Corona - hoe raakt het jou?
- miss_meeko
Re: Corona - hoe raakt het jou?
Gewoon aangeven hoor! Ze kunnen geen gedachten lezen maar wat ik nog weet van je dochters van vroeger zijn ze ook gek op hun moeder en doen ze dat echt wel graag voor je!
- phedre
- Contacteer:
eigenlijk omdat ik verwacht dat ze daar zelf dan wel bij nadenken...... of gaan nadenken. Aandacht vragen voor mezelf is nog altijd heel moeilijk
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
- kitten
Laat het ze gewoon even weten joh. Dat ben jij waard. Je speelt vals door het niet te doen...
- isara
Je kunt je afvragen of het moeilijk is, en hoe moeilijk, en of je het gaat proberen, en hoe moeilijk dat kan zijn...
Uiteindelijk gaat het om wat je doet. Niet om wat je probeert of wat je allemaal denkt of voelt over de situatie. Door te doen ervaar je de dingen waar je wel controle over hebt.
-------------------------
Ik heb inmiddels milde griepklachten dus ga denk ik ook niet meer naar de winkel. Vind dat wel een heel moeilijke keuze aangezien ik niet nies, nauwelijks hoest en vooral slijmvorming heb in mijn keel, en dat maar af en toe. Maar ja.
Uiteindelijk gaat het om wat je doet. Niet om wat je probeert of wat je allemaal denkt of voelt over de situatie. Door te doen ervaar je de dingen waar je wel controle over hebt.
-------------------------
Ik heb inmiddels milde griepklachten dus ga denk ik ook niet meer naar de winkel. Vind dat wel een heel moeilijke keuze aangezien ik niet nies, nauwelijks hoest en vooral slijmvorming heb in mijn keel, en dat maar af en toe. Maar ja.
- Daantje
- Contacteer:
Ik zou het gewoon gaan vragen Phe. Bijzondere omstandigheden vragen bijzondere maatregelen. Het is dat ik je kinderen niet ken anders had ik best voor je een berichtje gestuurd.
Ik hoor net van de nieuwe maatregelen. Ik had me al wel ingesteld dat de sociale onthouding nog zeker tot na Pasen aan zou houden. Maar tot 1 juni. Ik kon het redelijk handelen, al had ik vanmiddag wat moeite met mijn moraal. En ik ben pas anderhalve aan het week thuiswerken. Dit valt best zwaar nu. Ik vond vooraf twee weken thuiswerken al een naar vooruitzicht, we hebben het nu over tweeënhalve maand. Ik heb echt geen idee hoe ik dit zo lang vol ga houden.
Overigens kwam er van werkgever vanmiddag ook wat proactieve actie om online sociaal contact te stimuleren. Niet allen zeggen dat je maar wat vaker moet bellen, maar er zijn ook dingen ingericht en actief aangeboden.
Ik hoor net van de nieuwe maatregelen. Ik had me al wel ingesteld dat de sociale onthouding nog zeker tot na Pasen aan zou houden. Maar tot 1 juni. Ik kon het redelijk handelen, al had ik vanmiddag wat moeite met mijn moraal. En ik ben pas anderhalve aan het week thuiswerken. Dit valt best zwaar nu. Ik vond vooraf twee weken thuiswerken al een naar vooruitzicht, we hebben het nu over tweeënhalve maand. Ik heb echt geen idee hoe ik dit zo lang vol ga houden.
Overigens kwam er van werkgever vanmiddag ook wat proactieve actie om online sociaal contact te stimuleren. Niet allen zeggen dat je maar wat vaker moet bellen, maar er zijn ook dingen ingericht en actief aangeboden.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
- skaoot
even vanuit mezelf: ik denk heel vaak dat ik meer moet bellen, en doe het dan niet want... weet ik veel, niet eens hele goede reden. Maar het is niet omdat ik niet wil of er niet aan denk! En dan vind ik het ook fijn als m'n moeder laat weten dat ze dat wel fijn vind, of zelf belt. Gewoon vragen is helemaal prima

This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
- miss_meeko

- skaoot
dat had ik ook dit weekend. M'n hoofd had echt corona overwhelm. Vandaag dagje werken was fijn, zelfs al ben je er dan ook steeds half mee bezig, je bent even bezig.miss_meeko schreef: ↑23 mar 2020, 20:20Ik vind het gewoon even allemaal heel moeilijk eng en lang en wil het liefste heel onvolwassen onder de dekens duiken en wachten tot alles over is...
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
- Jezebel
Hier merkte ik vandaag voor het eerst aan Minion 1 dat ze de sociale interactie van school (net een week begonnen!) en kinderopvang echt mist. Zelf heb ik er nog niet zo last van, want een gezin om me heen en ik ben toch niet super sociaal ingesteld. H gaat nog twee dagen in de week naar zijn werk, dus ziet daar nog andere mensen, dus dat gaat ook nog wel.
Maar nog tot 1 juni! Dat is echt lang! Zo lang niet dansen, zo lang niet afspreken met vrienden (die ik toch al bijna niet zag, maar nu dus helemaal niet), zo lang niet echt lesgeven in een echt lokaal met echte mensen. Okee, dat laatste staat nog niet vast want is officieel nog tot 6 april... Zo lang nadenken bij alles wat je doet, andere mensen ontwijken alsof ze je iets kunnen aandoen...
Ik word ook verdrietig van dat social-distancing, normaal maakt iedereen hier op straat echt contact, dat is nu veel minder. Maar mensen groeten nog wel, gelukkig.
Maar nog tot 1 juni! Dat is echt lang! Zo lang niet dansen, zo lang niet afspreken met vrienden (die ik toch al bijna niet zag, maar nu dus helemaal niet), zo lang niet echt lesgeven in een echt lokaal met echte mensen. Okee, dat laatste staat nog niet vast want is officieel nog tot 6 april... Zo lang nadenken bij alles wat je doet, andere mensen ontwijken alsof ze je iets kunnen aandoen...
Ik word ook verdrietig van dat social-distancing, normaal maakt iedereen hier op straat echt contact, dat is nu veel minder. Maar mensen groeten nog wel, gelukkig.
There's a room inside your gut
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin
Maria Mena ~ Secrets
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin
Maria Mena ~ Secrets
- Daantje
- Contacteer:
Ik ben op zich best wel een einzelgänger. Ik ga alleen naar de film, ik ga alleen naar het museum, ik ga alleen op vakantie. Maar nog ruim twee maanden met als enige contact tegen de kassa medewerker zeggen dat ik wel zegeltjes, maar geen bon hoef. Dat valt me echt wel zwaar. Ik ben ook wel een beetje overwhelmed, net als Skaoot. Want film en musea zitten er voorlopig ook niet meer in.
Ik eet normaal 7 maaltijden per week gezamenlijk met andere mensen. Vier keer lunch op werk en drie keer 's avonds op de hackerspace en met vrienden. Altijd.maar alleen eten is iets wat mijn eenzaamheid behoorlijk in de kaart speelt. Tel daar bij ik dat ik ook wel behoefte heb aan zo af en toe een aanraking, van eenvoudige groetknuffel tot een innige omhelzing. Daar is online contact wel erg karig mee. Ook al heb ik deze week minstens 3 online sociale events, het is me niet genoeg. Maar ik zal het ermee moeten doen.
Ik had na mijn vakantie volgende week. (Vakantie geannuleerd maat ik neem wel de vrije dagen, ik heb behoefte aan een break). Nog niet echt plannen, doe vakantie was wel even bedoelt als resetmoment. Tijd voor wat zelfreflectie en mijn plan trekken voor de komende tijd. Dat wordt het nu ook wel, maar ik ging ervan uit dat na mijn vakantie het leven wel weet normaler zou gaan worden.
Ik moet het nieuws van deze maatregelen nog laten bezinken. De boel is in de afgelopen 3 weken nogal ondersteboven gegooid meerdere keren. Ik hoop dat ik tegen het einde van de week mijn kalm weer een beetje kan vinden en dat er niet steeds weer van dit soort veranderingen komen. Ik trek het even niet zo meer.
Ik eet normaal 7 maaltijden per week gezamenlijk met andere mensen. Vier keer lunch op werk en drie keer 's avonds op de hackerspace en met vrienden. Altijd.maar alleen eten is iets wat mijn eenzaamheid behoorlijk in de kaart speelt. Tel daar bij ik dat ik ook wel behoefte heb aan zo af en toe een aanraking, van eenvoudige groetknuffel tot een innige omhelzing. Daar is online contact wel erg karig mee. Ook al heb ik deze week minstens 3 online sociale events, het is me niet genoeg. Maar ik zal het ermee moeten doen.
Ik had na mijn vakantie volgende week. (Vakantie geannuleerd maat ik neem wel de vrije dagen, ik heb behoefte aan een break). Nog niet echt plannen, doe vakantie was wel even bedoelt als resetmoment. Tijd voor wat zelfreflectie en mijn plan trekken voor de komende tijd. Dat wordt het nu ook wel, maar ik ging ervan uit dat na mijn vakantie het leven wel weet normaler zou gaan worden.
Ik moet het nieuws van deze maatregelen nog laten bezinken. De boel is in de afgelopen 3 weken nogal ondersteboven gegooid meerdere keren. Ik hoop dat ik tegen het einde van de week mijn kalm weer een beetje kan vinden en dat er niet steeds weer van dit soort veranderingen komen. Ik trek het even niet zo meer.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
- Nijntje
Daantje,
Je mag met iemand samen eten, als jou huis of dat van die ander ruimte biedt om 1,5 meter afstand te houden.... misschien kun je daar iets mee doen eens in de 1-2 weken...
Je mag met iemand samen eten, als jou huis of dat van die ander ruimte biedt om 1,5 meter afstand te houden.... misschien kun je daar iets mee doen eens in de 1-2 weken...
-
Mijn vakantie eind mei/begin juni gaat dus ook niet door. Inclusief het festival waar ik zo intens veel zin in had. Het is nog niet officieel afgelast (het is in Duitsland), maar ik geloof er niet meer in.
De afspraak voor de tweede sessie van mijn tattoo is ook verzet. Balen voor mij, nog harder balen voor de shop natuurlijk. Maar ik had m'n Nikki wel graag af willen hebben inmiddels.
Ik vind het allemaal echt even héél stom! Heb ook superslecht geslapen dus ik zit nu een beetje naar m'n beeldscherm te staren naar het script wat ik gisteren nog snapte en vandaag niet meer. Geloof dat dit een off-day wordt. Heb ook echt behoefte aan sociaal contact anders dan met mijn eigen vent. Die overigens per se zaterdag naar zijn jarige vader toe wil.
Maar!Ik heb wel een bezorgmoment bij de Jumbo weten te reserveren voor morgen! Count your blessings!
De afspraak voor de tweede sessie van mijn tattoo is ook verzet. Balen voor mij, nog harder balen voor de shop natuurlijk. Maar ik had m'n Nikki wel graag af willen hebben inmiddels.
Ik vind het allemaal echt even héél stom! Heb ook superslecht geslapen dus ik zit nu een beetje naar m'n beeldscherm te staren naar het script wat ik gisteren nog snapte en vandaag niet meer. Geloof dat dit een off-day wordt. Heb ook echt behoefte aan sociaal contact anders dan met mijn eigen vent. Die overigens per se zaterdag naar zijn jarige vader toe wil.
Maar!Ik heb wel een bezorgmoment bij de Jumbo weten te reserveren voor morgen! Count your blessings!
- pluis
Nice
Wij hebben dat vorige week ook gepoogd, maar bij Coop. Toen was 27 maart de eerste optie, dus die hebben we toen naar genomen. Voor AH was alles tot en met 5 April vol :s Als ik zo min mogelijk boodschappen moet gaan doen, dan word ik best gehinderd door het gebrek aan meer dan een rugzak aan draagcapaciteit.

- eireann
- Site Admin
Ik voor volgende week donderdag en voor anderhalve week daarna een bezorgmoment. Vaak kijken en datums verder op reserveren 

**Self Rescuing Princess**
- Ravelijne
Ik heb nog zo'n boodschappenwagentje voor senioren staan van toen ik niks kon tillen (en nog geen auto had). Als je die nog ergens kunt krijgen, kan ik ze aanraden! Eentje met een beetje stevig frame. Heel niet onhandig.