het beweeg-topic

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Daantje
Contacteer:

Re: het beweeg-topic

Bericht door Daantje »

Dag 2 met Adriene gedaan. Die downward dogs zijn zwaar en mijn polsen zijn die hoek écht niet gewend. Stiekem wel even een mat wezen kopen en vandaag een oude hardloopbroek aangetrokken, dat gaat beter dan in jeans. :mrgreen:
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Ja kijk zo wordt je langzaam deel van de Ariene fans ;)
Downward dog is inderdaad moeilijk voor je polsen (helemaal als je veel achter de computer zit). Wat wel helpt is voordat je eraan begint even je polsen opwarmen. Als je "Adriene wrists" intypt dan komt er een video naar boven die alleen maar daar over gaat. Als ik merk dat ik last krijg van mijn polsen in downward dogs dan pauzeer ik ff en doe een minuutje van dat en dat helpt wel.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Heidi

Bericht door Heidi »

Ik heb twee jaar geleden m’n pols super gecompliceerd gebroken en heb lang weinig yoga kunnen doen daardoor. Bij de downdogs voel ik het nog altijd pijnlijk. Maar wat mij helpt is die typische Adriene tip: claw your fingertips
Blijkbaar haal ik daardoor wat zwaartepunt weg van m’n polsen... of ik plaats ze anders ofzo
Do more of what makes you happy
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Beetje extra opwarmen en polsoefeningen helpen wel een beetje, maar het blijft nog lastig. Net als andere dingen met childspose waar mijn buik gewoon in de weg zit om te ademen. :bloos:
thaliya

Bericht door thaliya »

Ook als je je knieën helemaal wijd doet? Zo kon ik het zelfs zwanger nog redelijk goed doen.
Ik ga vanavond ook maar weer een maandje Adriennen. Beetje structuur kweken.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Ik heb de yogamat definitief in de wilgen gehangen. Zes dagen volgehouden, zevende dag afgehaakt. Vandaag na een paar dagen weer een poging gedaan maar weer gestopt na een paar mintuen. Als ik de pijn in mijn polsen moet verbijten is dit blijkbaar niet de sport voor mij.
JJV

Bericht door JJV »

~\v/~
thaliya

Bericht door thaliya »

Hahaha! Mijn kat ligt ook regelmatig ineens op de mat of komt me kopjes geven.
Ik ben met dedicate bezig van Adriene, gisteren dag 9 gehad.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
JJV

Bericht door JJV »

~\v/~
kitten

Bericht door kitten »

:schater:
Heidi

Bericht door Heidi »

😂
Do more of what makes you happy
Deleted User 178

Bericht door Deleted User 178 »

Oh ja, zo zou dat hier ook gaan met puppymans. hahaha
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Ik kom er dus nu pas achter dat er op YT ook yoga en pilatesfilmpjes speciaal voor dikke mensen staan. Yay! Dat wil ik dus nu gaan doen, maar ik heb geen yogamat. Ik dacht ik bestel er even snel een, maar nu zie ik dat er echt 100 soorten zijn en OMG, IDK!
Heeft iemand tips over wat een goede mat zou zijn voor een beginner die dik is en het op een harde, koude ondergrond gaat doen? En die ook niet gelijk 80 euro kost ofzo?
cinderella

Bericht door cinderella »

https://www.ikea.com/nl/nl/p/plufsig-gy ... -10262831/
IKEA is misschien nu niet heel handig ivm reizen met ov enzo. Maar misschien is iets dergelijks ook in je woonplaats verkrijgbaar? Of via Marktplaats?
toen doet er nu niet meer toe
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Ik denk dat die niet handig is voor yoga, ziet er een beetj glad uit, meer als een gymnastiekmat idd. Als je echt aan yoga wil doen is ene yoga mat wel fijn, die heeft grip dus glij je niet weg in Downward Dog.

Enige waar echt verschil in is is dikte, lengte en grip. Dikte staat er meestal bij. Zeker als je zwaarder bent kan een dikkere mat fijner zijn (eigen ervaring en vrienden), anders voel je sneller de vloer er doorheen. Maar als je dan op één been gaat staan is het weer wat minder stabiel. Ik heb twee matten en gebruik ze soms los en soms twee op elkaar.

Lengte is ook iets om op te letten, als je langer bent dan gemiddeld, maar langere natten zijn wel duurder en meestal kun je met gemiddelde lengte wel met standaard model uit de voeten.

Grip is moeilijk te beoordelen. Ik heb eentje gekocht met goeie reviews, maar die hebben ze natuurlijk niet allemaal want er zijn zoveel kleine en grote winkels die zoveel verschillende yogamatten verkopen... ik denk dat de meeste yogamatten die echt als yoga mat verkocht worden wel redelijk grip hebben, dikte is de grootste variabele denk ik.
Plaats reactie