet hoe lang. Doen jullie voorzichtig, daar in het Noorden?

Edit: "Celstraf van 3 maanden en boete tot 4.000 euro" voor wie maatregelen niet naleeft." Ik sta er trouwens helemaal achter. Doe nu gewoon even heel streng, kun je over een paar weken eens kijken of het (op bepaalde plaatsen) wat meer kan ontspannen. Da's beter dan andersom, over een paar weken in complete chaos in lockdown voor god weet hoe lang. Doen jullie voorzichtig, daar in het Noorden?

- Daantje
- Contacteer:
Voordeel van thuiswerken: ik heb eindelijk planten op mijn 'bureau'.
https://www.youtube.com/watch?v=Mh4f9AYRCZY
Dat is iets dat hoort bij thuiswerken als ouder. Zeker in deze situatie nu iedereen die dat normaal niet doet en er dus ook helemaal niet op voorbereid met een laptop aan de keukentafel zit. Huiselijke geluiden op de achtergrond horen er gewoon bij. Je huis is niet een kantoor: je huis in ingericht om te wonen en jezelf en je gezin te verzorgen. Je kantoor is ingericht op werken. Dat is gewoon anders en daar horen dit soort dingen gewoon bij:
https://www.youtube.com/watch?v=Mh4f9AYRCZY
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
-
Ik vind het thuiswerken moeilijk. Mijn concentratie is altijd al brak (hoi ADHD en 10miljoenmiljard afleidingen), maar ik voel me nu helemaal zo onrustig en nerveus, ik kan me echt nergens op concentreren.
Vanmorgen naar The Mall of the Netherlands geweest voor enkele aankopen, nu het nog kan. Je kon er bijna een kanon afschieten zonder iemand te raken...
Er was meer bouwpersoneel (ja, er wordt nog volop gebouwd aan deze winkelboulevard) en winkelpersoneel dan winkelpubliek. De aanwezige koffiebarretjes waren gewoon open door creatief te zijn met de huidige regels
Alle meubilair was buiten het etablissement gezet, dus in de looppaden (=openbare ruimte) en dan val je kennelijk onder de regels die gelden voor "afhalen". De looppaden zijn breed genoeg om dit te kunnen doen.
Er was meer bouwpersoneel (ja, er wordt nog volop gebouwd aan deze winkelboulevard) en winkelpersoneel dan winkelpubliek. De aanwezige koffiebarretjes waren gewoon open door creatief te zijn met de huidige regels

Ik ben dan toch belangstellend hoe ze dit willen gaan doen in Baarle-Hertog/Baarle-Nassau. Gelden daar nu ook die strenge regels zoals in België?Ravelijne schreef: Het is officieel: we mogen vanuit België alleen de grens nog over voor bepaalde noodzakelijke dingen, van een heel beperkt lijstje.
- eireann
- Site Admin
Ik overweeg serieus mijn moeder in huis te nemen
**Self Rescuing Princess**
- Ravelijne
Ja. Niet veel anders dan voor ons, op letterlijk een steenworp afstand van de grens. Als je in Baarle-Hertog niet naar de supermarkt kan, zonder de grens over te steken, valt het daar (neem ik aan) onder 'noodzakelijk verkeer'. Als die supermarkt op Nederlands grondgebied staat, gelden er minder strenge regels dan in de supermarkt op Belgisch grondgebied. Maar verder moet je je op Belgisch grondgebied aan strengere maatregels houden dan in de stukjes Baarle-Nassau.dbj schreef: ↑18 mar 2020, 12:04Ik ben dan toch belangstellend hoe ze dit willen gaan doen in Baarle-Hertog/Baarle-Nassau. Gelden daar nu ook die strenge regels zoals in België?Ravelijne schreef: Het is officieel: we mogen vanuit België alleen de grens nog over voor bepaalde noodzakelijke dingen, van een heel beperkt lijstje.
Hier is het ook een en al ellende met beide dames in Belgie, dus heb ik noodgedwongen al 2 afspraken voor de komende weken afgezegd. En het is dus de vraag of het daarna wel mogelijk is om weer bij elkaar te kunnen zijn. Dus nu moet ik maar zien waar ik met mijn gevoelens om dicht bij elkaar te kunnen zijn heen moet, je kunt er letterlijk nergens mee heen.
Want Nijmegen is voor april al afgelast en mei moeten we ook nog maar zien of het door kan gaan. Is dus ook hoogste twijfelachtig.
Voor de rest ga ik er alleen uit als het echt niet anders kan voor boodschappen en het wegbrengen van afval.
Hoop dus echt dat dit niet al te lang gaat duren, maar vrees in deze dat dat wel zo is.
Want Nijmegen is voor april al afgelast en mei moeten we ook nog maar zien of het door kan gaan. Is dus ook hoogste twijfelachtig.
Voor de rest ga ik er alleen uit als het echt niet anders kan voor boodschappen en het wegbrengen van afval.
Hoop dus echt dat dit niet al te lang gaat duren, maar vrees in deze dat dat wel zo is.
- Ravelijne
Dat denk ik ook, @Arno, dat het in ieder geval nog wel tot na April Afschuwelijk als je de mensen die je nabij staat een tijd niet kan zien en een tijd niet terecht kan met je gevoelens. Maar in Shanghai kunnen mensen met bepaalde voorzorgsmaatregelen voorzichtig weer wat dingen doen, dus ik hoop maar dat dat hier straks ook weer kan.
- Voleuse
Eurovisie is afgelast neeeeeeeee *huil* ik keek daar echt naar uit.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Dat was te verwachten, zeker met de vele reisbeperkingen die er nu zijn.Voleuse schreef: Eurovisie is afgelast neeeeeeeee *huil* ik keek daar echt naar uit.
Opmerkelijk genoeg blijft het oorverdovend stil rondom de Formule 1 op Zandvoort. Die is eerder dan het Songfestival...
- JJV
..winter is comming
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
~\v/~
- Daantje
- Contacteer:
Dat ie zijn sociale onthouding maar inzet om door te schrijven. Want vooralsnog laat Winter nogal op zich wachten. Jon Snow is al 9 jaar in een quantum conditie: zowel dood als levend: neergestoken door zijn broeders van de Watch.
Herkenbaar. Thuiswerken is wel fijn dat het een boel reistijd en ook energie scheelt, maar concentreren vind ik lastig. Ik ben mijn thuissetup maar aan het upgraden zodat ik in elk geval weer mijn gebruikelijke workflow heb. Hopelijk scheelt dat. Voor wie nu thuis aan de keukentafel op een laptopje werkt: ik kan na een dag die laptopstandaard en een los toetsenbord echt aanraden. Mijn schouders en nek zijn me nu al dankbaar.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl